printlogo


کد خبر: 237647تاریخ: 1400/6/16 00:00
ثبت ۵۸۳ فوتی جدید بیماری «کووید-19» در یک شبانه‌روز
تعداد جان‌باختگان کرونا از ۱۱۱ هزار نفر گذشت

آمار جان‌باختگان ناشی از بیماری «کووید-19» به بیش از 111 هزار نفر رسید. روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته (ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه) متاسفانه ۵۸۳ بیمار «کووید-۱۹» در کشور به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. 
بر این اساس از ظهر روز یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۵۷۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۳ هزار و ۹۷۳ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۸۶ نفر رسید. 
متاسفانه در طول این مدت، ۵۸۳ بیمار «کووید-۱۹» نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری هم به ۱۱۱ هزار و ۲۵۷ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۸۳ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
همچنین ۷ هزار و ۶۲۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
گفتنی است تاکنون ۲۹ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۸۶۴ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند.
هشدار سازمان غذا و دارو درباره واکسن تقلبی «کویشیلد»
بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران درباره واکسن تقلبی کویشیلد، «N50/2021:CRM:0557615» هشدار داد. سازمان جهانی بهداشت نسبت به ورود واکسن تقلبی کویشیلد در منطقه آفریقا و جنوب شرق آسیا، هشدار بین‌المللی صادر کرد. سازمان غذا و دارو اعلام کرد: بر اساس این گزارش به مردم توصیه می‌شود برای تهیه واکسن کرونا اکیدا از مراجعه به بازار آزاد خودداری کرده و به تبلیغات اغواکننده برخی افراد سودجو در این زمینه توجه نکنند. لازم به ذکر است تامین واکسن کرونا با جدیت در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و اولویت‌های تزریق از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و ثبت مشخصات واکسن و افراد دریافت‌کننده واکسن باید در سامانه‌های وزارت بهداشت (تی‌تک، سیب و...) انجام ‌شود. لذا تهیه واکسن در خارج از زنجیره وزارت بهداشت به‌رغم کلاهبرداری، تهدیدی برای سلامت مردم است. 
 

Page Generated in 0/0138 sec