printlogo


کد خبر: 237649تاریخ: 1400/6/16 00:00
اخبار

رشد ۱۶ درصدی تلفات رانندگی در ۴ ماه نخست سال جاری
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد در ۴ ماهه نخست سال جاری ۵۶۳۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۴۸۵۸ نفر بود، تعداد تلفات ۱۶ درصد بیشتر شده است. به گزارش از سازمان پزشکی قانونی کشور، ‌رشد تلفات تصادفات که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود در ۴ ماهه امسال و تیرماه نیز تکرار شد. از ابتدای سال جاری بنا بر آمارهای موجود، در سازمان پزشکی قانونی کشور هر ماه شاهد رشد تعداد قربانیان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن بودیم؛ حوادثی که به نظر می‌رسد با عادی‌انگاری همه‌گیری کرونا و افزایش حجم سفرها به‌رغم اعمال محدودیت‌های کرونایی، رشد کشته‌های تصادفات را نسبت به ماه‌های ابتدایی سال گذشته رقم ‌زده است. در ۴ ماه ابتدایی سال جاری ۵ هزار و ۶۳۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۴ هزار و ۸۵۸ نفر بود، رشد ۱۶ درصدی داشته است. 
از کل تلفات حوادث رانندگی ۴ ماه امسال ۴ هزار و ۵۲۲ نفر مرد و هزار و ۱۱۱ نفر زن بودند. در ادامه این گزارش آمده است: در این مدت استان‌های فارس با ۴۴۶، سیستان‌و‌بلوچستان با ۳۸۸ و خراسان رضوی با ۳۶۷ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۳۴، کهگیلویه‌و‌بویراحمد با ۷۰ و قم با ۸۰ فوتی کمترین آمار تلفات تصادفات را داشته‌اند. 
 
افزودن ١٠٠ دستگاه خودروی سبک اطفایی به ناوگان آتش‌نشانی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اضافه شدن ١٠٠ دستگاه خودروی سبک اطفایی به ناوگان این سازمان تا پایان سال خبر داد. مهدی داوری درباره برنامه‌های پیش روی سازمان آتش‌نشانی تهران که تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد، گفت: تا پایان سال جاری ۳ ایستگاه آتش‌نشانی دیگر به تعداد ایستگاه‌ها افزوده خواهد شد. وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری یکسری از تجهیزات سازمان نیز تکمیل خواهد شد، گفت: روندی در سازمان آغاز شده که در واقع اضافه شدن خودروهای سبک اطفایی است. قرار است خودرو‌های سبک اطفایی به ناوگان سازمان آتش‌نشانی تهران اضافه شود که تا پایان سال به ١٢٠ دستگاه خواهد رسید. 
وی ادامه داد: تا پایان سال ١٢٠ دستگاه خودروی سبک اطفایی را که ویژه بافت‌های فرسوده و معابر باریک و سایر حریق‌هاست خواهیم داشت. استفاده از این خودروها در چابکی سازمان آتش‌نشانی تهران موثر خواهد بود. تاکنون ٢٠ دستگاه خودروی سبک اطفایی به ناوگان اضافه شده است. وی در ادامه گفت: یکسری برنامه فنی نیز در دستور کار خود داریم که تغییر ساختار ارتباطی در سازمان آتش‌نشانی یکی از آنها است. قصد داریم ارتباطات ما برای تاب‌آوری در زمان حوادث بسیار موثرتر باشد. 
 
لغو ممنوعیت پذیرش ارشد در رشته‌های غیرمرتبط
مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از لغو ممنوعیت پذیرش ارشد در رشته‌های غیرمرتبط برای همیشه خبر داد. سید‌جلال موسوی، مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: چند ماه پیش مصوبه ممنوعیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد از رشته‌های غیرمرتبط منتشر شد که اجرای آن از سال ۱۴۰۱ بود. 
وی افزود: ممنوعیت این مصوبه نیازمند صلاحدید شورای سنجش و آموزش کشور بود که دکتر آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تکذیب آن را به دانشگاه‌ها در قالب اطلاعیه‌ای اعلام کرد. موسوی تصریح کرد: ممنوعیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد از رشته‌های غیرمرتبط به صورت کلی لغو شده است و تمام دانشجویان می‌توانند امسال و سال‌های آتی از رشته‌های غیر‌مرتبط وارد دوره کارشناسی ارشد شوند. 
 
تصویب شیوه‌نامه آزمون‌های آموزش‌و‌پرورش استثنایی
«شیوه‌نامه شورای سیاست‌گذاری آزمون‌های سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی» به منظور بررسی و تأیید آزمون‌های سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی تصویب شد. سیدجواد حسینی اظهار کرد: گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است و در همین راستا، به ابزارهای لازم برای تشخیص و غربالگری نیاز است و این ابزار‌ها باید به‌روز باشند و پایایی و روایی لازم را داشته باشند. 
رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی افزود: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست‌گذاری آزمون‌ها و پایگاه جامع آزمون در سال ۹۸ به تصویب شورای معاونان سازمان رسید و مصوب شد این شورا در حوزه تصمیم‌گیری و اجرای آزمون‌ها، مورد استفاده در بخش‌های مختلف سازمان و ادارات آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان‌ها فعالیت کند. ‏وی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری آزمون‌های سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی متشکل از افراد متخصص دانشگاهی است که به بررسی و تصویب آزمون‌های مختلف خواهد پرداخت. ‏
حسینی تصریح کرد: آزمون‌های در حال استفاده سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی و همچنین آزمون‌هایی که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورا مورد بررسی و تأیید قرار گیرند. ‏معاون وزیر گفت: در این جلسه شیوه‌نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنای پشتوانه‌های قانونی با نظم بیشتری استقرار یابد. 

Page Generated in 0/0047 sec