printlogo


کد خبر: 237653تاریخ: 1400/6/17 00:00
اخبار

حذف بخش «قصه‌گویی برتر» از جشنواره قصه‌گویی کانون
«قصه‌گویی برتر» بخش جدیدی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوره بیست‌وسوم بود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت‌کنندگان از این رویداد حذف شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «قصه‌گویی برتر» بخش جدیدی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوره بیست‌وسوم بود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن شرکت‌کنندگان از این رویداد حذف شد. خسروی، مسؤول کمیته قصه‌گویان برتر با بیان این مطلب گفت: در بیست‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، بخش قصه‌گویی برتر با ویژگی‌های متنوع قرار بود برای نخستین‌بار در این دوره برگزار شود که در مرحله اول به دلیل کافی نبودن سوابق فرستاده شده از این دوره حذف شد. وی با بیان اینکه در این بخش قرار بود تنها یک قصه‌گو برگزیده شود، افزود: در این بخش افرادی می‌توانستند شرکت کنند که دارای سوابق تخصصی قصه‌گویی بوده یا در دوره‌های مختلف جشنواره قصه‌گویی حائز رتبه اول تا سوم بخش کشوری یا بین‌الملل شده یا آنکه در جشنواره‌های معتبر خارجی رتبه اول تا سوم را کسب کرده باشند. مسؤول کمیته قصه‌گویی با اشاره به اهمیت و ضرورت اطلاع‌رسانی به شرکت‌کنندگان در این بخش ادامه داد: با توجه به سوابقی که برای این بخش فرستاده شد و بررسی‌های انجام شده تعداد افرادی که از این شرایط برخوردار باشند از ۱۰ نفر کمتر بود به همین دلیل این بخش از جشنواره بیست‌وسوم حذف شد. بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد. 
 
چاپ بیست‌و‌دوم «سقای آب و ادب» منتشر شد
بیست‌ودومین چاپ کتاب «سقای آب و ادب» نوشته سیدمهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سقای آب و ادب، رمان و روایتی از زندگی حضرت عباس(ع) شامل ۱۰ فصل با عناوینی چون عباس علی، عباس ام‌البنین، عباس عباس، عباس سکینه، عباس مواسات، عباس زینب، عباس ادب، عباس حسین، عباس فرشتگان و عباس فاطمه است. در هر فصل رفت و برگشت روایی متعدد و متنوعی دیده می‌شود و در حرکتی سیال، راویان جای به هم می‌دهند و شکست‌ها به سرعت خوانش می‌افزاید و زوایایی جدید از مفهوم را روشن می‌کند. اما آنچه این کتاب را از حیث محتوا با دیگر آثار شجاعی متمایز می‌کند، بیشتر در فصل «عباس فرشتگان» به چشم می‌آید. در سایر فصول نویسنده دقیق و کامل بر اساس مستندات تاریخی، به روایت زندگی حضرت عباس(ع) می‌پردازد اما در فصل نهم، شجاعی شیوه‌ای جدید را پیش می‌گیرد؛ روایتی متفاوت با مضامینی که بیشتر استحسان اوست، مفاهیمی جدید و نگاهی نو به شخصیت حضرت عباس بن علی(ع). کتاب «سقای آب و ادب» نوشته سیدمهدی شجاعی در۱۸۴ صفحه و در قطع رقعی از سوی انتشارات کتاب نیستان در دسترس علاقه‌مندان به آثار این نویسنده قرار گرفت. 
 
انتشار «دل تنها» با صدای معتمدی
تک آهنگ «دل تنها» با سروده‌ای از بهمن محمدزاده، خوانندگی سیدمحمد معتمدی و همراهی ارکستری از اوکراین پیش روی مخاطبان قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قطعه- که در استودیویی با مدیریت سیدمحمد معتمدی اجرا شده- ارکستر ویرتووزهای اوکراین، مهدی عبدی به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده و میلاد فرهودی به عنوان میکس و مستر، گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند. بهمن محمدزاده، ترانه‌سرای این قطعه در دلنوشته‌ای به مناسبت این اثر موسیقایی نوشته است: «آری! این روزها، این روزهای تلخ، این روزهای ناخوانده به جبر مانده باید بگذرد و می‌گذرد، اما سخت و نفسگیر. می‌گذرد، اما به قیمت داغ سنگین عزیزانی که هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند جای خالی‌شان را پر کند. می‌گذرد و آن ‌سوتر از کوچه‌های مرگ و دلهره، فردایی خواهد آمد که مردمانش هراسی از در آغوش گرفتن هم ندارند و دوباره مهربانی و همزیستی را سخاوتمندانه به هم هدیه می‌دهند. دوباره زندگی بر این کره خاکی جریان واقعی خودش را از سر خواهد گرفت و ما آدم‌ها اتفاقات و خاطره‌های جدیدی خواهیم ساخت و البته در خاطره‌های پراندوه گذشته، هر لحظه و هر دم عزیزان سفرکرده‌مان را بر شانه‌های دل پاره پاره‌مان تشییع خواهیم کرد. دیر یا زود، فردای بی‌دلهره از راه می‌رسد اما دیگر هیچ‌گاه ما آن آدم‌های سابق نخواهیم شد».

Page Generated in 0/0064 sec