printlogo


کد خبر: 237665تاریخ: 1400/6/17 00:00
شکست‌خورده‌ها به دنبال راهی برای بازگشت به استقلال
آزموده را آزمودن خطاست

زهرا اسدی: از زمانی که مشخص شد گزینه نهایی وزارت ورزش در دولت رئیسی، سید حمید سجادی است، افراد زیادی خود را به او نزدیک کردند و با برگزاری جلساتی خواهان پس گرفتن صندلی مدیریت در باشگاه استقلال شدند. یکی از این افراد علی فتح‌الله‌زاده‌خویی، مدیر سابق آبی‌هاست. فتح‌الله‌زاده هر زمان دوران دور ماندنش از استقلال طولانی شد، هر مدیری روی کار آمد، نتوانست صبوری کند و از طریق رسانه‌هایش شروع به تبلیغ خود کرد. او این ‌بار از طریق افرادی که به ظاهر متمول هستند، نقشه رسیدن به تیم را کشیده و حتی با پندار توفیقی، معاون ورزشی سابق استقلال هم که رابطه شکرآبی داشت، دست یاری داده که بتواند به صندلی مدیریت تیم سابقش تکیه بزند. 
فتح‌الله‌زاده که می‌داند شانس چندانی برای ورود به استقلال ندارد، این روزها حتی از بهبود حال احمد مددی، مدیرعامل استقلال هم ناراحت است تا جایی که رسانه‌های او تا مدیر آبی‌ها به بیمارستان رفت، نوشتند: «نقشه وزیر برای کنار زدن مددی و آمدن فتح‌الله‌زاده، رفتن او به بیمارستان است».
اما بر خلاف تصور فتح‌الله‌زاده، احمد مددی شرایط چندان بدی نداشت و 3-2 روز پیش هم از بیمارستان با بهتر شدن وضعیت جسمانی مرخص شد. حتی شنیده می‌شود در صورت منفی شدن تست کرونایش پیش از دیدار استقلال - الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دوبی خواهد رفت. 
البته فتح‌الله‌زاده و دوستان او به هواداران اینگونه القا کرده‌اند که پس از این دیدار حساس مدیریت استقلال تغییر خواهد کرد و او و یارانش به این تیم خواهند آمد. 
یاران او کسانی نیستند جز چند فرد متمول غیرورزشی که عملکرد چندان خوبی هم در تیم استقلال نداشته‌اند. یکی از آنها پندار توفیقی است که بالاتر به آن اشاره کردیم. عملکرد مثبت توفیقی در استقلال تنها به این خلاصه شده بود که به او لقب «پندارتایم» داده بودند، اگرنه معاون ورزشی سابق استقلال حتی در بستن قراردادها هم ضعف‌های بزرگی داشت که هر بازیکنی با یک بند فسخ ساده هم از تیم جدا می‌شد. جدایی ستاره‌هایی مثل کاوه رضایی، امید ابراهیمی، سرور جپاروف، مامه بابا تیام و سیدمجید حسینی در طول یک فصل نشان عملکرد منفی اوست. البته توفیقی روزی که از استقلال رفت، برای مدتی تمام تلاشش را کرد که با هیچ رسانه‌ای ارتباط نگیرد تا آب‌ها از آسیاب بیفتد و مردم روزهای سیاه او در استقلال را فراموش کنند اما مدتی بعد مثل آتشفشان کوهی که به یکباره فعال می‌شود، در برنامه‌های تلویزیونی و لایوهای اینستاگرامی دیده شد. مشخص بود دوری از فوتبال برای او چندان دلچسب نیست. او حالا با شریک تجاری‌اش- مهدی عبدیان- به دنبال بازگشت به استقلال است. 
عبدیان که به واسطه قول کمک چندمیلیاردی به استقلال نزدیک شد، حتی نتوانست یک‌دهم وعده‌هایش را هم عملی کند، چرا که هدف وی دیده شدن و رسیدن به خواسته‌های خودش بود. او یکی از اعضای هیأت‌مدیره استقلال بود که در دوران مدیریت احمد مددی هیچ کمکی به تیم نکرد و حتی در خرید بازیکن در نیم‌فصل هم حاضر نشد چک یا پول نقدی بدهد و پشت سر مدیرعامل هم کم صحبت نکرد. 
کنار عبدیان، نام علی نامداری هم دیده می‌شود؛ افرادی که در زمان حضور در استقلال به صورت حلقه‌های زنجیره‌ در صدد کنار زدن مددی، مدیرعامل تیم بودند و کارشکنی آنها باعث شد مسعود سلطانی‌فر آنها را به جای مددی به بیرون از باشگاه استقلال هدایت کند. 
نامداری که با بازگرداندن استراماچونی در دوران مربیگری فرهاد مجیدی، به دنبال راهی برای رسیدن به هیأت مدیره استقلال بود، در این امر ناکام بود اما برای آنکه بتواند همچنان در استقلال رفت و آمد داشته باشد، چند میلیاردی به احمد سعادتمند، مدیر وقت استقلال کمک کرد. پس از رفتن سعادتمند و روی کار آمدن مددی، او هم دیگر کمکی به تیم نکرد، چرا که از نظر او باید یکی از خودشان مدیر می‌شد، نه مددی!
غیر از افراد تا حدودی شناخته‌شده آن هم به واسطه یک سال حضور در استقلال، نام فرد دیگری آن هم به ظاهر متمول نیز شنیده می‌شود؛ او کسی نیست جز وحید لواسانی؛ شخصی که در جمعی علیه مجیدی صحبت کرد و حتی به دنبال جانشین او می‌گشت، به یکباره از طریق فضای مجازی به هوادار شناسانده شد. او که خود را خادم استقلال معرفی کرده، از کمک ۱۳ میلیاردی‌اش به مجیدی بابت تبلیغات شخصی و خرج آن توسط سرمربی در تیم سخن گفته است. او هم مثل نامداری از وعده‌های پوچ صحبت کرده که اگر استقلال را به او بدهند، می‌تواند معجزه کند و تمام مشکلات اقتصادی باشگاه را حل‌و‌فصل کند. البته گفته می‌شود یکی از مدیران باشگاه «هوادار» او خواهد بود.
نامداری، عبدیان و لواسانی قرار است در تیم هوادار پست مدیریتی بگیرند. 
دلیل اینکه آنها هم هوادار را می‌خواهند و هم استقلال را چیست؟
اینکه این افراد به یکباره یک تیم تازه به لیگ آمده را با نداشتن مشتری دست به نقد خریداری می‌کنند، عجیب نیست؟
بهتر نیست یک سال این افراد در تیم تازه‌وارد مورد آزمون و خطا قرار بگیرند تا عیارشان مشخص شود؟
در این میان علی فتح‌الله‌زاده هم بهتر است جای قشون‌کشی و شعار، وعده و تبلیغ در فضای مجازی، آرام کنار گود بنشیند تا اگر در رادار دکتر سجادی است، با او تماس بگیرند. 
کسی نتوانسته با کمپین و کارزار راه انداختن به هدفش برسد. البته باید به فتح‌الله‌زاده یادآور شد و از او پرسید سال گذشته نیامده با دیدن بدهی‌های سنگین به کرونا مبتلا شد و قید استقلال را زد و رفت، حالا چه شده که به دنبال بازگشت است؟ اصلا چرا او می‌خواهد به استقلال باز‌گردد؟ آیا برنامه‌ای دارد یا تنها صندلی مدیریت را می‌خواهد؟ 
قطعا استقلال نیاز به یک مدیر پوپولیست ندارد؛ نیاز به مدیری دارد که پیش از آنکه به صندلی‌اش نگاه کند، کلید رسیدن موفقیت را در جیبش داشته باشد؛ مدیری که بتواند بدون بدهکار کردن تیم، درآمدزا باشد.
محمد دانشگر بعد از بازی با الهلال جدا می‌شود
مدافع بوشهری استقلال تمایلی به ادامه حضور در این تیم ندارد و به نظر می‌رسد سفرش به امارات به معنای ماندن او در استقلال نیست. محمد دانشگر روز یکشنبه از سفر به امارات امتناع کرد و با ارسال نامه‌ای به باشگاه خواهان فسخ قرارداد شد اما دیروز اینطور عنوان شد که مشکل دانشگر حل شده و او به امارات سفر می‌کند، این در حالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد دانشگر فقط تا بازی با الهلال میهمان استقلال است و بعد از بازی قرارداد خود را فسخ خواهد کرد. از الخور قطر به عنوان مقصد بعدی دانشگر نام برده می‌شود. 
 
احمد مددی در بیمارستان بستری بود
بر خلاف برخی شایعات، مدیرعامل تیم فوتبال استقلال در بیمارستان بستری بوده است. به گزارش سایت طرفداری، در روزهایی که استقلال باید با بازیکنان مورد نظر باشگاه برای عقد قرارداد مذاکره می‌کرد، احمد مددی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری بود. در این میان چند روز قبل ۳ بازیکن استقلال در اعتراض به مسائل مالی حاضر به سفر به امارات نشدند و‌ همین بهانه‌ای شد تا هواداران در فضای مجازی علیه احمد مددی موضع شدیدی بگیرند. در این بین شایعاتی به راه افتاد که مددی در بیمارستان بستری نبوده و برای اینکه در آستانه بازی با الهلال، استقلال را به هم بریزد، دست به چنین اقدامی‌ زده و در باشگاه حاضر نشده است. با این حال طبق مدارکی که در اختیار سایت طرفداری قرار گرفته است، مددی از تاریخ نهم شهریور تا چهاردهم همین ماه در بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری و درگیر بیماری کرونا بوده است. 

 


Page Generated in 0/0055 sec