printlogo


کد خبر: 237676تاریخ: 1400/6/17 00:00
اخبار

رئیس پلیس پایتخت خبر داد
دستگیری ۶٠١ سارق و مالخر در پایتخت
 فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۶٠١ سارق و مالخر در طرح «رعد» پایتخت خبر داد و گفت: اخیرا گشت‌های ١١٠ را ۲ برابر کرده‌ایم تا بتوانیم به خواسته‌های مردم پاسخ دهیم. سردار حسین رحیمی در طرح رعد پایتخت که دیروز در پلیس پیشگیری تهران برگزار شد، اظهار کرد: چهل‌و‌هشتمین مرحله از طرح رعد با رشادت و تلاش شبانه‌روزی همکارانم در پلیس پیشگیری از ابتدای هفته جاری به مرحله اجرا درآمد. وی ادامه داد: با تلاش همکارانم ٢۵۴ حکم قضایی اجرا و به ٧۴٠ پرونده سرقت رسیدگی شد. ۶٠١ سارق، مالخر، زورگیر، سارق به عنف و سارق منزل دستگیر شدند که در مجموع بالغ بر ١۴۶٢ فقره سرقت در این مرحله کشف شد. فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ۴٢ گروه به صورت باندی فعالیت می‌کردند، گفت: بالغ بر ١۶ میلیارد تومان از اموال مسروقه در این مرحله از طرح کشف شده است. وی افزود: یکی از اقداماتی که در این دوره دنبال شد نفوذ به مراکز اراذل و اوباش و پاتوق سارقان و... بود که به ۵٩ محل تجمع سارقان هجوم برده شد و ٢٣ پاتوق مالخران شناسایی شد. ١٣ مرکز اراذل و اوباش نیز مورد ضربه پلیس پیشگیری قرار گرفت و ١١٣ مرکز تجمع خرده‌فروشان مواد مخدر نیز کشف شد. ٢۴ نفر از اراذل و اوباش سطح ۱، ۲ و ۳ در این مرحله دستگیر شدند. همچنین ۵ قبضه سلاح جنگی و ۶۴ سلاح سرد نیز در این مرحله کشف شد. سردار رحیمی گفت: اخیرا گشت‌های ١١٠ را ۲ برابر کرده‌ایم تا بتوانیم به خواسته‌های مردم پاسخ دهیم. 
 
پرداخت وام قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان از کرونا
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان و آسیب‌دیدگان از کرونا پرداخت شده است. علی عاشوری گفت: در دوران کرونا همه اقشار مردم بویژه خانواده‌های نیازمند بیش از پیش درگیر مشکلات اقتصادی شدند و ما تلاش کردیم با ارائه خدمات ویژه، بخشی از گرفتاری‌های مردم نیازمند را رفع کنیم. در این مدت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بیش از ۲۰۰ میلیارد وام ودیعه مسکن برای آسیب‌دیدگان از کرونا و ۱۰۰ میلیارد تومان وام کارگشایی برای مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها اختصاص داد؛ همچنین ۳ ماه اقساط را از مددجویان دریافت نکردیم. وی با بیان اینکه در دوره کرونا شرایط برای بسیاری از مشاغل و مردم سخت شده است، ادامه داد: سال گذشته تعهد ما برای پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بود اما برای حمایت از خانواده‌های محروم، این رقم تا ۳۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. عاشوری با دعوت از مردم خیر و نیکوکار برای سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت، گفت: همه سپرده‌ها صرفا برای پرداخت وام قرض‌الحسنه استفاده می‌شود. 
 
ورود 4/5 هزار تن سرم به ایران
در جریان واردات سرم تزریقی جهت تامین نیاز داخل، در کمتر از یک ماه بیش از 4/5 هزار تن سرم وارد ایران شد. با توجه به کمبود سرم تزریقی در ماه‌های اخیر، واردات این کالا از ماه گذشته آغاز و ۱۹ مردادماه نخستین محموله‌های سرم از ترکیه و از مرز بازرگان وارد ایران شد؛ این روند تاکنون نیز ادامه داشته است. توضیحات معاون فنی گمرک ایران به ایسنا درباره آخرین وضعیت واردات سرم نشان می‌دهد که تا ۱۵ شهریورماه ۲۲۶ دستگاه کامیون حاوی سرم از ترکیه و مرز بازرگان وارد کشور شده است. به گفته ارونقی، مجموع سرم وارداتی از این طریق حدود ۵۴۳۸ تن بوده که ارزش آن به بیش از 3/6 ‌میلیون یورو می‌رسد. وی یادآور شد: محموله‌های سرم وارداتی بلافاصله بعد از ورود و با تایید و مجوز وزارت بهداشت و به صورت حمل یکسره و بدون تخلیه از سوی گمرک ترخیص و تحویل وزارت بهداشت شده است. 
 
مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت برگزار می‌شود
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت خبر داد و گفت: این مراسم طبق سنوات گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. پرویز سروری دیروز در حاشیه برگزاری جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر و تعیین کمیته‌های فرعی، از این پس شاهد بررسی طرح‌ها و لوایح خواهیم بود. وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی کشور عراق برای پذیرش 30 هزار زائر ایرانی خاطرنشان کرد: این تعداد زائر یعنی هیچ و در قبال جمعیت میلیونی که هر ساله در مراسم اربعین شرکت می‌کنند رقمی نیست و امیدواریم از طریق مسؤولان جمهوری اسلامی رایزنی‌هایی برای اعزام بیشتر زائران به عراق انجام شود. سروری خاطرنشان کرد: اعزام نیروهای خدماتی شهرداری تهران نیز برای اربعین هنوز مشخص نیست و بزودی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد. وی درباره برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین و جاماندگان نیز گفت: طی روزهای گذشته جلسه‌ای را در این زمینه داشتیم و منتظر تعیین تکلیف اعزام زائران برای مراسم اربعین در کربلا هستیم و پس از آن درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد. 
 
مراقب سامانه جعلی ثبت‌نام واکسیناسیون باشید
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، نسبت به انتشار اپلیکیشن کلاهبرداری با نام جعلی «سامانه سلامت وزارت بهداشت» هشدار داد. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بدافزاری با نام جعلی «سامانه سلامت وزارت بهداشت» در فضای مجازی در حال انتشار است که اطلاعات هویتی اشخاص را به بهانه‌ «ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» از کاربران دریافت و به مهاجم ارسال می‌کند. همچنین این بدافزار دسترسی کاملی به پیامک‌ها گرفته و لینک دانلود خود را برای تمام مخاطبان قربانی ارسال می‌کند. تاکید می‌شود تنها روش ثبت‌نام واکسن کرونا صرفا سامانه سلامت به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir است. 

Page Generated in 0/0065 sec