printlogo


کد خبر: 237685تاریخ: 1400/6/17 00:00
اخبار

تأکید رئیس دستگاه قضا بر لزوم بازنگری برخی قوانین به نفع زنان
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همه باید حامی حقوق و حافظ کرامت زنان باشند، بر لزوم بازنگری و تغییر برخی رویکردها، رفتار‌ها و قوانین به نفع زنان و خانواده تأکید کرد و افزود: باید منزلت و عظمت زن و کمک به زن به ‌عنوان یک انسان دارای شرافت و جایگاه والا، سرلوحه کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: تربیت فرزند به نوع تربیت پدر و مادر و هم به جامعه گره خورده است اما مسلما رفتار‌های مسؤولانه یک مادر وظیفه‌شناس و آگاه به وظایف تربیتی بیشترین نقش را در شکل‌گیری شخصیت فرزند دارد. 
رئیس قوه ‌قضائیه برنامه‌ریزی برای جلوگیری از افزایش طلاق و تبعات ناشی از آن در کشور را امری ضروری دانست و گفت: مجلس و دستگاه قضا و نهاد‌هایی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به طور جدی درباره مسائلی چون حضانت، تربیت و دیگر موضوعات مرتبط تدبیر کنند که اگر پدر و مادری ناچار به جدایی و متارکه شدند، کمترین آسیب به زن و فرزند وارد شود. وی مبارزه با فساد در همه ساحت‌ها بویژه فساد مالی و اداری را از مطالبات اصلی مردم دانست و از مجلسی‌ها خواست دستگاه قضا را در انتخاب بهترین روش برای برخورد و ریشه‌کنی فساد کمک کنند تا ضمن مقابله با مفاسد، خللی در روند سرمایه‌گذاری و تولید پیش نیاید. 
 
می‌توانیم در هر پهنه آبی که لازم باشد حضور داشته باشیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز در همه پهنه‌های آبی جهان هر وقت که فرمانش صادر شود با اقتدار می‌توانیم حضور پیدا کنیم. 
امیر دریادار شهرام ایرانی در نشست خبری تشریح ماموریت هفتادوپنجمین ناوگروه نداجا اعزامی به شمال اقیانوس هند و بندر سن‌پترزبورگ روسیه، اظهار کرد: بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین رویداد نظامی در حوزه دریا توسط نیروی دریایی با اعزام ناوگروه رزمی متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوشکن بندر مکران با اقتدار و موفقیت به اتمام رسید و ناوگروه توانست ماموریتش را با پیمودن ۴۵ هزار کیلومتر در اقیانوس‌ها و در مقابله با طبیعت خشن اقیانوس‌ها به اتمام برساند و به میهن مراجعت کند. 
وی افزود: نشان دادن خودباوری و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی آن چیزی است که در این ماموریت اهمیت داشت. این ناوگروه برای کسانی که توانمندی فرزندان ایران‌زمین را هیچ‌گاه باور نداشتند، این نتیجه را داشت که امروز این توانمندی را باور دارند. ایرانی با بیان اینکه امروز دیگر در همه پهنه‌های آبی جهان هر وقت که فرمانش صادر شود با اقتدار می‌توانیم حضور پیدا کنیم، اظهار کرد: در حوزه پیشران‌های دریایی باید گفت بومی‌سازی این پیشران‌ها برای ما مهم است و بزودی شاهد ساخت نخستین پیشران تمام ایرانی خواهیم بود که در عرصه دریا به همه ارگان‌ها کمک می‌کند. 
 
امیرعبداللهیان:
تأمین واکسن کرونا از اولویت‌های وزارت امور خارجه است
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست با فعالان اقتصادی و مسؤولان اتاق ایران، بخش خصوصی را موتور محرک روابط میان کشورها و حلقه‌های تجاری و اقتصادی را عاملی کمک‌کننده در پایایی سیاست خارجی و مقوم آن ارزیابی کرد و بر عزم وزارت امور خارجه در حمایت از نقش و مشارکت‌دهی هر چه بیشتر بخش خصوصی در مراودات با کشورها تاکید کرد. امیرعبداللهیان در ادامه تامین واکسن کرونا را از اولویت‌های اصلی وزارت امور ‌خارجه ذکر کرد و اقدامات این وزارتخانه در شتاب‌دهی فراوان به تامین واکسن مورد نیاز کشورمان در روزهای گذشته را تشریح کرد و گفت: از همکاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می‌کنیم. 
 
سفیر ایران در عراق:
دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان برگزار خواهد شد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در برنامه «لعبه الکراسی» که از شبکه الشرقیه  عراق پخش می‌شود، گفت: بعد از مستقر شدن دولت جدید ایران به ریاست سیدابراهیم رئیسی، دور چهارم گفت‌وگوهای تهران- ریاض برگزار خواهد شد. ایرج مسجدی اشاره‌ای به زمان و مکان دقیق این گفت‌وگو‌ها نکرد. مسجدی تاکید کرد: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نقش مهمی در برگزاری ۳ دور قبلی مذاکرات میان ایران و عربستان داشت و تهران احساس خوبی نسبت به دور بعدی برای رسیدن به نتایج خوب دارد. سفیر ایران در بغداد در بخش دیگر این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: امنیت عراق با وجود نیروهای آمریکایی محقق نخواهد شد و اخراج آنها مطالبه اساسی برای تحقق ثبات در عراق ‌و منطقه است. مسجدی تاکید کرد متهم کردن ایران به هدف قرار دادن کاروان‌های نظامی و هیات‌های دیپلماتیک خارجی در عراق تنها حرف‌های بی‌ارزش آمریکایی است. 
مسجدی درباره تحولات افغانستان هم گفت: همه باید به دنبال ایجاد امنیت در افغانستان باشند و همه باید به مردم افغانستان کمک کنند. وی افزود: همکاری ما با طالبان به موضع و عملکرد آنها نسبت به ایران بستگی دارد و طبیعتا از آنها می‌خواهیم که روابط‌شان با تهران بر اساس احترام باشد، این مساله باعث می‌شود ایران با طالبان همکاری کند. 
 

Page Generated in 0/0063 sec