printlogo


کد خبر: 237703تاریخ: 1400/6/18 00:00
رادیو اربعین ۱۴۰۰ رسما آغاز به کار کرد
پژوا حق‌طلبی سیدالشهدا

رادیو اربعین ۱۴۰۰ با حضور معاون صدای سازمان صداوسیما افتتاح شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی در مراسم آغاز به کار رادیو اربعین با بیان اینکه رادیو اربعین در این چند سال منشأ اثرات زیادی بوده است، تصریح کرد: اربعین و مراسم اربعین، رژه شیعیان در مقابل استکبار است و نماد قدرت‌نمایی شیعه به شمار می‌آید. 
وی با بیان اینکه اربعین تنها یک مراسم مذهبی کوچک در هیأت‌های عزاداری خلاصه نمی‌شود، یادآور شد: اربعین یک جریان خروشان و جاری است. صدای اربعین، فراگیر است، تلاطم دارد و عالم‌گیر است. ماهیت این حرکت عظیم اربعین از ۱۴۰۰ سال پیش، ابلاغ پیام حضرت سیدالشهداست. اربعین صدای پژواک حق‌طلبی سیدالشهدا در کلام حضرت زینب است. زائران در این شکوه بی‌نظیر وظیفه خود را به بهترین نحو به منصه ظهور می‌رسانند. 
جواد تشکری، مدیر رادیو اربعین نیز در سخنانی با اشاره به پیشینه این شبکه رادیویی عنوان کرد: رادیو اربعین که از اکنون آغاز به کار کرده است تا شام غریبان به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد. 
وی همچنین از همراهی مدیران قبلی این رادیو و سازمان‌های مختلف همچون سازمان تبلیغات اسلامی تشکر و قدردانی کرد. 
حجت‌الاسلام نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیز در سخنانی با اشاره به میهمان‌نوازی هر ساله عراق از ایرانیان و مردم جهان، بیان کرد: امسال وضعیت اربعین با سال‌های قبل فرق دارد. امسال در عراق در محدودیت هستند. 
در بخشی از این برنامه با حضور خادمان حرم امام رضا(ع)، دعای مخصوص ایشان قرائت شد و جمعیت به صورت ایستاده این آیین را همراهی کردند.

Page Generated in 0/0052 sec