printlogo


کد خبر: 237735تاریخ: 1400/6/18 00:00
رکورد تزریق واکسن کرونا در کشور با تزریق ۱۱۱۲۴۴۰ دوز در یک شبانه‌روز شکسته شد؛ وزیر بهداشت: پنجشنبه 8 میلیون و یکشنبه 10 میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود
واکسیناسیون روی دور تند
دستور سرلشکر سلامی به فرماندهان سپاه در سراسر کشور: واکسیناسیون را ۲۴ ساعته کنید

افزایش میزان واردات واکسن به کشور موجب شده است روند واکسیناسیون افراد با سرعت بالا همچنان ادامه داشته باشد، طوری که فقط طی یک شبانه‌روز بیش از یک میلیون و 100 هزار دوز واکسن در مراکز تجمیعی و سیار کشور تزریق شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این روزها گرو‌ه‌های هدف برای تزریق واکسن کرونا به مراکز تجمیعی و سیار مراجعه می‌کنند و از آنجا که واکسن به اندازه کافی در دسترس است و حتی به شکل انبوهی دپو شده، نگرانی‌ای بابت کمبود واکسن وجود ندارد. از طرفی فرماندهان سپاه استانی و بسیج نیز به دستور فرمانده سپاه با جدیت بیش از پیش برای کمک به کادر بهداشت در تسریع روند واکسیناسیون پای کار آمده و امکانات خود را در این زمینه در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌اند. بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونای تزریق‌شده در کشور تاکنون به ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۹۴ دوز رسیده است. بر این اساس تاکنون ۲۰ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۳۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۵۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند. در شبانه‌روز گذشته (ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه) یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که بالاترین میزان تزریق روزانه واکسن از ابتدای واکسیناسیون عمومی تاکنون بوده است. در چنین شرایطی وزیر بهداشت رفع محدودیت‌های سنی در تزریق واکسن کرونا، واکسیناسیون همه والدین دانش‌آموزان بدون در نظر گرفتن رده سنی و افزایش واکسیناسیون کرونا به ۲ میلیون دوز در روز را نیز وعده داده و تاکید کرده است که مشکلی هم برای تامین دوز دوم واکسن‌های تزریق‌شده وجود نخواهد داشت، چراکه مقدار واکسن تامین‌شده، پاسخگوی تزریق برای دوز دوم نیز است. 
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت دیروز در جلسه بررسی روند اجرای گام پنجم «طرح سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲۱ میلیون دوز واکسن دپو داریم که در انبارهای وزارت بهداشت موجود است، گفت: پنجشنبه (امروز) ۸ میلیون دوز و یکشنبه ۱۰ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا وارد کشور می‌شود و تا پایان این ماه آمار واکسن‌های وارداتی به ۴۰ میلیون دوز و شاید هم به ۵۰ میلیون دوز برسد. از طرفی مراکز تولید واکسن داخلی مانند برکت، سیناژن، فخرا، پاستور، نورا و رازی هم تایید شدند تا محصولات‌شان مورد استفاده قرار ‌گیرد. عین‌اللهی با بیان اینکه انتظار یک حرکت مردمی را برای واکسیناسیون گسترده داریم، گفت: برای اینکه بتوانیم واکسیناسیون را به نحو احسن انجام دهیم، نیاز به حرکت‌ها و کمک‌های مردمی داریم و انتظار داریم هر کس هر کمکی نسبت به ما می‌تواند انجام دهد، مانند در اختیار دادن فضا برای واکسیناسیون یا اینکه نیروهای جوان و عاشق و متدین و حزب‌اللهی وارد شوند. وی در ادامه تاکید کرد: در حال تمام کردن موج پنجم کرونا هستیم. تلفاتی که دیده می‌شود، نشان از پایان موج پنجم دارد و ان‌شاءالله تا یکی، دو هفته دیگر این میزان هم کاهش خواهد یافت. ما فرصتی داریم که خودمان را برای موج ششم آماده کنیم. این فرصت طلایی که حدود ۶ تا ۷ هفته است، هر روزش برای‌مان ارزش دارد. از همه خواهش می‌کنم حتی یک دقیقه را هم از دست ندهند و اگر واکسن می‌آید بلافاصله تزریق را انجام دهند. عین‌اللهی در ادامه گفت: به یک مجاهدت در واکسیناسیون نیاز است و نام آن را مجاهدین واکسیناسیون گذاشته‌ایم. در واقع نوعی جهاد است. امروز مهم‌ترین کار و جهاد فی سبیل‌الله، شرکت در این حماسه ملی واکسیناسیون است که انتظار داریم همه کمک کرده و با پرسنل شریف وزارت بهداشت همراهی کنند تا به‌سرعت این حجم واکسنی را که وارد کشور شده و می‌شود و تولید هم می‌شود، تزریق کنیم. وزیر بهداشت تصریح کرد: مرحله بعد از انجام واکسیناسیون، انجام قرنطینه هوشمند است. ما دنبال این هستیم که مردم برای کسب‌وکارشان دچار محدودیت نشوند و همه محدودیت‌ها اعم از محدودیت شبانه، محدودیت رفت‌وآمد و... از بین برود. وی ادامه داد: ما تا به امروز ۳۰ میلیون دوز واکسن تزریق کرده‌ایم. اگر تیرماه آمار ۵ میلیون بود اما از تیرماه تا امروز ۲۵ میلیون دوز تزریق کرده‌ایم. انتظار داریم از امروز (۱۷ شهریور) تا یک ماه دیگر حداقل ۵۰ میلیون دوز و حتی بیشتر تزریق کنیم تا بتوانیم از فجایع احتمالی بعدی پیشگیری کنیم.
 
* مجاهدان واکسیناسیون به میدان می‌آیند
در ادامه این جلسه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تاکید کرد: به همه فرماندهان سپاه‌های استانی دستور قاطع می‌دهم که با تمام استعداد و ظرفیت ممکن در عرصه تحقق اهداف طرح شهید سلیمانی به صحنه بیایید و همه این استعدادی که تا امروز ایجاد کرده‌اید را به شکل کامل به کار بگیرید. سرلشکر حسین سلامی اظهار کرد: به همه فرماندهان سپاه‌های استانی دستور قاطع می‌دهم که با تمام استعداد و ظرفیت ممکن در عرصه تحقق اهداف طرح شهید سلیمانی به صحنه بیایید و همه این استعدادی که تا امروز ایجاد کرده‌اید را به شکل کامل به کار بگیرید. وی افزود: هر چه امکان امتداد زمان حضور نیروها در مراکز واکسیناسیون وجود دارد این ظرفیت را بسط دهید تا 24 ساعت کامل شود و مردم بدون فشار و ازدحام قادر باشند به سرعت عمل واکسیناسیون را انجام دهند و به امور زندگی خود برسند. علاوه بر اینکه زمانی که تمام ظرفیت به کار گرفته شد و باز هم واکسن وجود داشت و مردم نیازمند تزریق واکسن بودند، تعداد مراکز خدمات‌دهی سپاه باید افزایش پیدا کند و به همین جهت تمام فرماندهان استانی و دیگر فرماندهان سپاه در به‌کار‌گیری اماکن سپاه پاسداران برای انجام فرآیند واکسیناسیون مختار هستند و فرماندهان باید به تشخیص خودشان و به تناسب نیاز از امکانات سپاه نهایت استفاده را ببرند. در ادامه این جلسه نیز سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیجیان در ۳۳۷ مرکز تجمعی با وزارت بهداشت به صورت مشترک حضور دارند و در کنار آن در ۱۷۵ مرکز مستقل کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند. وی افزود: ظرفیت‌های موجود بسیج قابل توسعه و افزایش است و می‌توان با تأمین واکسن ظرفیت تزریق واکسن را هم افزایش داد. سلیمانی با بیان اینکه سپاه بنا بر توصیه‌های فرمانده کل سپاه در بخش‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای را برای خدمت‌رسانی به مردم در مقابله با کرونا انجام می‌دهد، افزود: اقدامات بسیج جدا از خدمات نیروی دریایی سپاه، نیروی هوافضا سپاه و نیروی زمینی و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سپاه است.
 
* تزریق بیش از ۳۱ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تاکنون
آمار واکسیناسیون تجمیعی کرونا از ابتدا تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ اعلام شد. دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از ابتدای برنامه ملی واکسیناسیون علیه «کووید-۱۹» در کشور تا ۱۷ شهریورماه، جمعا ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۹۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. جهانپور آمار واکسیناسیون کرونا تجمیعی تا ۱۷ شهریورماه را به شرح زیر اعلام کرد:
اسپوتنیک نوبت اول: ۴۵۱۶۲۲
اسپوتنیک نوبت دوم: ۳۶۶۰۵۴
سینوفارم نوبت اول: ۱۴۱۸۴۵۵۰
سینوفارم نوبت دوم: ۸۱۰۵۱۰۷
بهارات نوبت اول: ۵۹۳۸۹
بهارات نوبت دوم: ۵۴۲۱۸
آسترازنکا نوبت اول: ۳۵۰۴۶۶۵
آسترازنکا نوبت دوم: ۱۴۵۵۳۱۷
برکت نوبت اول: ۲۳۵۷۸۱۲
برکت نوبت دوم: ۹۱۱۹۶۰
مجموع نوبت اول: ۲۰۵۵۸۰۳۸
مجموع نوبت دوم: ۱۰۸۹۲۶۵۶
کل: ۳۱۴۵۰۶۹۴
***
    اعلام آمادگی خیرین برای تأمین ۵۰ میلیون دوز  واکسن کرونا   
عضو هیات‌رئیسه فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس از اعلام آمادگی خیرین برای تامین ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا خبر داد. محمدعلی محسنی‌بندپی گفت: هیات‌رئیسه فراکسیون خیرین مجلس جلسه‌ای با هیات‌مدیره مجمع خیرین کشور برگزار کرد. در این جلسه ضمن بررسی معضلات کار خیرین، موضوع مشارکت آنها در سلامت بویژه واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی گفت: مقرر شد در نخستین فرصت با دعوت از معاونت قوانین مرکز پژوهش‌ها و هیات‌مدیره مجمع خیرین، جلسه‌ای برای رفع خلأهای قانونی در لایحه بودجه و برنامه هفتم برگزار شود تا مسیر مشارکت خیرین در توسعه کشور هموار شود. این عضو کمیسیون بهداشت به ایسنا گفت: خیرین اعلام آمادگی کردند تا ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا تامین کنند و مقرر شد بنده به عنوان عضو کمیسیون بهداشت در جلسه‌ای با وزیر بهداشت و معاون غذا و دارو، پیگیری لازم را انجام دهم تا زمینه مشارکت خیرین فراهم شود. 

 


Page Generated in 0/0056 sec