printlogo


کد خبر: 237737تاریخ: 1400/6/18 00:00
اخبار

افزایش رقم جرایم توقیف خودرو تا سقف ۳میلیون تومان
سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: قانون‌گذار سقف جرایم در بحث توقیف خودرو را یک میلیون تومان اعلام کرده است اما برای کمک به هموطنان این رقم را به ۳ میلیون تومان افزایش دادیم. وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، طی دستوری اعلام کردیم که هیچ خودرویی در جاده‌ها توقیف نشود مگر اینکه دستور قضایی برای توقیف‌ آن وجود داشته باشد. سردار هادیانفر تصریح کرد: اگر برای هموطنی پیامکی مبنی بر اطلاع آنها از میزان جرایم رانندگی ارسال می‌شود برای این است که آن را پرداخت کند تا در زمان انجام مسافرت اگر بخواهد خدمات خاصی را دریافت کند، مشکل خاصی برای دریافت خدمات از دستگاه‌های مختلف وی را به چالش نکشاند. وی با اشاره به فعالیت سامانه احراز هویت در سایت راهور ۱۲۰ برای پرداخت جرایم، گفت: این موضوع برای این است تا روبات یا سیستمی نتواند به عنوان فرد حقیقی از هموطنان سوءاستفاده کند. در این سامانه باید مشخصات رانندگان و شماره تلفن همراه‌شان ثبت شود تا با دریافت یک پیامک و وارد کردن رمز اختصاصی، افراد به پروفایل خود وارد شوند. رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هموطنان مبالغ جرایم رانندگی‌شان را از طریق سایت راهور ۱۲۰ یا بانک‌ها پرداخت کنند، درباره قطعی سیستم‌های پلیس + ۱۰ بیان کرد: این قطعی‌ها اندک است اما در برخی مواقع دچار اختلال هستیم و این موضوع به دلیل افزایش حجم تخلفات و جرایم رانندگی است که این روز‌ها با وجود شرایط کرونایی در کشور، جرایم رانندگی افزایش پیدا کرده است. 
***
مرگ مصدوم در تصادف آمبولانس خصوصی
مرد جوانی که به‌ علت تصادف با موتوسیکلت از ناحیه دست مصدوم شده بود هنگامی که با آمبولانس خصوصی به بیمارستان منتقل می‌شد در تصادف با تریلی جان باخت. ساعت 10:15 صبح دوشنبه 15 شهریور، گزارش تصادف مرگباری در مسیر کندروی بزرگراه آزادگان به بازپرس حبیب‌الله صادقی اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که راننده یک آمبولانس خصوصی هنگام انتقال یک مصدوم با سرعتی در حدود 180 کیلومتر در حال حرکت از مسیر کندروی بزرگراه آزادگان به‌سمت غرب بوده که از پشت با یک تریلر حامل تیرآهن نبشی بشدت برخورد کرده است. پس از این تصادف تیرآهن‌های بار تریلی شیشه جلوی آمبولانس را شکسته و وارد کابین شده و راننده و مرد مصدوم را که کنارش نشسته بود از ناحیه سر و صورت و گردن بشدت مجروح کرده بود. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد سرنشین آمبولانس، مرد موتورسواری بوده که ساعتی قبل از این حادثه در یک حادثه تصادف دیگر از ناحیه دست آسیب جزئی دیده بود و از طریق آمبولانس خصوصی در حال انتقال به مرکز درمانی بوده است. آتش‌نشانان با حضور در محل اقدام به بریدن تیرآهن‌هایی که وارد بدن مرد موتورسوار شده بود، کردند اما به‌ خاطر شدت جراحات وارده مرد موتورسوار که برای درمان جزئی دست در راه انتقال به بیمارستان بود به کام مرگ فرو رفت. راننده آمبولانس نیز به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. 
***
خیزش گرد و خاک در ۸ استان
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا آخر هفته جاری، از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک طی این مدت در 8 استان کشور خبر داد. صادق ضیاییان ضمن اشاره به بارش در نوار شمالی کشور طی امروز (۱8 شهریور) اظهار کرد: در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال و شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات شمال زنجان و قزوین و بتدریج در خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد که شدت این بارش در استان گیلان و غرب مازندران خواهد بود. 
وی ادامه داد: جمعه ۱۹ شهریور هم بارش ‌پراکنده برای استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی ‌پیش‌بینی می‌شود. به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی ۲ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب فارس، ارتفاعات غرب و شمال هرمزگان نیز افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق‌ ‌پراکنده رخ می‌دهد. 
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز پیش‌رو اظهار کرد: آسمان تهران پنجشنبه (۱۸ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و برای جمعه (۱۹ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
واکنش پلیس درباره فیلم شلیک مأمور به یک شهروند
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه گزارشی مبنی بر شلیک تیر به یکی از شهروندان توسط عوامل انتظامی این فرماندهی واصل نشده، گفت: کارشناسان پلیس فتا به دنبال کشف واقعیت ماجرا و بررسی جزئیات آن هستند. سرهنگ علی آقا کارخانه درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر شلیک تیر به یک شهروند توسط مامور پلیس و انتساب این فیلم به شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: هیچگونه گزارشی مبنی بر شلیک گلوله بر سر احدی از شهروندان، توسط عوامل انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهر واصل نشده و اساسا، موقعیت مکانی که در کلیپ به نمایش گذاشته شده، مربوط به حوزه سرزمینی شهرستان اسلامشهر نیست. فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا، به دنبال کشف واقعیت ماجرا و بررسی جزئیات آن هستند. وی از هموطنان خواست تا اخبار و اطلاعات مورد نیاز را از رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

Page Generated in 0/0072 sec