printlogo


کد خبر: 237742تاریخ: 1400/6/18 00:00
اخبار

سکه ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد
قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار تهران با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز پیش از آن به رقم ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید. سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین دیروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد. 
***
افزایش قیمت برق و گاز در اروپا هنوز در آغاز راه است
شبکه خبری بلومبرگ در یک گزارش تحلیلی به ‌نقل از کارشناسان پیش‌بینی کرد اگر چه قیمت منابع انرژی در اروپا ممکن است اکنون بی‌سابقه باشد اما هنوز این اول راه است و جا برای افزایش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد. به گزارش تسنیم به نقل از اویل‌پرایس، شبکه خبری بلومبرگ در یک گزارش تحلیلی نوشت: اگر چه بهای انرژی در اروپا ممکن است اکنون بی‌سابقه باشد اما هنوز جا برای افزایش قیمت وجود دارد. در ادامه این گزارش آمده است: البته قیمت گاز طبیعی در همه جا- نه‌ فقط در اروپا- در حال افزایش است. شاخص قیمت گاز طبیعی در ایالات متحده در مقایسه با سال گذشته تقریبا ۲ برابر شده است و قیمت هاب گازی «هنری» در نزدیک‌ترین موعد سررسید تا تاریخ 6 سپتامبر به 69/4 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا BTU رسید و این با وجود رکورد تولید گاز طبیعی در میادین گازی مانند آپالاچیاست. البته صادرات گاز آمریکا در حال افزایش است و به رکورد خود در تاریخ این کشور رسیده است. درباره اروپا که از محدودیت‌های همه‌گیری خارج شده است، افزایش تقاضا برای گاز طبیعی و برق با بازگشت افراد به محل کار خود باعث افزایش قیمت‌ها و در نتیجه تورم شده است. آلمان به ‌دلیل افزایش قیمت منابع انرژی، در حال دست و پنجه نرم کردن با بالاترین نرخ تورم از سال 2008 است. در این زمان از سال به ‌طور معمول، تقاضا برای گاز طبیعی هنوز پایین است. قیمت‌های بالای گاز زمانی که تقاضا کم است، برای اروپا نگران‌کننده است، چرا که زمستان در پیش است و ذخایر گاز طبیعی این قاره نیز در سطوح بسیار پایینی قرار دارد. 
***
معاون وزیر صمت:
۱۳ هزار واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شده‌اند
معاون وزیر صمت گفت: ۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور استقرار دارند که حدود ۱۳ هزار واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شده‌اند. به گزارش مهر به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی‌نیارکی با تبیین محورهای سه‌گانه درباره رویکرد پشتیبانی و رفع موانع تولید بیان کرد: تسهیل فرآیند تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع اعم از تجهیزات، ماشین‌آلات، اجزا و قطعات و برنامه‌ریزی برای تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی از اولویت‌های وزارت صمت برای صیانت از بخش مولد کشور، توسعه اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری صنعتی است و تحقق این مهم حضور فعال همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط را می‌طلبد تا با حفظ روند افزایشی تولید، رشد صنعتی در سال جاری تداوم یابد. معاون امور صنایع وزارت صمت تدوین نقشه راه برای صنایع راهبردی را از دیگر سیاست‌های وزارت صمت عنوان کرد و گفت: ۳۶ پروژه تحولی در بخش صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است که حمایت از صنایع راهبردی نظیر صنعت خودرو، لوازم خانگی، نساجی و پوشاک، شیمیایی، دارویی و تجهیزات پزشکی از جمله زیرپروژه‌های این برنامه تحولی است. صادقی‌نیارکی تدوین برنامه عملیاتی توسعه ۳ صنعت راهبردی را هماهنگ با ۵ پروژه تحولی فوق برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته تدوین ۳ برنامه عملیاتی برای صنایع لوازم خانگی، غذایی و فلزات گرانبها در دستور کار قرار گرفت و امسال با حضور تشکل‌ها و صنایع پیشران به تأیید نهایی رسید. وی افزود: علاوه بر ۳ برنامه فوق، بسته سیاستی- حمایتی برای توسعه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات به عنوان صنایع مادرتخصصی با حضور تشکل‌های تخصصی نهایی شده است که جهت استحضار برای وزیر ارسال خواهد شد. صادقی‌نیارکی آسیب‌شناسی و ارزیابی وضعیت ۱۳ هزار واحد صنعتی غیرفعال را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صمت برشمرد و تصریح کرد: ۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور استقرار دارند که حدود ۱۳ هزار واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شده‌اند. صادقی‌نیارکی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیای ۲ هزار واحد صنعتی غیرفعال تصریح کرد: در کنار آسیب‌شناسی و ارزیابی ۱۳ هزار واحد غیرفعال، احیای ۲ هزار واحد صنعتی که از چرخه تولید خارج شده‌اند نیز در دستور کار بوده و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با همکاری بازوهای اجرایی‌ای که در سراسر کشور مشغول به کار هستند، این برنامه عملیاتی را راهبری خواهد کرد. 
***
تمدید زمان دریافت وام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا 
 در چهل‌ونهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمدید زمان دریافت وام مشاغل آسیب‌دیده در پاندمی کرونا به تصویب رسید. بر این‌ اساس صاحبان مشاغل چهارده‌گانه آسیب‌دیده از کرونا تا پایان آذرماه مهلت دارند برای دریافت این وام در سامانه کارا (https://kara.mcls.gov.ir/) ثبت‌نام کنند. همچنین در این کارگروه مصوبه مربوط به مجاز بودن دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت هزینه‌های حفظ، حراست و نگهداری از مراکز خودگردان از محل اعتبارات مصوب که در سال 1399 تصویب شده بود، برای امسال نیز تمدید شد. این هزینه‌ها شامل آب، برق، گاز، نگهبانی و نگهداری ابنیه خواهد بود. مصوبات جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، بعد از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس‌جمهور لازم‌الاجرا خواهد بود. 

Page Generated in 0/0056 sec