printlogo


کد خبر: 237747تاریخ: 1400/6/18 00:00
اخبار

برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حکیم از سوی رهبر انقلاب
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله العظمی حکیم از سوی رهبر معظم انقلاب امشب برگزار می‌شود. مجلس ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت‌الله آقای حاج سیدمحمدسعید حکیم از مراجع معظم تقلید در نجف اشرف، پنجشنبه‌شب (۱۸ شهریور ۱۴۰۰) پس از نماز مغرب و عشاء از سوی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در صحن مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار خواهد شد. 
***
دریادار  تنگسیری:
نیازی به حضور کشورهای متجاوز بیگانه در منطقه نیست
فرمانده نیروی دریایی سپاه با مثبت ارزیابی کردن سطح آمادگی‌های رزمی- عملیاتی رزمندگان مستقر در جزایر گفت: همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم، برای حفاظت و استمرار امنیت در خلیج‌فارس نیازی به حضور بیگانگان نیست. 
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در بازدید از منطقه نازعات با حضور در جمع رزمندگان و فرماندهان مستقر در جزیره تنب بزرگ خطاب به آنان گفت: شما امیدهای ملت ایران هستید و مردم ما به شما رزمندگان غیور افتخار می‌کنند؛ شما امروز وظیفه بسیار حساس و مهم مرزداری از حریم جمهوری اسلامی را بر دوش دارید. وی با تاکید بر ارتقای هر چه بیشتر فضیلت‌های اخلاقی اعم از معنویت، ولایت‌مداری، روحیه جهادی و انقلابی در میان رزمندگان اظهار کرد: ما هر کاری که انجام می‌دهیم باید برای رضای خدا و در مسیر خداوند متعال باشد. به اندازه‌ای که قدرت لایزال الهی را باور داریم و از مرز خودباوری به مرز خداباوری برسیم، به همان اندازه در مسیر توفیقات و موفقیت‌های الهی قرار می‌گیریم. آنگاه نتیجه همه اعمال ما خدایی می‌شود، رنگ خدایی می‌گیرد و کار ما ماندگار می‌شود. 
دریادار تنگسیری با بیان اینکه دشمنان ما در مقابل انقلاب اسلامی درمانده و مستأصل شده‌اند، گفت: انقلاب اسلامی با هدایت عالمانه و حکیمانه نایب الامام المهدی، حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله برای تحقق تمدن نوین اسلامی گام‌های بسیار بلندی برداشته و در این مسیر نیروی دریایی سپاه برای تبدیل شدن به یک قدرت دریایی در تراز انقلاب اسلامی اقدامات راهبردی و مهمی را شکل داده که در این راستا سال گذشته با عنایت خداوند و همت جهادی و انقلابی رزمندگان دریادل، طی 6 مرحله الحاق، انواع تجهیزات رزمی و عملیاتی به توان آمادگی رزم نیرو اضافه شد و سازمان ارتقا یافت. فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با مثبت ارزیابی کردن سطح آمادگی‌های رزمی- عملیاتی رزمندگان مستقر در جزایر، با اشاره به لزوم تقویت هر چه بیشتر وحدت بین کشورهای اسلامی گفت: همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم، برای حفاظت و استمرار امنیت در خلیج‌فارس، نیازی به حضور بیگانگان نیست و کشورهای منطقه می‌توانند بخوبی از منابع و منافع خود دفاع کنند. ما مسلمانیم و با هم دوست و برادر هستیم و نیازی به حضور کشورهای متجاوز و بیگانه در منطقه نداریم. 
***
وزیر اطلاعات:
وزارت اطلاعات با فساد و رانت برخورد قاطع می‌کند
وزیر اطلاعات گفت: با ناکارآمدی دستگاه‌ها و فساد و رانت در هر دستگاهی باید با قاطعیت برخورد کنیم و اگر شامل وزارت، حراست، بازنشستگان، بیرونی‌ها و... شد، کوتاه نیاییم. حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب در مراسم تودیع و معارفه معاون اطلاعات و امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد این وزارتخانه، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با مفاسد و فسادستیزی جزو بینات و محکمات دستگاه اطلاعاتی است و با نصب‌العین قرار دادن فرمایشات معظم‌له در مبارزه با فساد و رانت مربوط به هر دستگاهی که باشد با جدیت و قاطعیت عمل می‌کنیم. وی شعارهای عدالت‌محوری و فسادستیزی را از شعارهای اصلی دولت مردمی دانست که هر ۲ مربوط به معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد است و اظهار امیدواری کرد همکاران گرامی معاونت مزبور در اجرایی کردن این ۲ شعار مهم موفق شوند. وزیر اطلاعات ضمن تأکید بر ضرورت مبارزه با فساد، گفت: با ناکارآمدی دستگاه‌ها و فساد و رانت در هر دستگاهی باید با قاطعیت برخورد کنیم و اگر شامل وزارت، حراست، بازنشستگان، بیرونی‌ها و... شد، کوتاه نیاییم. حجت‌الاسلام خطیب همچنین با اشاره به معضل قاچاق کالا و ارز به عنوان یک مشکل فسادزا در کشور و اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره، نسبت به ضرورت برخورد جدی و قاطع با قاچاق کالا و ارز در همه حوزه‌ها تأکید و این کار را از اولویت‌های کاری آن معاونت برشمرد. 
***
دعوت بلینکن از وزیر خارجه تل‌آویو برای گفت‌وگو درباره ایران
وزیر خارجه آمریکا با دعوت از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن، خواستار گفت‌وگو با وی درباره مسائل منطقه‌ای از جمله ایران و افغانستان شد.
به گزارش فارس، در ادامه همکاری‌های واشنگتن و تل‌آویو علیه کشورهای منطقه غرب آسیا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده از «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دعوت کرد به آمریکا سفر کند.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری گفت بلینکن در تماس تلفنی که روز دوشنبه با لاپید داشته، از او برای سفر به واشنگتن دعوت کرده تا درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کنند.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، پرایس درباره این دعوت توضیح داد: «[هدف از این سفر] ادامه دادن گفت‌وگوها با نخست‌وزیر [نفتالی] بنت در جریان سفر اخیر وی [به واشنگتن] است. آنها بر اهمیت مباحثه درباره موضوعات مهم منطقه‌ای و امنیتی از جمله ایران، افغانستان و چین تاکید دارند».

Page Generated in 0/0054 sec