printlogo


کد خبر: 237827تاریخ: 1400/6/21 00:00
اخبار

فاینورد از جهانبخش مقابل نماینده رژیم صهیونیستی استفاده نمی‌کند
باشگاه فاینورد هلند تصمیم گرفت از بازیکن ایرانی‌اش مقابل نماینده رژیم صهیونیستی در لیگ کنفرانس اروپا استفاده نکند‌. طبق تصمیم سران باشگاه فاینورد هلند، علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی این تیم در ۲ بازی از ۶ بازی مرحله لیگ کنفرانس اروپا مقابل مکابی حیفا حضور نخواهد داشت. باشگاه فاینورد به احترام اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، تصمیم گرفت از جهانبخش در ۲ دیدار رفت و برگشت برابر مکابی حیفا استفاده نکند.
***
سهراب مرادی برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شود؟
با توجه به اولتیماتوم قبلی کادر فنی و فدراسیون وزنه‌برداری، با غیبت سهراب مرادی و کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی؛ هر ۲ وزنه‌بردار شانس حضور در مسابقات جهانی ازبکستان را از دست دادند. دور جدید تمرینات تیم ‌ملی وزنه‌برداری برای شرکت در مسابقات جهانی 2021 از ١٦ شهریور آغاز شده است. پیش از این فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرده بود غیبت در این اردو به منزله حذف از مسابقات جهانی خواهد بود. به این ترتیب سهراب مرادی و کیانوش رستمی که در تمرینات شرکت نکردند، حضور در مسابقات جهانی را از دست داده‌اند. البته اینطور که پیداست سهراب مرادی با وجود غیبت در اردوی جهانی، خود را برای شرکت در بازی‌های آسیایی 2022 آماده می‌کند اما کیانوش رستمی با توجه به تاکید فدراسیون مبنی بر اینکه دیگر هیچ وزنه‌برداری اجازه تمرین انفرادی و خارج از اردو را ندارد، در اردو حاضر نشده و به این ترتیب جایی در تیم جهانی ندارد. 
***
متقیان: مرا با «فرغون» به مدرسه می‌بردند
بانوی قهرمان پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: تا چهارم ابتدایی پدرم و برادرانم با فرغون مرا به مدرسه می‌بردند و نمی‌توانستند به خاطر شرایط مالی برایم ویلچر بخرند. هاشمیه متقیان، بانوی مدال‌آور مسابقات پاراالمپیک که میهمان برنامه «شب‌نشینی» بود، در توصیف لحظات رکورد زدنش گفت: از خوشحالی نمی‌دانستم چه کنم، چون برای این لحظه 5 سال تلاش کردم. بعد از پیروزی در پاراالمپیک نخستین نفر به خواهرم زنگ زدم، چون پدرم گوشی هوشمند نداشت و برای خواهرم گریه کردم. خواهرم می‌گفت «روی مدال نقره حساب کرده بودیم گل کاشتی»، خودم هم باورم نمی‌شود این همه حرکت را انجام دادم و وقتی پیروز شدم در حال خودم نبودم. برنده مدال طلای پرتاب نیزه در پاراالمپیک افزود: یک سال بعد از تولدم تب شدید داشتم، مادرم مرا به مرکز بهداشت برد اما به خاطر اینکه به من واکسن فلج اطفال زدند ۲ پایم معلول شد. از سال‌های اول ابتدایی فهمیدم ۲ پایم معلول است. برایم سخت بود ولی خانواده‌ام نگذاشتند در خانه منزوی شوم. تا چهارم ابتدایی پدر و برادرانم با فرغون مرا به مدرسه می‌بردند و نمی‌توانستند به خاطر شرایط مالی برایم ویلچر بخرند، چون خانواده پرجمعیت بودیم و پدرم یک کارگر ساده بود. همه خانواده در موفقیت من تاثیرگذار بودند، بویژه برادرانم و پدر و مادرم چون به ادامه تحصیل و ورزش تشویقم می‌کردند و می‌گفتند همیشه متکی به خودت باش. متقیان عنوان کرد: از اول راهنمایی پذیرفتم که معلول جسمی حرکتی هستم و باید به خودم متکی باشم و کارهایم را خودم انجام می‌دادم. از آن به بعد با ۲ عصای آهنی که پدرم برایم درست کرد راه می‌رفتم. از کلاس پنجم ابتدایی دوستانم که در مدرسه ورزش می‌کردند مرا بازی نمی‌دادند و من آنها را تهدید می‌کردم «اگر مرا بازی ندهید با عصا می‌زنم‌تان»،  بیشتر به خاطر اینکه نگران سلامتی من بودند مرا بازی نمی‌دادند. من والیبال را بسیار دوست داشتم، به دوستانم می‌گفتم بگذارید فقط سرویس بزنم. وقتی پیش‌دانشگاهی بودم در اتوبوس با ۲ ورزشکار اهوازی آشنا شدم و آنها ورزش معلولان و جانبازان را معرفی کردند. 
***
گل‌محمدی بهترین مربی لیگ قهرمانان در دور گروهی آسیا شد
سرمربی پرسپولیس، پنجمین ایرانی تیم منتخب دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رود. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) طی هفته‌های گذشته از کاربرانش خواست در هر پست، بهترین بازیکنان حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 را انتخاب کنند. محمدرضا اخباری و هادی محمدی از تراکتور و مهدی ترابی و شهریار مغانلو از پرسپولیس، بازیکنان ایرانی حاضر در تیم منتخب نهایی دور گروهی مسابقات بودند. همچنین یحیی گل‌محمدی در بخش بهترین مربی توانست گوی سبقت را از فرهاد مجیدی و سایر رقبای خود برباید و برترین مربی دور گروهی شود. محمد البریک و عبدالله عطیف از الهلال، عبدالله العمری از النصر، کانگ سانگ‌وو از پوهانگ استیلرز، مودو بارو و گوستاوو از چونبوک هیوندای موتورز و مایکل اولونگا از الدحیل، سایر بازیکنان تیم منتخب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 هستند.  

Page Generated in 0/0037 sec