printlogo


کد خبر: 237837تاریخ: 1400/6/21 00:00
تعداد مراجعان سرپایی دارای علائم کرونا به بخش‌های درمانی به زیر ۲۰ هزار نفر در روز رسید
آمار روزانه جان‌باختگان کرونا در کشور به ۴۴۴ نفر رسید

آمار جان‌باختگان و مبتلایان ناشی از «کووید-19» در کشور طی یک شبانه‌روز نسبت به هفته‌های گذشته با شیب ملایمی در حال کاهش است. طبق گفته کارشناسان بهداشت، از آنجا که شمار بیماران بدحال این بیماری بیش از 7 هزار نفر است، بنابراین احتمال مرگ‌ومیر بالای 400 نفر در 24 ساعت تا روزهای آینده دور از انتظار نیست. دیروز وزارت بهداشت اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۱۶هزار و ۶۵۴ بیمار جدید «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در همین بازه زمانی ۴۴۴ تن به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. 
بر این اساس از ظهر روز جمعه تا ظهر شنبه۲۰ شهریور و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۶۵۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند که ۲هزار و ۷۰۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۵ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۵۶۷ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت ۴۴۴ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱۳ هزار و ۸۲۴ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۴۱۹ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۷ هزار و ۳۴۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
تاکنون ۳۰ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۲۹ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. 
 
* بستری ۲۵۰۰ بیمار بدحال در تهران
تعداد مراجعان سرپایی تهرانی به بخش‌های درمانی و بهداشتی با علائم کرونا به زیر ۲۰ هزار نفر در روز رسیده است. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در پایتخت توضیحاتی ارائه داد. علیرضا زالی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری در تهران، گفت: تعداد مراجعان سرپایی به بخش‌های درمانی و بهداشتی به زیر ۲۰ هزار نفر در روز رسیده است و از طرفی تعداد بستری‌ها در بخش‌های عادی و ویژه نیز کاهش یافته که این امر نشان می‌دهد الگوی بیماری در حال تنزل است. وی در عین حال تاکید کرد: اما همچنان ۲۵۰۰ بیمار بدحال در بخش‌های ویژه بستری هستند و کاهش آمار فوتی‌ها با فاصله زمانی بیشتری رخ خواهد داد. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با توجه به تجربه‌های حاصل شده در خیزهای قبلی بیماری، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا بروز خیز بعدی بیماری ۶ تا ۸ هفته فاصله وجود داشته باشد. اگر بتوانیم در این فاصله زمانی فرآیند واکسیناسیون را تسریع بخشیم قطعا باعث کاهش میزان ابتلا، بستری و فوتی‌ها در خیز بعدی خواهیم شد. 
 

Page Generated in 0/0080 sec