printlogo


کد خبر: 237840تاریخ: 1400/6/21 00:00
اخبار

تعیین شهریه مهدهای کودک متناسب با نرخ تورم
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ضمن اعلام اینکه نظام‌نامه شایستگی و صلاحیت مربیان کودک را در دست تدوین داریم، گفت: در آینده هر فرد جدیدی که جذب می‌شود باید احراز صلاحیت شود و دوره‌هایی را بگذراند. افرادی که اکنون مشغول هستند نیز بتدریج در این پایش قرار می‌گیرند. علیرضا حاجیان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فعالیت‌های‌مان را در سازمان تازه‌تاسیس تعلیم و تربیت کودک در چند عرصه پیش‌بینی کرده‌ایم، اظهار کرد: یک عرصه، خانواده‌ است که شاید مهم‌ترین عرصه ما باشد، زیرا از آمار ۸ میلیونی کودکان زیر ۶ سال، بیش از ۶ میلیون به مهدکودک نمی‌روند و ما هم اصراری نداریم حتما به مهد بروند و معتقدیم که خانواده بهترین مکان تربیت کودکان است. به همین علت توانمندسازی خانواده‌ها را مدنظر داریم. حاجیان‌زاده درباره تعیین شهریه مهدهای کودک نیز گفت: برای امسال اعلام کرده‌ایم تعیین شهریه بر اساس رشد نرخ تورم و با تایید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در استان‌ها انجام شود که فعلا کار متوقف نماند ولی برای سال‌های بعد باید معیار مشخصی برای شهریه تعیین کنیم که هم بخش غیردولتی توان اداره کار را داشته باشد و هم امکان ثبت‌نام برای مردم فراهم باشد؛ باید نرخ متعادلی تعیین شود. 
***
اعزام ۴۰۰ پزشک و پرستار هلال‌احمر به عراق
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، امسال هلال‌ احمر یک مرکز درمانی در شهر نجف اشرف و یک مرکز درمانی هم در کربلا خواهد داشت. با توجه به اینکه امسال حضور پیاده زائران ایرانی و خروج به صورت زمینی را نداریم، بین راه را جمعیت هلال‌احمر پوشش نمی‌دهد. دکتر طاهر درودی  گفت: در قالب ۲ تیم و ۲ مجموعه کربلا و نجف، پزشکان و پرستاران باتجربه انتخاب و هماهنگی‌های لازم انجام شده و کارهای ثبت‌نام و ارسال مدارک‌شان برای ویزا در حال انجام است تا برای اعزام‌شان هماهنگی‌های لازم انجام شود. مجموعه تیم‌مان که شامل گروه درمانی پزشک، پرستار، فوریت‌های پزشکی، تکنیسین‌ها و... است و سایر عوامل‌مان حدود 400 نفر هستند. 
***
خودداری دفترخانه‌ها از زدن وکالت نقل‌وانتقال خودرو تخلف است
دادستان کل کشور گفت: رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری درباره سند خودرو برای همه از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور لازم‌الاجراست. به گزارش فارس، حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری درباره نقل‌وانتقال خودرو گفت: خواهشم این است که مردم کار نقل و انتقال را خودشان انجام دهند. چرا بخواهند حق‌الوکاله به وکیلی بدهند که هزینه گزافی باشد که بر آنها تحمیل شود. وی افزود: انتقال خودرو در ادارات راهنمایی و رانندگی زمانی نمی‌برد، مقدمات کار را فراهم کنند و خود اشخاص آنجا بروند و کار انتقال را انجام دهند. دادستان کل کشور ادامه داد: اگر کسی به هر دلیل می‌خواهد این کار را به وکیل واگذار کند، وکیل این کار را انجام دهد و اگر چنانچه به دفترخانه‌ای مراجعه شد و آن دفترخانه با این بهانه از انجام وظیفه خودداری کرد، این را حتما گزارش دهند. من هم با رئیس محترم سازمان ثبت درباره این مساله صحبت خواهم کرد و به عنوان یک تخلف، ترک وظیفه و ترک امری است که یک دفترخانه ممکن است آن را انجام دهد که به نظرم قابل تعقیب است. منتظری تصریح کرد: از طرف دیگر آنچه ملاک ما هم بود که در نامه استناد کردم، رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بود که این رای دیوان عدالت اداری برای همه لازم‌الاجراست از جمله برای سازمان ثبت و ادارات و دفاتر اسناد رسمی و آنها هم مکلف هستند در اجرا بر اساس این رای عمل کنند و اگر چنانچه اتفاق افتاد، قابل تعقیب خواهد بود. 
***
برخورد پلیس با تخلفات حوزه بار و مسافر
معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور پایتخت از اجرای طرح تشدید با تخلفات رانندگان حوزه بار و مسافر خبر داد. سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی در گفت‌وگو با فارس از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات حوزه بار و مسافر در سطح معابر شهر تهران خبر داد. سرهنگ بهرام‌آبادی با اعلام اینکه در اجرای این طرح تمام رانندگان متخلف در این حوزه‌ها توسط عوامل پلیس راهور پایتخت متوقف و اعمال قانون می‌شوند، تصریح کرد: در قالب این طرح با وانت‌بارها، کامیونت‌ها و تمام خودروهای حامل بار که به صورت غیرمتعارف اقدام به جابه‌جایی بار کنند برخورد قانونی می‌شود. وی افزود: اگر این دسته از رانندگان اقدام به حمل بار اضافه یا بارهایی با طول یا عرض یا ارتفاع بیشتر از حد مجاز کنند نیز توقیف و اعمال قانون خواهند شد. وی گفت: سوار کردن مسافر در قسمت بار، حمل بارهای خطرناک و نامتعارف و نشاندن مسافر یا کارگر در قسمت بار یا جلوی وسیله نقلیه باری بیش از یک نفر از دیگر تخلفاتی است که پلیس راهور تهران بزرگ با آن برخورد می‌کند. 
***
رتبه‌بندی معلمان متناسب با بودجه ۱۴۰۰ تغییر می‌کند
در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس، تصمیم‌گیری شد کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به مصوبه پیشین خود درباره رتبه‌بندی معلمان بازنگری کند و مصوبه‌ای متناسب با لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صحن علنی مجلس ارائه کند. به گزارش تسنیم، طبق اعلام معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش، جلسه‌ای با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و تعدادی از اعضای هیأت‌رئیسه مجلس با هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در این باره برگزار شده است. این جلسه به موضوع بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان اختصاص داشت که اواخر کار دولت قبل لایحه آن به مجلس یازدهم ارسال و پس از تصویب با رأی اکثریت قریب به اتفاق مجلس، کمیسیون آموزش نیز در شور دوم با اعمال تغییراتی آن را مصوب کرد. بر این اساس مقرر شده است کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نسبت به مصوبه پیشین خود بازنگری کند و مصوبه‌ای متناسب با لایحه بودجه 1400 به صحن علنی مجلس ارائه کند.

Page Generated in 0/0061 sec