printlogo


کد خبر: 237853تاریخ: 1400/6/21 00:00
اخبار

نخست‌وزیر عراق با چه برنامه‌ای به تهران می‌آید؟
یک منبع دولتی در عراق گفت نخست‌وزیر این کشور در سفر امروز خود به تهران، چند پرونده مهم را پیگیری خواهد کرد. به گزارش فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای دومین بار در دوره نخست‌وزیری‌اش قرار است یکشنبه وارد ایران شود و در سفر یک‌روزه با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دیدار کند. یک مقام دولتی عراقی بدون ذکر نام خود در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت مصطفی الکاظمی در این دیدار قرار است پرونده واردات انرژی از ایران، امنیت و مقابله با تروریسم و روابط ایران و عربستان سعودی را بررسی کند. به گفته وی، در این دیدار روابط پرتنش ایران و عربستان سعودی و تلاش عراق برای میانجیگری مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار خواهد گرفت؛ پیش از این عراق میانجی چند دیدار میان مقامات ۲ کشور بوده است. این مقام عراقی همچنین گفت در این دیدار موضوع صدور ویزا برای زائران ایرانی جهت زیارت عتبات مقدسه در نجف و کربلا نیز بررسی می‌شود. 
***
احمد وحیدی رئیس شورای امنیت کشور شد
رئیس‌جمهور در اجرای اصل یکصد‌و‌هفتاد‌و‌‌شش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با صدور حکمی احمد وحیدی، وزیر کشور را به عنوان «رئیس شورای امنیت کشور» منصوب کرد. در متن حکم حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی آمده است: «در اجرای اصل یکصد‌و‌هفتاد‌و‌شش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور انجام شایسته وظایف و ماموریت‌های شورای امنیت کشور به موجب این حکم جنابعالی را با کلیه اختیارات به عنوان «رئیس شورای امنیت کشور» منصوب می‌نمایم. امید است شورای امنیت کشور به عنوان بازوی توانمند شورای عالی امنیت ملی، با هماهنگی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های ذی‌ربط، ضمن برنامه‌ریزی، اتخاذ تصمیمات لازم و پیگیری مستمر بتواند در راستای حفظ و ارتقای امر خطیر امنیت در داخل کشور گام‌های موثر بردارد».
 
* «ساداتی‌نژاد» رئیس کارگروه ملی بیابان‌زدایی شد
رئیس‌جمهور همچنین با صدور حکمی سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی را به عنوان رئیس کارگروه ملی بیابان‌زدایی منصوب کرد. در بخشی از پیام رئیسی آمده است: «شایسته است ضمن تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مشارکت مؤثر با کنوانسیون مقابله با بیابان‌زدایی ملل متحد، نسبت به تعدیل اثر خشکسالی در سطح ملی و منطقه‌ای، نتایج اقدامات دستگاه‌های اجرایی عضو در امر بیابان‌زدایی و اجرای تعهدات ملی و بین‌المللی را در پایان هر سال به اینجانب گزارش نمایید. کلیه دستگاه‌های ذیربط در این زمینه همکاری لازم را با جنابعالی معمول خواهند داشت».
***
وزیر دفاع:
برای حمایت از طرح‌های سازمان پدافند غیرعامل آمادگی داریم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه وزارت دفاع برای حمایت از طرح‌های سازمان پدافند غیرعامل آمادگی کامل دارد، گفت: بسترهای لازم جهت تعامل هر چه بیشتر سازمان پدافند غیرعامل با دستگاه‌های کشوری در راستای ایمن‌سازی مراکز و ارتقای قابلیت حفاظت از اماکن و تأسیسات و افزایش آستانه مقاومت ملی در مقابل تهدیدات احتمالی را فراهم خواهیم کرد. 
امیر محمدرضا آشتیانی در دیدار سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: در دوره جدید وزارت دفاع با تشکیل کارگروه ویژه‌ای موضوعات اولویت‌دار پدافند غیرعامل پیگیری خواهد شد و از آنجا که وزیر دفاع، نایب‌رئیس کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت است، بستر‌های لازم جهت تعامل هر چه بیشتر سازمان پدافند غیرعامل با دستگاه‌های کشوری در راستای ایمنی‌سازی مراکز و ارتقای قابلیت حفاظت از اماکن و تاسیسات و افزایش آستانه مقاومت ملی در مقابل تهدیدات احتمالی را فراهم خواهیم کرد. وی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت دفاع و سازمان‌های صنعتی آن به لحاظ دارا بودن طرح‌ها، ایده‌ها و زیرساخت‌های فناورانه می‌توانند نقش مهمی در مصون‌سازی کشور در مقابل تهدیدات احتمالی ایفا کنند، ابراز امیدواری کرد «با همکاری‌های فی‌مابین، تعاملات در حوزه‌های مختلف و مورد علاقه توسعه یافته و از این رهگذر بتوانیم گام مؤثری در کسب امنیت پایدار در توسعه‌ کشور و پایدار‌سازی زیرساخت‌های حیاتی کشور برداریم». 
***
شیخ نعیم قاسم:
کشتی‌های حامل سوخت ایران محاصره لبنان را درهم شکست
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه مقاومت قادر به مقابله با محاصره آمریکاست، گفت رسیدن نفتکش‌های ایران به لبنان موجب درهم شکستن حلقه محاصره این کشور شده است. شیخ نعیم قاسم طی سخنرانی‌ای گفت: از نتایج اقدامات ما این است که خاک لبنان آزاد شد، بهداشت بهتر شد (وزیر بهداشت لبنان از حزب‌الله است) و برای کاهش دردها از لحاظ اجتماعی، همبستگی و اتحاد داریم. وی با انتقاد از کسانی که مقاومت را به کم‌کاری و کارشکنی متهم می‌کنند، خطاب به آنها گفت: مسببان هرج‌ومرج و آتش‌بیاران جنگ داخلی برای لبنان چه کرده‌اند؟ معاون سیدحسن نصرالله گفت: ما هرگز موافق هرج‌و‌مرج نبوده‌ایم و به محاصره هم تن نخواهیم داد و با احتکار مقابله خواهیم کرد و ان‌شاءالله پیروز خواهیم شد. وی با بیان اینکه حزب‌الله به دنبال تصویب قانون رقابت برای مقابله با احتکار در لبنان است، درباره شکست اقدامات ضدلبنانی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها از اینکه دیدند کشتی‌های حامل سوخت (ایران) موجب درهم شکستن حلقه محاصره لبنان و تامین این ماده حیاتی برای لبنانی‌ها شد، غافلگیر شدند و این به‌مثابه مرگی برای آنهاست. شیخ نعیم قاسم ادامه داد: در واقع کشتی‌های سوخت یک دستاورد سیاسی، اجتماعی و اخلاقی در برابر ظلم آمریکا و جرائم این کشور در لبنان و در حق بشریت بود. 

Page Generated in 0/0055 sec