printlogo


کد خبر: 237875تاریخ: 1400/6/22 00:00
سینما

اعلام آخرین وضعیت سالن‌های سینما در کشور
۴۱۷ سالن سینمایی در سراسر کشور در مراحل مختلف ساخت و بهره‌برداری هستند. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، ۶۸۰ سالن سینما در سطح کشور فعالیت دارند و ۴۱۷ سالن هم در مراحل مختلف ساخت و بهره‌برداری هستند. طبق اعلام مؤسسه سینما شهر، از ۴۱۷ سالن سینما ۴۷ سالن آماده افتتاح هستند که به دلیل کرونا بهره‌برداری از آنها به تعویق افتاده است. درگزارش آماری روابط عمومی سازمان سینمایی که همزمان با روز ملی سینما منتشر شد، آمده است: ۴۳ سالن هم مراحل پایانی آماده‌سازی را سپری می‌کنند که بین یک تا ۳ ماه آینده آماده می‌شوند. همچنین ۱۷۲ سالن دیگر هم در مراحل ساخت هستند که بیش از یک سال زمان بهره‌برداری آنها به طول می‌انجامد و ۱۵۵ سالن هم در مرحله اولیه ساخت قرار دارند. 
***
فراخوان دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی۲۰» منتشر شد
 فراخوان دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی۲۰» با موضوع همزیستی با کرونا و تأثیر این ویروس در تغییرات شیوه و سبک زندگی مردم، همزمان با روز ملی سینما منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، رویداد مردمی و مستقل «سلفی ۲۰» در سطح ملی با ایجاد انگیزه و رقابت خلاقانه به مفاهیم جدید در آداب و رسوم، کار، معیشت و اهمیت حقوق شهروندی می‌پردازد. از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به پایداری اجتماعی، اهمیت دادن به رفتارهای جمعی و توجه به کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده در دوران کرونا، آموزش حقوق شهروندی، احترام به انسان، کودکان و سالمندان و احترام به محیط‌زیست و طبیعت اشاره کرد. همچنین کشف ایده‌ها و استعدادهای درخشان مردمی و معرفی استعدادهای فیلمسازان کوتاه، فرهنگ‌سازی، تقدیر از کادر درمان و پزشکی و تجلیل از شهدا و قهرمانان سلامت از دیگر اهداف این رویداد فرهنگی- هنری است. جشنواره فیلم کوتاه «سلفی۲۰» نخستین جشنواره آنلاین سینمایی در کشور است که دومین دوره آن در ۲ بخش برگزار خواهد شد. همچنین جایزه بهترین فیلم به اثری که بیشترین استقبال را در نمایش آنلاین به خود اختصاص داده باشد تعلق می‌گیرد. ثبت اثر در دبیرخانه آنلاین سایت جشنواره آغاز شده و تا ۲۰ آبان ۱۴۰۰ مهلت ارسال اثر برای متقاضیان وجود دارد. 
***
مرور رویدادهای موزه سینما با عکس
 همزمان با روز ملی سینما، نمایشگاه عکسی با محوریت رویدادهای سینمایی سال‌های گذشته که در موزه سینما برگزار شده، برپا شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، این عکس‌ها در سالن انتظار سینماتوگراف این مجموعه فرهنگی- تاریخی برای بازدید عموم گذاشته شده و شامل رویدادهایی همچون: نکوداشت زنده‌یاد عباس کیارستمی، بزرگداشت اصغر فرهادی، زادروز مسعود کیمیایی، نمایش فیلم دوئل با حضور احمدرضا درویش، بازیگران و عوامل فیلم، کارگاه «ژان کلود کریر» با موضوع بیان و زبان در سینما، اهدای دستگاه ضبط صدای ناگرا توسط اریک اشپیتزر، حضور مرضیه برومند به همراه سایر هنرمندان عرصه کودک در هفته کودک و نوجوان، رونمایی از تندیس علی نصیریان، جشن کانون کارگردانان سینمای ایران و حضور مجید انتظامی در سالروز درگذشت زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی است.

Page Generated in 0/0056 sec