printlogo


کد خبر: 237899تاریخ: 1400/6/22 00:00
اخبار

کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر در پایتخت
فرمانده انتظامی پایتخت، از کشف ۲ هزار و ۴ کیلوگرم مواد مخدر در اجرای سیزدهمین مرحله از طرح ظفر خبر داد. سردار حسین رحیمی در سیزدهمین مرحله از طرح ظفر پایتخت که دیروز در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: مبارزه جدی و قاطع با مواد مخدر از اولویت‌های نیروی انتظامی است و با اشراف اطلاعاتی و تسلط بر باندهای مواد مخدر نتایج خوبی حاصل شده است که گوشه‌ای از آن در این طرح‌ها مشاهده می‌شود. وی ادامه داد: در این مرحله از طرح ظفر ۲ تن و ۴ کیلوگرم مواد مخدر کشف و چهار باند بزرگ و بین‌المللی متلاشی شد که دو باند از اتباع بودند. همچنین ۵٨ دستگاه خودروی قاچاقچیان توقیف شد‌ و ٨٠ نفر نیز دستگیر شدند و با کشف ۳ قبضه سلاح و ٢٣۵ فشنگ جنگی، ضربه مهلکی به قاچاقچیان مواد مخدر پایتخت وارد کردیم. سردار رحیمی ادامه داد: برخورد با خرده‌فروشان را هم به طور جدی در دستور کار قرار دادیم و ۴ هزار و ۴٧٠ نفر در همین راستا دستگیر شدند. ۶٣٣ ‌آلات و ادوات مرتبط با مواد مخدر نیز کشف شده است. سردار رحیمی همچنین گفت: یکی از موارد دیگر که دنبال می‌کنیم معتادان متجاهر هستند. بالغ بر ۵۰۰۰ معتاد متجاهر را در سطح پایتخت دستگیر کردیم که حدود ۶٠ درصد آنان به مراکز بازپروری منتقل شدند. سردار رحیمی اظهار کرد: بحث برخورد با افرادی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ یا فروش مواد مخدر می‌کنند نیز مطرح است و پلیس با جدیت در فضای مجازی با آنان برخورد می‌کند که در این راستا نیز ۵٢ صفحه شناسایی شده و ٣۴ نفر گرداننده دستگیر شدند. 
***
5 قلوهای لارستانی زیر پوشش بهزیستی رفتند
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اعلام کرد پنج‌ قلوهای لارستانی از شهریورماه تحت پوشش خدمات مستمر و مستمری ماهانه قرار می‌گیرند. دکتر حبیب‌الله مسعودی‌‌فرید درباره حمایت سازمان بهزیستی از پنج‌‌قلوهای لارستانی، با بیان اینکه اخیرا در رسانه‌ها متوجه شدیم که خانواده‌ای لارستانی صاحب پنج‌ قلو شده‌اند که این اتفاق را تبریک می‌گویم، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با توجه به سیاست‌های جمعیتی که در کشور وجود دارد و تاکیدات مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس شورای اسلامی چند سالی است که حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو را در دستور کار خود قرار داده است، به همین دلیل این خانواده را از شهریورماه تحت پوشش خدمات مستمر و مستمری ماهانه قرار می‌دهیم و همچنین به جز خدمات مستمر، به صورت موردی برای پوشک، شیر خشک و یا سایر موارد حمایت‌های لازم را از این خانواده خواهیم داشت. 
وی با بیان اینکه امید است این ۵ نوزاد در صحت و سلامت مراحل رشد و تکامل خود را طی کنند، گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی حدود ۴۷۰۰ خانواده دارای فرزندان سه‌ قلو به بالا را تحت پوشش دارد که همه آنها از مستمری ماهانه برخوردار هستند. همچنین اکنون حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند دوقلو در ۳ دهک پایین درآمدی از خدمات مستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند. 
***
رونمایی از نسخه جدید شاد تا پایان شهریور
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌و‌پرورش از برگزاری آیین رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن شاد تا قبل از ۳۱ شهریور خبر داد. علی باقرزاده درباره ارائه خدمات آموزشی در شبکه شاد در سال جدید تحصیلی اظهار کرد: شورای معاونان، ادارات کل آموزش‌وپرورش، کاربران و حوزه فناوری ۴ کنشگر هستند که باید به بازگشایی مدارس کمک کنند. وی تصریح کرد: شاد بزرگ‌ترین اپلیکیشن کشور است؛ فعالیت ۱۸ میلیون و ۱۰۵ هزار نفر از ویژگی شاد است که در یک هفته حدود ۱۳ میلیون و ۱۲۹ هزار و در مدت روز ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار‌ کاربر در آن فعال هستند. 
باقرزاده تصریح کرد: در یک ثانیه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در آن باهم مرتبط می‌شوند و ۷۸۸ میلیون پیام مبادله می‌شود که نشان از ظرفیت بزرگ اپلیکیشن شاد دارد. به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌و‌پرورش، وی درباره اولویت‌های شبکه شاد، گفت: آیین رونمایی از نسخه جدید‌ شاد تا قبل از ۳۱ شهریورماه برگزار خواهد شد. رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی‌‌ خاطرنشان کرد: در مجموع کتب درسی،۳هزار QR CODE پیش‌بینی شده است که آموزش نحوه استفاده از آن بزودی آغاز می‌شود. 
***
لایحه رتبه‌بندی معلمان تا پایان مهر به تصویب می‌رسد
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی از تصویب جزئیات لایحه رتبه‌بندی معلمان در صحن مجلس تا پایان مهرماه خبر داد. محمد‌حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ضمن عذرخواهی از تمامی ‎فرهنگیان عزیز کشورمان به دلیل تاخیر در تعیین‌تکلیف لایحه رتبه‌بندی معلمان، ان‌شاءالله این مورد تا قبل از پایان مهرماه در ‎مجلس تصویب خواهد شد». لایحه رتبه‌بندی معلمان که در دولت قبل به مجلس آمد با اولویت در مجلس بررسی شد و نمایندگان با کلیات این لایحه موافقت کرده و بنا بر نظر هیات‌‌رئیسه مجلس قرار شد به صورت ۲ شوری در مجلس بررسی شود. پس از موافقت نمایندگان با کلیات این لایحه، مجددا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بازگشت تا پیشنهادات نمایندگان در جزئیات این طرح مورد بررسی قرار گیرد. بنا بر گفته نمایندگان اختلاف‌نظری بین سازمان برنامه و بودجه و مجلس بر سر تامین منابع مالی این لایحه وجود داشت که به دنبال حل آن بودند. تعلل در بررسی جزئیات این طرح در صحن مجلس منجر به انتقاد گروهی از نمایندگان شده است. 

Page Generated in 0/0057 sec