printlogo


کد خبر: 237906تاریخ: 1400/6/22 00:00
اخبار

روند نزولی قیمت سکه و طلا
قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار تهران با کاهش ۴۰ هزار تومانی نسبت به روز پیش از آن به ۱۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید. سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین دیروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۴۲ هزار تومان بود. 
***
جزئیات ثبت‌نام تسهیلات کرونایی برای ۱۴ گروه شغلی
اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت ثبت‌نام تسهیلات ۱۲ درصد برای ۱۴گروه شغلی و نیز تالارداران تا پایان آذر خبر داد و جزئیات روش ثبت‌نام تسهیلات کرونایی برای ۱۴ گروه شغلی به انضمام تالارداران را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه و مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، فعالان ۱۴ گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر‌صنفی (‌شامل ۸۵۰ زیر رسته) می‌توانند تا پایان آذر ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir برای ثبت‌نام تسهیلات ۱۲درصدی اقدام کنند. 
***
سخنگوی صنعت برق:
محدودیت‌های برقی صنایع هفته آینده به طور کامل برداشته می‌شود
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه محدودیت‌های صنایع کاهش یافته، گفت: در روزهای اخیر به جای اعمال محدودیت‌، همکاری‌هایی با بعضی صنایع داشتیم و این همکاری‌ها در آینده هم باید ادامه پیدا کند.  مصطفی رجبی‌مشهدی ضمن اشاره به محدودیت‌های بخش صنایع سیمان و فولاد، گفت: در روزهای گذشته تقریبا محدودیتی در بخش صنایع نداشتیم و البته همکاری‌هایی وجود داشته است و از هفته آینده به طور کامل محدودیت‌های این صنایع برداشته می‌شود. وی افزود: برای فصل زمستان با توجه به محدودیتی که در تأمین سوخت نیروگاه‌ها و ضرورت استفاده از سوخت مایع داریم باید این همکاری‌ها تداوم داشته باشد تا ان‌شاءالله مجبور به اعمال محدودیت نشویم.  سخنگوی صنعت برق در پاسخ به تأثیر اعمال تعرفه‌گذاری پلکانی نیز گفت: درباره بحث اصلاح تعرفه‌گذاری هنوز زود است که بخواهیم قضاوت دقیقی داشته باشیم ولی قطعا در کاهش مصرف مؤثر بوده است. وی در پایان گفت: اصلاح تعرفه‌گذاری‌ها سالانه انجام می‌شود و تعرفه‌ها همواره در ۶ پلکان تعریف می‌شود. امسال در پیک مصرف، تعرفه برق مشترکانی که ۲ برابر الگوی متعارف مصرف داشته‌اند با قیمت آزاد حساب شد اما در زمستان بعید است کسی به این حد مصرف برسد به جز مصارف خاص استخراج رمزارز که آن هم باید طبق قانون برخورد شود. 
***
مردم آثار ارز ۴۲۰۰ تومانی را در سفره‌های خود ندیدند
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم آثار ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت قبل را در سفره‌های خود ندیدند، گفت: هیچ نگرانی‌ای برای تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد.  علی نیکزاد تصریح کرد: در قانون بودجه 1400 با وجود نظر مخالف مجلس، بالغ بر 8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شد ولی آثار آن در سفره مردم دیده نشد. نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتما باید ارزی در اختیار دولت قرار گیرد تا واردات مدیریت شود، اضافه کرد: تأکید نمایندگان در نشست اخیر این بود که با کمک مجلس بازار تنظیم شود. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در حال حاضر هیچ نگرانی‌ای برای تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد، گفت: در تنظیم قیمت و فراوانی کالاهای اساسی باید اقدامات لازم انجام شود. 
***
عقبگرد دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی
 نرخ دلار در صرافی‌های بانکی دیروز با ۱۴۵ تومان کاهش نسبت به روز پیش از آن به ۲۶ هزار و ۸۷۶ تومان رسید. قیمت فروش یورو نیز دیروز با ۹۹ تومان کاهش به ۳۱ هزار و ۶۱۳ تومان رسید. دیروز قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۴۸۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۳۰ هزار و ۹۸۷ تومان بود. علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۴۶۳ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۷۰۴ تومان اعلام شد. 
***
تخم‌مرغ، شانه‌‌ای 50 هزار تومان!
پس از گذشت یک هفته از افزایش قیمت تخم‌مرغ، باز هم کارخانجات نسبت به افزایش قیمت این کالای پر‌مصرف در سفره مردم اقدام کردند. بر همین اساس قیمت هر کارتن تخم‌مرغ از 250 هزار تومان به 285 هزار تومان رسید و قیمت هر تخم‌مرغ حدود 1600 تومان شده است. بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران، قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی به وزن ۲ کیلوگرم ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان شده است. این در حالی است که حدود یک ماه پیش قیمت آن در بازار حدود ۴۵ هزار تومان بود. در حقیقت می‌توان گفت قیمت هر شانه تخم‌مرغ در کمتر از یک ماه حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است. گفتنی است در ابتدای سال جاری قیمت هر شانه تخم‌‌‌مرغ ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان بود که در خردادماه به حدود ۴۰ هزار تومان نزدیک شد و در مردادماه نیز از ۴۰ هزار تومان عبور کرد و در حال حاضر نیز وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده است.

Page Generated in 0/0058 sec