printlogo


کد خبر: 237913تاریخ: 1400/6/22 00:00
امیر سرلشکر موسوی در مراسم استقبال از ناوگروه هفتادوپنجم نیروی دریایی ارتش:
استکبار جهانی را دچار ابهام راهبردی کردیم
سرلشکر سلامی: این رخداد فصلی نوین برای قدرت‌افزایی دفاعی ایران بود

گروه سیاسی: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ماموریت راهبردی ناوگروه هفتاد‌و‌پنجم نیروی دریایی، استکبار جهانی را دچار ابهام راهبردی کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، امیر سرلشکر موسوی صبح روز گذشته در مراسم استقبال از ناوگروه هفتاد‌و‌پنجم نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: بعد از پیام بزرگوارانه و محبت‌‌آمیز رهبر معظم انقلاب و گزارش ممتاز فرمانده ناوگروه، جای کلام دیگری در این مراسم بسیار مهم باقی نمی‌‌ماند. وی ادامه داد: همه به خاطر دارند فرماندهی معظم کل قوا برای نخستین‌بار آذر سال ۹۰ ایده رفتن به اقیانوس اطلس را تایید کردند و آذر ۹۵ مجددا بر این مسأله تاکید کردند و اینک خدای بزرگ را شاکریم که به دریادلان ایران توفیق داد دماغه امید‌نیک را در بدترین شرایط جوی و عملیات سیاسی و روانی دشمن دور بزنند و وارد اقیانوس اطلس شوند و فرمان مقام معظم رهبری را اجرایی کنند. وی تصریح کرد: این ماموریت تاریخی در استقلال کامل و به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و تدابیر داهیانه فرمانده کل قوا، با درایت، هوشمندی، دانش، استقامت، شجاعت و اقدام جهادی نیروی دریایی محقق شد و گامی مهم در تحقق اهداف گام دوم انقلاب تلقی می‌شود. امیر موسوی تاکید کرد: این اقدام راهبردی نیروی دریایی، استکبار جهانی و در رأس آنها تروریست‌های آمریکایی را دچار ابهام راهبردی کرد. اجرای این ماموریت به استکبار جهانی نشان داد حرف حق مردم ایران قدرت یافته و هیچ مانعی قادر به توقف اراده این ملت برای خیزش تمدنی به سوی دریا نیست. تحریم‌های حداکثری توان ما را بیشتر کرده است. وی در پایان از فرماندهان فعلی و سابق نیروی دریایی برای تحقق این ماموریت تشکر کرد. 
 
* ارتقای ظرفیت‌های بازدارندگی نیروهای مسلح
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با تبریک بازگشت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش، این رخداد بزرگ را سر‌آغاز فصلی نوین برای قدرت‌افزایی دفاعی و ارتقای ظرفیت‌های بازدارندگی نیروهای مسلح برشمرد. در پی بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از مأموریت تاریخ‌ساز دریانوردی پهنه‌‌‌‌ اقیانوس اطلس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تبریکی صادر کرد. در بخشی از متن پیام فرمانده کل سپاه آمده است: بازگشت غرور‌انگیز و عزتمندانه ناو‌گروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ماموریت خطیر دریانوردی در پهنه اقیانوس اطلس و شرکت در یک رزمایش غرور‌آفرین بین‌المللی را محضر رهبر عظیم‌‌الشأن انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، فرمانده کل ولایی و انقلابی آجا و دریادلان غیور و مجاهد ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. 
همچنین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از این پیام با اشاره به اینکه این رخداد بزرگ که نشانه عزم و اراده ایران و ایرانی در دستیابی به قله‌های ممتاز اقتدار و بازیگری در صحنه جهانی به شمار می‌رود، ادامه داد: این توفیق به فضل الهی سر‌آغاز فصلی نوین برای قدرت‌افزایی دفاعی و ارتقای ظرفیت‌های بازدارندگی نیروهای مسلح مقتدر میهن اسلامی خواهد بود. 
 
* محصول راهبرد «ما می‌توانیم» و اتکا به توانمندی‌های بومی و ایرانی
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در پیامی با تبریک بازگشت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش نوشت: «این همت سترگ را که جلوه‌ای از اقتدار و آمادگی‌های نیروهای مسلح کشور برای نقش‌آفرینی‌های بین‌المللی و راهبردی در تامین امنیت و ثبات جهانی است، پاس داشته و اطمینان داریم تداوم و تکرار این مجاهدت بزرگ که محصول راهبرد «ما می‌توانیم» و اتکا به توانمندی‌های بومی و ایرانی است، به فضل خدای کریم و نعیم، ضامن درخشش و تبلور قابلیت‌ها و شایستگی‌های ملت عظیم‌الشأن ایران در میدان‌های مختلف خواهد بود».

Page Generated in 0/0057 sec