printlogo


کد خبر: 237938تاریخ: 1400/6/23 00:00
آشتی دیزنی با پرده نقره‌ای

به دنبال موفقیت فیلم «شانگ چی و افسانه ده حلقه» در گیشه، مدیران دیزنی باقی فیلم‌های امسال این استودیو را پیش از عرضه در سرویس‌های پخش اینترنتی، به طور انحصاری در سینماها اکران می‌کنند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، استودیو فیلمسازی دیزنی فیلم‌هایی را که از جدول اکران سال جاری میلادی این استودیو باقی مانده است، منحصرا در سینماها اکران می‌کند. این غول صنعت سرگرمی ضمن اعلام این خبر گفت: فیلم‌هایی چون جاودانگان از دنیای سینمایی مارول، آخرین دوئل ساخته ریدلی اسکات و داستان وست ساید به کارگردانی استیون اسپیلبرگ همگی اول در سینماها اکران می‌شوند و ۴۵ روز بعد در پلتفرم‌های پخش دیجیتال در اختیار مخاطبان قرار خواهند گرفت. 
تصمیم جدید دیزنی، کمکی به صنعت نیمه جان سینماست که به دلیل شیوع سویه‌ دلتای ویروس کرونا بار دیگر با مشکل جذب تماشاگر روبه‌رو شده است. دلیل این تصمیم جسورانه را شاید بتوان در موفقیت اخیر فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه در گیشه جست‌وجو کرد. این فیلم نخستین فیلم از دنیای سینمایی مارول بود که در ۲ سال گذشته به طور انحصاری در سینماها اکران می‌شد؛ شانگ چی تاکنون بیش از ۱۶۶ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است که یکی از بهترین نتایج سینمایی در دوران شیوع کرونا به شمار می‌رود. 
باب چپک (Bob Chapek) مدیر‌عامل دیزنی ماه آگوست در اظهاراتی اکران ۴۵ روزه این فیلم ابرقهرمانی را در سینماها، آزمایشی جالب برای این شرکت نامیده بود؛ اظهارنظری که با انتقاد تند سیمو لیو، ستاره این فیلم مواجه شد. حالا ظاهرا موفقیت این فیلم در گیشه بر راهبرد سینمایی دیزنی برای ادامه سال جاری میلادی تاثیر گذاشته است. 
دیزنی در دوران شیوع کرونا راهبرد اکران همزمان در سینما و سرویس‌های استریم را روی برخی از بزرگ‌ترین فیلم‌های خود از جمله «بیوه سیاه» و «کروئلا» امتحان کرده بود.

Page Generated in 0/0069 sec