printlogo


کد خبر: 238100تاریخ: 1400/6/25 00:00
اخبار

بهبود وضعیت دارویی کشور
رئیس داروخانه مرکزی هلال‌احمر با اشاره به اینکه وضعیت دارویی در کشور نسبت به ماه‌های گذشته به مراتب بهتر شده، گفت: چندین ماه است دیگر در حوزه داروی مختص بیماران دیابتی با کمبود مواجه نیستیم و داروخانه مرکزی هلال‌احمر به اندازه ۴ ماه ذخیره انسولین و اقلام انسولین دارد. جواد شمسایی درباره آخرین وضعیت خدمات‌رسانی این داروخانه گفت: داروخانه مرکزی هلال‌احمر تا ساعت ۹ شب در حال خدمت‌رسانی به مردم است. این در حالی است که با اوج‌گیری شیوع کرونا خدمات‌رسانی داروخانه‌های هلال‌احمر تا ساعت ۲۴ و ‌حتی در روزهای تعطیل ادامه یافت و ‌با عبور از پیک و ‌کاهش شدید مراجعان به روال سابق یعنی ساعت ۲۱ بازگشت. وی افزود: در داروخانه ما در یک قسمت خدمات عمومی خود را ارائه می‌دهیم و در قسمت دیگر نیز بیماران کرونایی پذیرش می‌شوند. مراجعات بیماران کرونایی نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته است. مجموعا داروخانه مرکزی هلال‌احمر در اوج کرونا به حدود ۲۵۰۰ نفر خدمت‌رسانی می‌کرد که این تعداد مراجعه‌کننده اکنون به حدود ۱۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است. این مقام مسؤول در جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: خدمات ما به بیماران کرونایی به صورت مجزا تا پایان همه‌گیری ادامه دارد و خوشبختانه در این باره نیز با کمبودی مواجه نیستیم. درباره سایر داروها نیز هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته است تا نیاز بیماران به صورت کامل برطرف شود. 
***
اعمال تغییرات جدید در سامانه نسخه الکترونیک
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، امکان تجویز نسخه برای آینده و تغییرات مرتبط با ارجاع و دسترسی به سوابق بیمه‌شده را از مهم‌ترین تغییرات اعمال‌شده در پنل نسخه الکترونیک عنوان کرد. دکتر حنان حاجی‌محمودی گفت: همه پیشنهاداتی که در راستای بهبود استقرار نسخه الکترونیک مطرح می‌شود در کارگروه‌های مربوط بررسی شده و اولویت‌بندی می‌شوند. تاکنون نیز تغییرات زیادی جهت سهولت استفاده کاربران در سامانه ایجاد شده است. به گفته وی، بیشتر مشکلات مراکز درمانی در ثبت نسخ الکترونیک برطرف شده است و هر ماه نیز شاهد اعمال تغییرات جدید در سامانه هستیم. وی افزود: هم‌اکنون نیز بسیاری از موارد از جمله استعلام از سامانه نظام پزشکی در ثبت نسخه کاغذی، قوانین و تعرفه‌های دندانپزشکان متخصص و جداسازی فیلد تجهیزات پزشکی از داروها در سامانه نسخه الکترونیک در محیط تست مستقر شده‌اند و پس از بررسی‌های کارشناسی این موارد به محیط اصلی منتقل می‌شوند. او ادامه داد: یکی از تغییراتی که در سامانه اضافه شده است، امکان مشاهده سوابق بیمه شده برای پزشک است. برای استفاده از این امکان، با درخواست پزشک، پیامکی برای بیمه شده ارسال می‌شود و در صورتی که بیمه شده دسترسی پزشک به محتوای سوابق درمانی وی را تایید کند، دسترسی پزشک برای آن ایجاد می‌شود. وی گفت: امکان ثبت اصالت برای داروهای غیربیمه‌ای نیز در سامانه فراهم است. 
***
برگزاری پویش «مهر عاطفه‌ها» در شبکه شاد
 مشاور وزیر و قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی از برگزاری جشن عاطفه‌ها در قالب پویش مهر عاطفه‌ها و با شعار «مهر، ماه مهربانی» برای دانش‌آموزان سراسر کشور در بستر فضای مجازی (شبکه شاد) خبر داد. اسماعیل بحری‌زاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این سازمان در پی تحقق بسته تحولی هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی و در راستای تحقق‌بخشی از اهداف دوره‌های تحصیلی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش، با همکاری و همیاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طبق سنوات گذشته، جشن عاطفه‌ها را با توجه به شرایط درگیری اکثر استان‌های کشور با بیماری کرونا در قالب پویش مهر عاطفه‌ها برگزار می‌کند. وی اهداف برگزاری این پویش را کمک به ترویج و ارتقای فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، مسؤولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی، دست‌گیری از دانش‌آموزان نیازمند و محروم و همچنین برقراری عدالت اجتماعی برشمرد. بحری‌زاده در ادامه از ایجاد پایگاه‌های دریافت هدایا در مناطق، شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: دانش‌آموزان همچنین می‌توانند از طریق درگاه پرداخت آنلاین یا شماره حساب مدرسه هدایای نقدی خود را پرداخت کنند. مشاور وزیر و قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی افزود: اهدای هدایای خریداری شده متناسب با فهرست نیاز دانش‌آموزان حمایت‌پذیر (ترجیحا تلفن همراه یا تبلت برای دانش‌آموزان نیازمندی که امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند و سپس لوازم‌التحریر و پوشاک) و توزیع آن بین خانواده‌های دانش‌آموزان حمایت‌پذیر با رعایت شأن و منزلت ایشان صورت می‌پذیرد. 
***
سفارش ۲۰۰ میلیارد تومانی مترو برای خرید تجهیزات مورد نیاز
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر گفت: شرکت بهره‌برداری مترو، سفارشی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مختلف مانند سیگنالینگ ناوگان، برق، تأسیسات و مخابرات ثبت کرده است تا خرید این تجهیزات از سوی شرکت سرمایه‌گذاری شهر انجام شود که بخشی از آن به مناقصه عمومی گذاشته شده است. هادی علیرضایی در این باره اظهار کرد: به‌رغم اینکه در ۲ سال و نیم گذشته به دلیل تحریم‌ها و شرایط کلان اقتصاد کشور، فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری شهر توقف داشته، با این حال با تغییر مدیریت شرکت و تغییر رویکرد در ۳ ماهه چهارم سال ۱۳۹۹ تلاش‌های مستمر برای پویایی دوباره شرکت انجام و منجر به بستر‌سازی امضای تفاهمنامه با سازمان آتش‌نشانی، شرکت مترو و شرکت کنترل کیفیت هوا شد. سال ۱۴۰۰ هم تفاهمنامه‌هایی به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان امضا شد. به گفته وی، شرکت بهره‌برداری مترو، سفارشی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مختلف مانند سیگنالینگ ناوگان، برق، تأسیسات و مخابرات ثبت کرده است تا خرید این تجهیزات از سوی شرکت سرمایه‌گذاری شهر انجام شود که بخشی از آن به مناقصه عمومی گذاشته شده است. 

Page Generated in 0/0081 sec