printlogo


کد خبر: 238111تاریخ: 1400/6/25 00:00
اخبار

تأکید امیرعبداللهیان بر پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی
وزیر امور خارجه در نشست کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش، بر پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی تأکید کرد. 
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و همراهانش ضمن تأکید بر لزوم پیشبرد اقدامات در حال اجرا، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌‌ سردار شهید سپهبد سلیمانی، قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم و همچنین نقش مقامات و دولت آمریکا در ارتکاب جنایت نابخشودنی ترور سردار سلیمانی اعلام کرد: تداوم پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی جزو سیاست‌های قطعی است. وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه با عزمی قاطع به وظیفه‌ ذاتی خود در پیگیری حقوقی، سیاسی و بین‌المللی این موضوع عمل خواهد کرد. وزیر امور خارجه ششم شهریور نیز در سفر به بغداد با حضور در محل ترور شهید سلیمانی تصریح کرد: دولت آمریکا باید پاسخگوی ترور سردار سلیمانی باشد و عاملان و آمران این اقدام و حمله تروریستی باید به سزای اعمال‌شان برسند و به عدالت سپرده شوند. 
***
محکومیت حسن رعیت به 35 سال حبس
سخنگوی قوه ‌قضائیه از محکومیت حسن رعیت مجموعا به ۳۵ سال حبس خبر داد و گفت: بخشی از این پرونده پیش‌تر در دادگاه رسیدگی و منجر به صدور حکم شده بود و بخشی از آن مفتوح بود که اخیرا منجر به صدور حکم بدوی شد. ذبیح‌الله خداییان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پرونده حسن میرکاظمی معروف به رعیت اظهار داشت: بخشی از این پرونده پیش‌تر در دادگاه رسیدگی و منجر به صدور حکم شده بود و بخشی از آن مفتوح بود که اخیرا منجر به صدور حکم بدوی شد. وی تصریح کرد: در این پرونده ۲۰ نفر محکومیت یافتند که اتهامات آنها مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی، کلاهبرداری، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات است. همچنین اتهام برخی محکومان دیگر این پرونده ناظر بر معاونت در جرائم فوق‌الذکر است. سخنگوی دستگاه قضا بیان داشت: در این پرونده مجرم اصلی به یک فقره حبس ۲۵ ساله، ۳ فقره حبس ۳ ساله و یک فقره حبس یک ساله، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶ سال حبس، ۲ نفر به ۱۰ سال حبس، یک نفر به ۹ سال حبس، ۶ نفر به ۷ سال حبس و بقیه نیز به ۶ سال و ۵ سال حبس محکوم شدند. خداییان افزود: این افراد با اقدامات خود، در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کرده و وام‌های کلانی را از برخی بانک‌ها گرفته بودند. در یک مورد ۶۰ میلیون یورو از یکی از بانک‌ها وام گرفته بودند تا کالا وارد کنند اما با جعل مدارک، وانمود کردند کالا وارد شده حال آنکه کالایی وارد نشده بود. وی بیان داشت: حکم صادره درباره پرونده فوق‌الذکر بدوی است، لذا از ذکر اسامی محکومان خودداری می‌کنیم. این حکم قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورت قطعیت به اطلاع مردم شریف می‌رسانیم. 
***
مسؤول رسانه‌ای حزب‌الله:
سوخت ایران امروز به بعلبک می‌رسد
«احمد ریا» مسؤول رسانه‌ای حزب‌الله لبنان در منطقه بقاع اعلام کرد کامیون‌های مازوت ایرانی امروز از بندر بانیاس سوریه به بعلبک لبنان می‌رسند. وی تاکید کرد در ایستگاه اول واقع در بین ۲ منطقه العین و اللبوه جشنی مردمی برای استقبال از این کامیون‌ها رأس ساعت 5/1 ظهر برگزار خواهد شد و در ایستگاه آخر نیز در ورودی بعلبک جنوبی واقع در میدان دورس رأس ساعت ۳ بعد از ظهر جشنی با حضور وزرا و نمایندگان منطقه و رؤسای شهرداری‌ها و برخی فعالان دیگر برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش، پیش از این نیز «تنکر ترکرز» روز سه‌شنبه گزارش داد نفتکش حامل سوخت ایران که مقصد آن لبنان است، در بندر بانیاس سوریه رویت شده است. این نفتکش که احتمال می‌رود حامل ۳۳ هزار تن گازوئیل باشد، به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند محموله خود را مستقیم به لبنان برساند. کامیون‌ها قرار است روز پنجشنبه آتی سوخت را از بندر بانیاس سوریه به منطقه بعلبک لبنان منتقل کنند. تعداد این کامیون‌ها ۸۰ دستگاه است و مسیر تقریبا ۲۳۰ کیلومتری را باید طی کنند. در نهایت محموله سوخت ایران توسط کامیون‌های وابسته به شرکت الامانه بارگیری خواهد شد و به مؤسسات و نهادهایی که خواهان استفاده از سوخت ایرانی هستند منتقل خواهد شد. 
***
انتصابات در  دستگاه دیپلماسی 
باقری، صفری و فتحعلی معاونان  جدید وزارت امورخارجه
وزیر امور خارجه علی باقری، مهدی صفری و محمد فتحعلی را به عنوان معاونان سیاسی، دیپلماسی اقتصادی و اداری و مالی وزارت امور خارجه منصوب کرد و عراقچی، ابوالحسنی و مهاجر هم مشاور وزیر امور خارجه شدند. 
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در احکام جداگانه‌ای باقری، فتحعلی و صفری را عهده‌دار معاونت‌های سیاسی، اداری و مالی و دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کرد. 
بر اساس این گزارش، با حکم وزیر امور خارجه، علی باقری به عنوان معاون سیاسی و جایگزین سیدعباس عراقچی، مهدی صفری به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و جایگزین سیدرسول مهاجر و محمد فتحعلی به عنوان معاون اداری و مالی و جایگزین علی ابوالحسنی منصوب شدند. در بخشی از احکام انتصابات معاونان جدید آمده است: امید است با توکل بر خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، در تحقق سیاست‌ها و راهبردهای دستگاه دیپلماسی بویژه سیاست خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند و همفکری و تعامل با معاونان، مدیران و کارشناسان محترم در انجام وظایف محوله موفق باشید.

Page Generated in 0/0088 sec