printlogo


کد خبر: 238125تاریخ: 1400/6/27 00:00
اخبار

«سرجوخه» بزودی روی آنتن شبکه 3
درام جاسوسی- اجتماعی «سرجوخه» که پاییز سال گذشته کلید خورد، این روزها با ۲ گروه به صورت همزمان در داخل و خارج کشور فیلمبرداری می‌شود. سامان صفاری در نقش «کیان»، حمیدرضا محمدی در نقش «غلامرضا» و آرش آصفی در نقش یک افسر ضدجاسوسی بازیگرانی هستند که تا به حال حضور آنها در سریال رسانه‌ای شده و دیگر کاراکترهای مجموعه نیز تا زمان پخش به مرور معرفی خواهند شد. «سرجوخه» به نویسندگی حسین امیرجهانی با روایت ۲ قصه موازی، به زندگی ۲ شخصیت غلامرضا و کیان که از ۲ طبقه اجتماعی مختلف با انگیزه‌ها و کشمکش‌های متفاوت هستند، می‌پردازد. این سریال یک درام جاسوسی- اجتماعی از تولیدات مرکز سیمافیلم است که به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری بزودی از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود. 
***
«روزی روزگاری آبادان» پروانه نمایش گرفت
فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» ساخته حمیدرضا آذرنگ پروانه نمایش گرفت و بزودی در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. به گزارش تسنیم، «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و تهیه‌کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی بزودی در سینماهای سراسر کشور نمایش داده می‌شود. فاطمه معتمدآریا، محسن تنابنده، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ، سهیل جمالی و امیرحسین ابراهیمی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در آبادان، سال 1381 خانواده ۵ نفری مصیب چرخیده در آخرین روز سال مشغول خرید شب عید هستند اما به دلیل حال بد مصیب که ناشی از گرفتاری‌اش به مواد مخدر است کشمکشی میان آنها در می‌گیرد و در اوج تلاش خیری، مادر خانواده برای به آرامش رساندن خانواده به ناگاه اتفاقی غیرمنتظره همه آنها را غافلگیر می‌کند و... . اولین نمایش این فیلم در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر بوده است. 
***
آتابای در آسیا - پاسیفیک
فیلم سینمایی «آتابای» در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه مراسم جوایز سینمایی آسیا-پاسیفیک به رقابت می‌پردازد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «آتابای» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی به بخش مسابقه چهاردهمین مراسم جوایز سینمای آسیا- پاسیفیک راه یافت. فیلم «آتابای» به عنوان نماینده ایران در نخستین حضور جهانی خود در مراسم جوایز سینمایی آسیا- پاسیفیک شرکت خواهد کرد و در بخش فیلم‌های داستانی، با آثار منتخب دنیا به رقابت خواهد پرداخت. «آتابای» پنجمین فیلم بلند سینمایی نیکی کریمی است که پیش از این در جشنواره فجر سال ۹۸ نامزد سیمرغ ۵ رشته و فیلم برگزیده منتقدان ماهنامه فیلم شده است. نامزدهای نهایی آسیا - پاسیفیک توسط هیات مربوط به ریاست هونگ جون کیم از کره‌جنوبی در اواسط اکتبر اعلام می‌شوند و برگزیدگان هر بخش در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) معرفی خواهند شد. سیدهادی حجازی‌فر، جواد عزتی، سحر دولتشاهی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مه‌لقا می‌نوش، معصومه ربانی‌نیا و میرمجید حسینی بازیگران اصلی آتابای هستند.
***
بازیگری باندراس در فیلمی اکشن
آنتونیو باندراس همراه جیمی کینگ و تامی فلاناگان در فیلمی اکشن به نام «بانشی» نقش‌آفرینی می‌کند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «بانشی» فیلمی اکشن است که به کارگردانی جان کی‌یس با حضور آنتونیو باندراس، جیمی کینگ و تامی فلانگان ساخته می‌شود. این فیلم داستان قاتلی مستقل با نام رمزی «بانشی» با بازی جیمی کینگ را تصویر می‌کند که مزدوری قدرتمند به نام آنتونی گرین با بازی فلاناگان او را تحت تعقیب دارد. این فرد پدر بانشی را کشته و اکنون در صدد یافتن کیلب با بازی باندراس است که مرشد سابق بانشی بوده است. کیلب از ۵ سال پیش زندگی زیرزمینی را انتخاب کرده و حالا بانشی می‌خواهد او را پیدا کند و از خطر نجاتش دهد. 
***
تازه‌ترین کتاب سیدمهدی شجاعی در بازار نشر
کتاب «جوشن حسینی؛ هزار سلام بر حضرت امام حسین علیه‌السلام» نوشته سیدمهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «جوشن حسینی؛ هزار سلام بر حضرت امام حسین علیه‌السلام» نوشته سیدمهدی شجاعی بتازگی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار نشر شده است. در روایات نقل شده در یکی از غزوات پیامبر اکرم(ص) جبرئیل بر ایشان نازل می‌شود و برای در امان‌ ماندن از آسیب‌های جنگ به ایشان دعایی در ۱۰۰ بند شامل ۱۰۰۰ اسم از اسمای الهی را تعلیم می‌دهد که امروزه آن را با عنوان دعای جوشن کبیر می‌شناسیم. این دعا و مضمون آن، چنان در تار و پود زیست شیعی تنیده که مبدل به یکی از دعاهای ثابت در مراسم شب‌های قدر شده و برخی حتی سفارش نگارش آن روی کفن خود را نیز می‌دهند. سید‌مهدی شجاعی با استعانت از این عنوان ۱۰۰۰ عبارت کوتاه شامل متن صلوات و سلام بر امام حسین‌(ع) را مکتوب کرده است. این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است. 
***
گالری هنر میزبان هنرهای تجسمی
گالری هنر فرهنگسرای ارسباران با هدف پرداختن به جریان‌های مدرن و معاصر هنرهای تجسمی ایران در نظر دارد ضمن دعوت از هنرمندان تراز اول، برای برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی، هنرمندان جوان را شناسایی و زمینه را برای نمایش و ارائه آثار ایشان، به منظور حمایت از استعدادهای هنری فراهم کند. این مجموعه همچنین در نظر دارد گردهمایی‌ها و رویدادهای هنری در قالب پرفورمنس، معرفی مقالات، برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی و مباحث پژوهشی را با همکاری اساتید پیشکسوت و متخصص حوزه هنر برگزار کند. هنرمندان می‌توانند جهت بهره‌برداری رایگان از نمایشگاه هنرهای تجسمی گالری هنر با فرهنگسرای ارسباران تماس بگیرند. 

Page Generated in 0/0062 sec