printlogo


کد خبر: 238209تاریخ: 1400/6/28 00:00
اخبار

رشد غیرعادی نمرات امتحانی با مجازی شدن آموزش
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش تحلیلی از وضعیت ارزشیابی پایانی دانش‌آموزان در دوره متوسطه ارائه کرد و گفت: نتیجه ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد نمرات دانش‌آموزان در برخی پایه‌ها و درس‌ها تورم دارد. علیرضا کمرئی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه سال گذشته کیفیت آموزش در دوره متوسطه چگونه بود؟ اظهار کرد: ما حق نداریم واقعیت‌ها را بیان نکنیم یا وارونه جلوه دهیم. واقعیت این است که آموزش در فضای مجازی به علت محدودیت‌هایی که دارد با کیفیت بالایی همراه نیست. وی ادامه داد: نتیجه ارزیابی‌های ما نیز نشان می‌دهد تحت تاثیر همین محدودیت‌هایی که ابزار و روش‌ها داشته‌اند و اجتناب‌ناپذیر هم بوده است، نمرات دانش‌آموزان در برخی پایه‌ها و درس‌ها تورم دارد. تورم به معنای این است که اگر به عنوان مثال در یک درسی میانگین نمرات در شرایط عادی غیرکرونایی ۱۲ بوده است اکنون به ۱۵ و ۱۶ رسیده و این غیرعادی جلوه می‌کند، زیرا روندهای ما در رشد، روندهای چند‌صدمی است. وی ادامه داد: می‌توانیم اینگونه تحلیل کنیم که اهداف آموزشی محقق نشده اما نمره افزایش یافته است. اگر نمره نسبت به سال قبل خود کاهش یابد، یعنی «افت آشکار» پیدا کرده‌ایم اما وقتی نمره کاهش نیابد و بر اساس شواهد و قرائن اهداف آموزشی محقق نشود ولی نمره‌اش هم آن را نشان ندهد به آن «افت پنهان» می‌گوییم و به معنای عدم دستیابی سیستم آموزشی به اهداف و انتظاراتش است. 
***
طلاق صوری زنان برای دریافت مستمری بازنشستگی والدین
معاون سابق امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با اشاره به انجام طلاق‌های صوری در کشور برای گرفتن حقوق بازنشستگی پدر و مادر گفت: طلاق‌های صوری در کشور انجام می‌شود که اموال دولتی را می‌بلعد و هیچ کسی هم حواسش نیست. در برخی استان‌ها، خانواده‌ها برای به دست آوردن پولی، به صورت صوری طلاق می‌گیرند تا حقوق بازنشستگی پدر یا مادر خود را بگیرند و سپس مجددا بر سر زندگی مشترک خود باز‌‌می‌گردند. زهرا سجادی در نشستی با متخصصان اصولگرا در حوزه زنان و خانواده که در معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، با اشاره به افزایش آمار طلاق و لزوم توجه به طلاق‌های صوری انجام‌شده، اظهار کرد: این طلاق‌های صوری بار سنگین مالی و ضربه‌ای به دولت وارد می‌کند و هیچ کسی هم نیست بر آن نظارت کند که آیا اینها که جدا شده‌اند سر زندگی‌اند یا واقعا جدا شده‌اند؟ وی ادامه داد: جالب است در مدارس هم، مادران بچه‌ها و اولیا به هم طلاق صوری را توصیه می‌کنند که این کار را کردیم خیلی هم خوب بود و به هم این طلاق‌های صوری را یاد می‌دهند. این امر بررسی جدی می‌طلبد. به هر حال ناجوانمردانه و موریانه‌وار اموال دولت را می‌بلعند و اینکه این لقمه‌های شبهه‌دار چه می‌کند با خانوادها، خودش یک مساله است. 
***
آمادگی پلیس برای ترافیک پایتخت در نیمه دوم سال
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آمادگی پلیس برای مدیریت ترافیک در نیمه دوم سال خبر داد. سردار محمد‌حسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ برای نیمه دوم سال گفت: ما در پلیس راهنمایی و رانندگی خودمان را برای شرایط حداکثری آماده کرده‌ایم. یعنی این شرایط را در نظر گرفتیم که اگر مدارس، دانشگاه‌ها و... همگی از اول مهر فعال باشند چه تمهیداتی باید اتخاذ کنیم. وی ادامه داد: اگر هم اینطور نباشد و مدارس یا دانشگاه‌ها بازگشایی نشود، باز هم ما چیزی را از دست نخواهیم داد و این آمادگی در ماموران ما وجود خواهد داشت تا هر زمان که بازگشایی‌ها انجام شد، اقدامات خود را اجرایی کنند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بخشی از آمادگی ما هم مربوط به تغییر ساعات و نیمه دوم سال است که در این باره نیز اقدامات لازم انجام شده و هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم را اتخاذ کرده‌ایم تا بتوانیم در نیمه دوم سال ترافیک را به طور کامل مدیریت کنیم. حمیدی افزود: در مجموع پلیس راهور تهران بزرگ برای مدیریت ترافیک در نیمه دوم سال آمادگی لازم را دارد و هماهنگی‌های مربوط پیرامون آن انجام شده است. 
***
آغاز عرضه سیمکارت‌های ویژه جوانان و دانشجویان
عرضه سیمکارت‌های دائمی و اعتباری ویژه جوانان و دانشجویان با امکاناتی از جمله ۲۴ گیگابایت ۶ ماهه و ۱۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه یک‌ماهه آغاز شد. با سپری شدن تدریجی ایام تعطیلات تحصیلی و نزدیک شدن به دوران شروع مجدد سیستم رسمی آموزشی کشور، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد: همراه اول طرح‌های ویژه «جوانان» و «دانشجویان» را آغاز کرده است. 
بدین ترتیب تمام افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله می‌توانند سیمکارت دائمی جوانان همراه اول را با قیمت ویژه و بسته‌های خوشامدگویی از طریق فروشگاه آنلاین همراه اول به نشانی shop.mci.ir با ارسال رایگان یا مراکز فروش و خدمات همراه اول خریداری کنند. طبق اعلام، جوانان متقاضی استفاده از شرایط این طرح ویژه می‌توانند سیمکارت‌ دائمی همراه اول را با تخفیف ویژه به قیمت ۶۰ هزار تومان، به همراه بسته‌های خوشامد ۱۰ گیگابایت اینترنت به مدت ۳۰ روز و ماهانه 5/2 گیگابایت اینترنت به مدت 4 ماه از ماه دوم فعال‌سازی خریداری کنند. بر این اساس دانشجویان هم می‌توانند با خریداری سیمکارت‌ اعتباری دانشجو با تخفیف ۵۰ درصدی و به قیمت ۱۰ هزار تومان از طریق فروشگاه آنلاین همراه اول به نشانی shop.mci.ir با ارسال رایگان یا مراکز فروش و خدمات همراه اول، طعم ارتباطات دانشجویی طی ترم‌های پیش رو را بیش از پیش بچشند. 

Page Generated in 0/0071 sec