printlogo


کد خبر: 238215تاریخ: 1400/6/28 00:00
اخبار

توسط دیوان محاسبات انجام شد
اطلاع وزیر تعاون و رفاه اجتماعی از فاصله‌ این وزارتخانه با وضعیت مطلوب
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دریافت نامه دکتر مهرداد بذرپاش، در جریان احکام مغفول از قبل و فاصله‌ وضعیت فعلی این وزارتخانه با اسناد بالادستی مرتبط با زیرمجموعه‌ خود قرار گرفت. به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، در نامه‌ رئیس کل دیوان محاسبات کشور به حجت‌الله عبدالملکی، به احکامی اشاره شده که استقرار و روزآمدسازی نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی چندلایه بدرستی انجام نشده‌ و نتوانسته اهداف قانونگذار در زمینه شکل‌گیری تشکل‌های صنفی بخش ساختمان را محقق کند. همچنین با یادآوری عقب بودن سهم بخش تعاون با اهداف پیش‌بینی‌شده در قانون، نسبت به پیگیری موارد زیر در راستای اجرای موثر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید شده است:
- طراحی و پیاده‌سازی الگوی ایجاد اشتغال فراگیر با اتصال بنگاه‌های محلی- منطقه‌ای به شرکت‌های بزرگ
- طراحی و پیاده‌سازی الگوهای توسعه رشته‌های پراشتغال منطقه‌ای
- طراحی، تدوین و اجرای برنامه جلوگیری از نسلی شدن فقر
- ارتقای مهارت‌های فنی- حرفه‌ای و کسب‌وکار بازارمحور
- تامین مالی خرد و کارآفرینی اجتماعی
- ایجاد پنجره واحد حمایت‌های اجتماعی
در پایان این نامه تاکید شده است مبنای رسیدگی دیوان محاسبات کشور در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، چگونگی عمل به اسناد بالادستی و قوانین موجود خواهد بود. 
***
سقف صدور کارت هدیه ۲ میلیون تومان شد
بانک مرکزی دستورالعمل جدید شیوه صدور کارت هدیه و بن‌‌کارت ریالی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد که بر این اساس حداقل و حداکثر مبلغ هر فقره کارت هدیه به ترتیب ۱۰۰ هزار تومان و ۲ میلیون تومان تعیین شد. 
 بر اساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی، صدور کارت هدیه توسط هر مؤسسه اعتباری فقط برای مشتری دارای حساب سپرده نزد آن مؤسسه اعتباری امکان‌پذیر است. همچنین صدور کارت هدیه در هر مؤسسه اعتباری به طور غیرحضوری، تنها از طریق ابزارهای پذیرش همان مؤسسه اعتباری مجاز است. بر اساس دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی به شبکه بانکی، حداقل مبلغ برای هر فقره کارت هدیه معادل یکصد هزار تومان است.  همچنین حداکثر مبلغ هر فقره کارت هدیه از 500 هزار به ۲ میلیون تومان افزایش یافته است. حداکثر مدت اعتبار کارت هدیه هم از یک سال به ۲ سال افزایش یافته است.
***
رسوب مواد اولیه شیرخشک در گمرکات
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به اینکه مواد اولیه این صنعت همچنان در گمرکات مانده و رو به فساد است، از تعلل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در این زمینه انتقاد کرد. 
هانی تحویل‌زاده مباحث مطرح شده مبنی بر ترخیص مواد اولیه شیرخشک نوزاد در آینده نزدیک را رد کرد و گفت: هنوز هیچ اتفاق خاصی درباره مواد اولیه شیرخشک نوزاد که در گمرکات رسوب کرده است، نیفتاده و فقط چند هفته قبل جلسه‌ای در وزارت صمت با حضور نمایندگان سازمان غذا و دارو و گمرک ایران برگزار و در این جلسه قرار شد نامه‌ای از سوی سازمان غذا و دارو به وزارت صمت ارسال و بر این اساس مواد اولیه شیرخشک به عنوان دارو معرفی شود. 
وی تاکید کرد: این نامه ۲ روز بعد از جلسه مذکور به وزارت صمت ارسال شد اما همچنان در دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در حال طی مراحل اداری است؛ در حالی که مواد اولیه رسوبی رو به فساد است. 
تحویل‌زاده تصریح کرد: اقدامات دستگاه مسؤول بسیار کند است و واردکنندگان حتی نمی‌توانند کالای خود را به گمرک اظهار کنند، چرا که این کالا باید با ارز ۴۲۰۰ تومانی ترخیص شود (با توجه به قیمت‌گذاری دستوری شیرخشک نوزاد) و اگر تولیدکننده هم‌اکنون آن را به گمرک اظهار کند، ناچار به ترخیص با ارز نیمایی (با قیمت ۵ برابر بیشتر) است. وی ادامه داد: بنابراین کالا وارد گمرکات شده اما امکان اظهار آن به گمرک وجود ندارد. 
***
تثبیت نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی در ۳ روز کاری متوالی
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی دیروز برای سومین روز کاری متوالی ثابت ماند و ۲۶ هزار و ۷۶۱ تومان قیمت خورد. قیمت فروش یورو نیز دیروز در مقایسه با آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه ۲۵ شهریورماه) بدون تغییر ۳۱ هزار و ۵۳۲ تومان تعیین شد. همچنین دیروز قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۲۳۱ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۳۰ هزار و ۹۰۷ تومان بود. علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۳۹۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۶۳۱ تومان اعلام شد. نرخ خرید یورو در این بازار نیز ۳۰ هزار و ۹۶۴ تومان و نرخ فروش آن ۳۱ هزار و ۲۴۵ تومان اعلام شد. 

Page Generated in 0/0062 sec