printlogo


کد خبر: 238317تاریخ: 1400/6/30 00:00
برگزاری نخستین کنگره‌ ملی شعر سردار سلیمانی

دبیر علمی «نخستین کنگره شعر سردار سربداران» گفت: نخستین کنگره‌ شعر سردار سربداران با هدف گردآوری برترین اشعار درباره‌ حماسه‌ بزرگ سردار شهید سپهبد سلیمانی در روزهای اول دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مرتضی امیری‌اسفندقه، دبیر علمی «نخستین کنگره‌ شعر سردار سربداران» گفت: این رویداد فرهنگی قرار است پنجشنبه یکم مهرماه در تالار وحدت با هدف گردآوری برترین اشعار درباره‌ حماسه‌ بزرگ سردار شهید سپهبد سلیمانی افتتاح شود، همچنین این کنگره به ‌طور کلی ۲۱ برگزیده خواهد داشت و به برگزیدگان در مراسم اختتامیه (آذرماه) جوایزی اهدا خواهد شد. 
دبیر علمی «نخستین کنگره شعر سردار سربداران» در توضیح هدف از برگزاری این رویداد ادبی و فرهنگی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره، جمع‌آوری برترین اشعار در قالب‌های گوناگون شعر پارسی برای ثبت و پاسداری از حماسه‌ شهادت سردار سلیمانی است. بر اساس فراخوان این کنگره، شاعران علاقه‌مند می‌توانند اشعار خود را در تمام قالب‌ها شامل قصیده، غزل، رباعی، دوبیتی، قطعه، نیمایی، آزاد و سپید به دبیرخانه‌ کنگره ارسال کنند. 
دبیر کمیته علمی کنگره با تأکید بر اینکه این کمیته اصرار دارد انتخاب اشعار برای چاپ در کتاب بدون هیچ‌گونه تساهل و تسامحی صورت گیرد، می‌افزاید: با احترام به عواطف و احساسات همه شاعران شرکت‌کننده، تلاش می‌کنیم تا هیچ شعر ضعیفی به کتاب مجموعه‌ آثار کنگره راه نیابد، چراکه معتقدیم همان‌طور که حماسه‌ شهادت سردار سلیمانی حماسه‌ای بی‌عیب‌ونقص بود، اشعار انتخابی این کنگره نیز بایسته و شایسته‌ آن است که بدون هیچ عیب‌ونقصی باشد. 
امیری‌اسفندقه در پایان خاطرنشان کرد: هیات علمی کنگره در نظر دارد علاوه بر داوری اشعار این دوره، تمام اشعاری را که تاکنون درباره سردار سلیمانی سروده یا چاپ شده است، جمع‌آوری کند تا یک‌بار دیگر این اشعار بررسی ‌شده و آثار برتر برای انتخاب و چاپ نهایی در کتابی نفیس به‌ عنوان «نخستین مجموعه‌ شعر ادبیات پایداری برای حاج‌قاسم سلیمانی» گردآوری شود.

Page Generated in 0/0061 sec