printlogo


کد خبر: 238409تاریخ: 1400/7/1 00:00
اخبار

تخفیف ۳۰ درصدی بلیت ۲ فیلم به مناسبت هفته دفاع‌مقدس
با آغاز هفته دفاع‌مقدس، تخفیف ۳۰ درصدی خرید بلیت برای فیلم‌های سینمایی «تک‌تیرانداز» و «مدیترانه» در نظر گرفته شد. به گزارش «وطن‌امروز» با آغاز هفته دفاع‌مقدس، تخفیف ۳۰ درصدی خرید بلیت از طریق سامانه «گیشه ۷» برای فیلم‌های سینمایی «تک‌تیرانداز» و «مدیترانه» در نظر گرفته شد. فیلم سینمایی «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری از ۳۰ شهریورماه و همزمان با هفته دفاع‌مقدس، توسط موسسه پخش «بهمن سبز» در سینماهای کشور اکران خود را آغاز کرد. این فیلم که برای نخستین بار در سی‌و‌نهمین جشنواره فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی را دریافت کرد، فیلمی قهرمان‌محور است که برشی کوتاه از حضور حماسی شهید عبدالرسول زرین بهترین تک‌تیرانداز دوران دفاع‌مقدس را در قالب یک داستان اکشن روایت می‌کند. کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری، علی‌رضا کمالی، عبدالرضا نصاری، حسین پوریده، اسماعیل خلج، حسین شریفی و... ترکیب بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند. همچنین فیلم «مدیترانه» ساخته هادی حاجتمند که از تیرماه روی پرده سینماها رفته است، نیز اکران خود را در سالن‌ها ادامه خواهد داد. علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به سامانه «گیشه ۷» و وارد کردن کد DFA۱۴۰۰ به مدت یک هفته از تخفیف ۳۰ درصدی در خرید بلیت بهره‌مند شوند. 
***
«پوست» اواسط مهر به سینماها می‌آید
اکران فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک اواسط مهرماه آغاز خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، اکران فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح از اواسط مهرماه توسط موسسه «بهمن سبز» آغاز خواهد شد. همزمان با نزدیک شدن به اکران، از لوگو‌موشن این فیلم سینمایی با طرحی از آرش وکیل‌زاده، تصویر‌سازی یاسر عبدی و موشن‌گرافیک حامد اشعری رونمایی شد. برادران ارک که با فیلم کوتاه «حیوان» جوایز جشنواره کن و جشنواره فجر را در کارنامه هنری‌شان داشتند، موفق شدند با فیلم «پوست»، ۷ نامزدی و ۲ سیمرغ بلورین را در جشنواره فجر سی‌و‌هشتم به دست آورند. 
***
محمدمهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌های صداوسیما شد
رئیس رسانه ملی در حکمی محمدمهدی رحمتی را به سمت «سرپرست معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما» منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی در حکمی محمدمهدی رحمتی را به سمت «سرپرست معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما» منصوب کرد. علی‌عسکری در این حکم از تلاش‌ها و خدمات علی دارابی در مدت تصدی این مسؤولیت قدردانی کرد. رحمتی ریاست مرکز بسیج صداوسیما را نیز بر عهده دارد. 
***
برگزاری نمایشگاه تجسمی «جان جانان» با موضوع دفاع مقدس
به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع‌مقدس، نمایشگاهی با عنوان «جانِ جانان» از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی در رشته‌های گوناگون به نمایش درمی‌آید. به گزارش مهر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره‌ کل هنرهای تجسمی، نمایشگاه «جان جانان» شامل ۳۰ اثر از هنرمندان هنرهای تجسمی در رشته‌های عکس، نقاشی، نگارگری، گرافیک، مجسمه، سرامیک و خوشنویسی است که به صورت مجازی در صفحات مؤسسه هنرهای تجسمی به نشانی tajasomi@ و سایت اینترنتی civa.ir به نمایش گذاشته می‌شود. 
***
اجرای ۱۲۰ تئاتر خیابانی به مناسبت هفته دفاع‌مقدس و اربعین
اجرای ۱۲۰ تئاتر خیابانی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و ایام اربعین حسینی آغاز خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی با برنامه‌ریزی و همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و استان‌های تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام و منطقه آزاد اروند شامل خرمشهر و آبادان، به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس و همزمان با ایام اربعین حسینی، اجراهای نمایشی را آغاز می‌کند. ۴۰ گروه نمایشی با ۱۲۰ اجرا در این دوره از اجراها شرکت خواهند داشت. استان تهران با ١٣ نمایش، استان کردستان با ۵ اثر، استان کرمانشاه با ٧ اثر، استان ایلام با ۸ اثر و منطقه آزاد اروند با ٧ نمایش در این همایش حضور دارند. 
***
چهارمین سوگواره هنری اربعین برگزار می‌شود
چهارمین سوگواره هنری اربعین با هدف معرفی این رویداد جهانی و گره زدن آن با مسأله ظهور حضرت حجت(عج) به وسیله زبان رسای هنر و با موضوعات «اربعین و ظهور»، «زیبایی‌های راهپیمایی اربعین»، «دلتنگی و حسرت جاماندگان» و «ویروس کرونا» به همت فرهنگسرای ارسباران و مسجدالمتقین تهران برگزار می‌شود. به گزارش مدیریت روابط عمومی مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 3، محدودیت‌های ناشی از کرونا و جاماندگی از زیارت اربعین، محور اصلی ارسال آثار به این سوگواره است؛ در واقع این سوگواره تلاش می‌کند با زبان هنر، حسرت جاماندگان را به تصویر بکشد. متون ادبی شامل شعر و دل‌‌نوشته، عکس و فیلم شامل فیلم کوتاه، نماهنگ و پادکست و همچنین بخش ویژه کودکان شامل شعرخوانی، مداحی و نقاشی برای سوگواره هنری اربعین در نظر گرفته شده است. آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره، پنجشنبه 15 مهر است و به بهترین آثار ارسالی جوایز ارزنده‌ای اعطا می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند آثارشان را از طریق شماره تماس 09392005992 و پیام‌رسان‌های بله، واتس‌آپ یا آیدی تلگرام kara4128@ ارسال کنند.

Page Generated in 0/0054 sec