printlogo


کد خبر: 238413تاریخ: 1400/7/1 00:00
«کلاشنیکف‌های آمریکایی» را ببینید
دستمال‌سرخ‌ها در سیما

شبکه افق سیما با برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته دفاع‌مقدس میهمان خانه مخاطبان خواهد بود. به گزارش «وطن‌امروز»، شبکه افق سیما برنامه‌های مختلفی برای هفته دفاع‌مقدس در نظر گرفته است که چند مستند در قالب چندقسمتی و تک‌قسمتی از این جمله است. 
 
* آن روزها
این مجموعه مستند به تهیه‌کنندگی عبدالله حاجی‌محمدی و کارگردانی سیدمرتضی سیدی تولید شده و با روایتی از فیلم‌های مستند دهه دوره دفاع‌مقدس از زبان خود فیلمسازان که در هر قسمت با یکی از این فیلمسازان به گفت‌وگو نشسته است، میهمان خانه مخاطبان خواهد بود و قرار است هر روز ساعت ۲۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۷:۳۰ در قاب شبکه افق پخش شود. 
 
* دستمال‌سرخ‌ها
این مستند تک قسمتی به تهیه‌کنندگی حسین اسدی‌زاده و کارگردانی حنظله تاج‌الدینی تهیه شده و با روایتی از «گردان دستمال سرخ‌ها» و شهید اصغر وصالی در دوره دفاع‌مقدس در روز پنجشنبه، یکم مهرماه ساعت ۲۲ میهمان خانه مخاطبان خواهد بود.  مستند سینمایی «دستمال‌‌سرخ‌ها» با محوریت روایتی از فعالیت گروه دستمال‌سرخ‌ها در دوران دفاع‌مقدس برای نخستین‌بار در جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد. این مستند که به روایت چگونگی شکل‌گیری گردان دستمال‌سرخ‌ها و شهادت شهید علی‌اصغر وصالی و شهید علی تیموری از فرماندهان این گردان و جنایات گروهگ تروریستی منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره دارد، در نخستین اکران مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت. 
 
* برادرم نادعلی
این مستند به تهیه‌کنندگی محسن اسلام‌زاده و کارگردانی علی تک‌روستا تولید شده و با روایتی از تلاش خانواده معظم شهید نادعلی برای یافتن پیکر این شهید بزرگوار روز جمعه دوم مهرماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه افق پخش می‌شود. 
 
* کلاشنیکف‌های آمریکایی
این مجموعه مستند به تهیه‌کنندگی داوود مرادیان تولید شده و با روایتی متفاوت از چرایی ایجاد جنگ تحمیلی و پاسخ به برخی شبهات در حوزه دفاع‌مقدس روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود. 
 
* آن روز من هم آنجا بودم
این مستند در مجموعه «روایت فتح» و به تهیه‌کنندگی محمدحسین زینلی و کارگردانی محمدامین زینلی تهیه شده و با روایتی از مخالفت مردم عراق با رژیم بعث این کشور در جنگ تحمیلی و کمک‌رسانی بسیاری از آنها در بازگرداندن پیکر شهدای جنگ تحمیلی دوشنبه هفته آینده ساعت ۱۶ در برابر دیدگان مخاطبان قرار می‌گیرد. 
برنامه‌های دیگر شبکه افق همچون قرن ۱۴، جهان آرا و... هم در ایام هفته دفاع‌مقدس با موضوعات مرتبط به ابعاد مختلف دفاع مقدس خواهند پرداخت. 

Page Generated in 0/0063 sec