printlogo


کد خبر: 238448تاریخ: 1400/7/1 00:00
اخبار

هرگونه فعالیت بوفه‌ها و پایگاه تغذیه سالم مدارس تعطیل است
وزارت آموزش‌و‌پرورش در دهمین اطلاعیه درباره بازگشایی مدارس بر انجام « اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار» در راستای «بهداشت موادغذایی» و سلامت دانش‌آموزان و معلمان تأکید و این موضوع را تشریح کرد.  در متن اطلاعیه شماره ۱۰ وزارت آموزش‌و‌پرورش آمده است: با توجه به بازگشایی مدارس از آغاز مهرماه و ضرورت حضور دانش‌آموزان در مدرسه با حفظ سلامت آنها درباره «بهداشت موادغذایی»، «اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار»، بنابراین هرگونه فعالیت بوفه‌ها و پایگاه تغذیه سالم مدارس تعطیل است. همچنین به دانش‌آموزان استفاده از مایعات بیشتر توصیه شود. علاوه بر این از خرید مواد غذایی فله‌ای و باز خودداری شود. 
***
بارش باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش ‌پراکنده در برخی استان‌های کشور طی ۲ روز آینده، از کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل از آخر هفته خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی اظهار کرد: طی ۲ روز آینده در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، نیمه جنوبی و ارتفاعات کرمان بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی و بارش ‌پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود. به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از جمعه تا دوشنبه (۲ تا ۵ مهر) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد و دریای خزر طی این مدت مواج پیش‌بینی می‌شود. 
***
حذف نسخ کاغذی بیمه سلامت تا پایان آذرماه
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پایان آذرماه آخرین فرصت استفاده از نسخ کاغذی است و این زمان تمدید نمی‌شود. دکتر محمدمهدی ناصحی در این باره گفت: سازمان بیمه سلامت ایران دارای صندوق‌های پنج‌گانه است و مردم براحتی می‌توانند در صندوق بیمه همگانی بدون ارزیابی وسع در ایام کرونا عضو شوند. وی افزود: طرح نسخه الکترونیکی در کشور پیشرفت خوبی داشته و در برخی استان‌ها پیشرفت‌ها به بیش از ۹۰ رسیده است؛ ضمن اینکه در حال حاضر تمام الکترونیک شدن نسخ در کشور ۵۵ درصد رشد داشته است. ناصحی تصریح کرد: دفترچه‌های کاغذی تا آخرین برگ معتبر است و حذف نسخه‌های کاغذی تا آذرماه نسبت به پیشرفت‌ها در نسخه الکترونیکی انجام می‌شود. وی افزود: طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی هم از دیگر خدمات بیمه سلامت است که از اول مهر - امروز-  در کشور اجرایی می‌شود. وی در خاتمه تاکید کرد: در این طرح بیمه‌شدگان یکی از پزشکان عمومی را به عنوان پزشک خانواده انتخاب می‌کنند و در صورت نیاز به مراجعه به متخصصان، پزشک خانواده بیمه‌شده را به متخصص معرفی می‌کند. 
***
۳۱ هزار هکتار از اراضی حریم شهرها به منابع طبیعی بازگشت
مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از بازگشت ۳۱ هزار هکتار از اراضی حریم و خارج از حریم شهرها به منابع طبیعی خبر داد و گفت: این اراضی از 3-2 دهه قبل در اختیار وزارت راه‌و‌شهرسازی قرار داشته و اکنون به منابع طبیعی بازگشته است. محمدرحیم رستمانی گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری، ماده ۲۰ آیین‌نامه اجرایی و ماده ۶ قانون ساماندهی و عرضه مسکن، سازمان‌ها و نهادها مکلف شده‌اند تا اراضی تحت اختیار خود در حریم راه‌ها و شهرها را در اختیار اداره راه‌و‌شهرسازی قرار دهند، زیرا اگر این کار انجام نمی‌شد سازمان ثبت اسناد می‌توانست راساً این اراضی را به ‌نام راه‌و‌شهرسازی تغییر نمایندگی دهد. وی افزود: متاسفانه در این قوانین خلأهایی وجود داشت و هیچ تفکیکی برای اراضی جنگلی، نهالستان‌ها، ذخیره‌گاه‌های جنگلی، ایستگاه تولید بذر و نهال، پارک‌های جنگلی و... قایل نشده و همه را در یک ردیف قرار داده بود. وی اضافه کرد: با پیگیری سازمان جنگل‌ها و همراهی و مساعدت وزارت راه‌وشهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) اراضی‌ای که از مصادیق مذکور باشد و اراضی که در حریم شهر واقع و اکنون از حریم خارج شده است به منابع طبیعی تحویل داده می‌شود و اسناد آن نیز به نام سازمان جنگل‌ها صادر می‌شود. 
***
بلیت مترو را گران نمی‌کنیم
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بلیت مترو را گران نمی‌کنیم، گفت: افزایش عوارض یا مالیات‌های محلی مورد قبول این دوره مدیریت شهری نیست. ناصر امانی در گفت‌وگو با فارس درباره نرخ بلیت مترو اظهار داشت: نرخ تمام‌شده بلیت مترو بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در تهران حدود 20 هزار تومان است ولی مدیریت شهری اعلام نکرده که قرار است نرخ بلیت تغییر کند و افزایش یابد. وی افزود: اینکه قیمت بلیت را با توجه به افزایش قیمت تمام‌شده آن 10 برابر کنیم با عقل و منطق جور درنمی‌آید و نمی‌خواهیم شهروندان در فشار اقتصادی ناشی از افزایش نرخ بلیت مترو قرار گیرند، لذا در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش نرخ بلیت مترو نداریم. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده بلیت توسط شهرداری و دولت باید تامین شود و ان‌شاءالله با تعامل با دولت، متفاوت از گذشته شاهد حمایت دولت از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی خواهیم بود. امانی خاطرنشان کرد: همچنین افزایش عوارض یا مالیات‌های محلی ضمن نداشتن ضمانت اجرا، در شرایط معیشتی و اقتصادی فعلی مردم مورد قبول این دوره مدیریت شهری نیست.

Page Generated in 0/0212 sec