printlogo


کد خبر: 238458تاریخ: 1400/7/1 00:00
اخبار

کسانی به نام دفاع از حقوق زن بیشترین ضربه را به زنان می‌زنند
 
رئیس قوه ‌قضائیه گفت: امروز کسانی به نام دفاع از حقوق زن بیشترین ضربه را به زنان می‌زنند که جایگاه زنان را تنزل داده و کم‌ارزش می‌کنند و بعد با اسامی مختلف و از تریبون‌های گوناگون مدعی دفاع از حقوق زنان می‌شوند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با اشاره به نقش مهم دولت و مجلس در حل مشکلات خانواده‌ها گفت: قوه مجریه نقش اصلی را در تامین معیشت مردم و اشتغال و امنیت کاری بویژه برای جوانان و فرهنگ‌سازی و آموزش دارد و مجلس نیز مسؤول تعیین مقررات مناسب در این حوزه است. رئیس دستگاه قضا ادامه داد: قوه ‌قضائیه هم مسؤول برخورد با ناهنجاری‌هاست اما تمام تلاش‌های قوا بدون مشارکت مردم در این میدان به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. وی از خانواده شهدا خواست با ایفای نقش خود در جامعه ابتدا تلاش کنند مشکلات خانواده‌ها با ریش‌سفیدی و صلح و سازش حل شده و تبدیل به پرونده قضایی نشود و در صورتی که پرونده‌ای در این باره تشکیل شد کمک کنند راحت‌تر و به بهترین نحو حل شود. رئیس قوه ‌قضائیه با بیان اینکه این نهاد آماده است تا سازوکار لازم را برای نحوه همکاری خانواده‌های شهدا و ایثارگران با دستگاه قضا و راهکارهای حل مشکلات این خانواده‌ها طراحی و دستورالعملی را نیز در این باره تدوین کند، ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم و قوه قضائیه، یک گام جهشی و انقلابی و متفاوت از گذشته در این زمینه برداشته شود. 
***
امیر نصیرزاده:
نیروی‌هوایی ارتش موشک کروز زمینی را هواپایه کرد
امیر عزیز نصیرزاده در مراسم معارفه و تکریم فرماندهان جدید و سابق نهاجا طی سخنانی،گفت: نیروی هوایی با امکانات خود و گاه با کمترین امکانات اما با شجاعت و روحیه سلحشوری بر دل دشمن تاخت. امروز میزبان برخی قهرمانان و بزرگان نهاجا هستیم که با دست خالی به دل دشمن زدند و پیروزمندانه از این میدان خطیر بیرون آمدند. جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در نهاجا بر روی علم، دانش و تخصص این نیروها کار کرده‌ایم و رشد خوبی را در این عرصه داشته‌ایم، افزود: بر روی پهپاد و بویژه در حوزه پهپادهای شناسایی کار کرده‌ایم و امسال در نظر داریم مطابق با صحنه واقعی نبرد، رزمایشی انجام دهیم به طوری که در پایگاه‌ها و مناطق رزمایش بمباران صورت می‌گیرد و فرماندهان ما به صورت آنلاین می‌توانند در مرکز این رزمایش را مشاهده کنند. وی با بیان اینکه توان خود را به صورت چندبعدی افزایش داده‌ایم و همه جوانب را در نظر گرفته‌ایم، افزود: این توانمندی در نهاجا ایجاد شده است که صدها کیلومتر دورتر هواپیما عملیات انجام دهد و تصاویر آن در مرکز در اختیار فرماندهان به صورت آنلاین قرار گیرد. جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در حوزه ارتقای توان دفاعی به موشک و بمب‌های نقطه‌زن دست پیدا کرده‌ایم؛ همچنین با اقداماتی که صورت داده‌ایم هواپیما را با کمترین ساعت پرواز به بیشترین بهره‌وری رسانده‌ایم. امیر نصیرزاده گفت: نیروی هوایی امروز توانسته موشک کروز زمینی را هواپایه کند که امیدوارم در آینده شاهد شلیک آن در نیروی هوایی باشیم. 
***
بازتاب سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل در رسانه‌های عربی
سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت. 
شبکه الجزیره با اشاره به صحبت‌های رئیسی درباره تحریم‌های آمریکا در این باره نوشت: رئیسی تاکید کرد تحریم ایران با برنامه هسته‌ای آغاز نشد، بلکه قبل از آن شروع شد و این اقدام یک جنایت ضدبشری است. این شبکه قطری ادامه داد: رئیس‌جمهور ایران تاکید کرد آمریکا به تعهدات خود یعنی برداشتن تحریم‌های ایران پایبند نیست. شبکه المیادین نیز نوشت: رئیسی تاکید کرد آمریکا از عراق و افغانستان خارج نشد، بلکه از آنجا بیرون رانده شد. این شبکه لبنانی بخش‌های دیگر سخنان رئیسی را بازتاب داد و نوشت: رئیسی گفت وضع تحریم خط مشی و راهکار واشنگتن در جنگ‌های خود علیه ملت‌هاست. 
بخش عربی اسپوتنیک نیز با انتشار بخش‌هایی از اظهارات سیدابراهیم رئیسی نوشت: رئیس‌جمهور ایران گفت سلطه‌گری آمریکا دیگر اعتباری ندارد و با شکست مواجه شده است. روزنامه الوطن نیز در این باره نوشت: رئیسی تاکید کرد تحریم‌های ایران با برنامه هسته‌ای آغاز نشد، بلکه قبل از آن آغاز شد و این یک جنایت ضدبشری است. این روزنامه سوری همچنین نوشت: رئیس‌جمهور ایران گفت مردم مظلوم فلسطین و سوریه و یمن و افغانستان بهای بی‌عقلی رهبران آمریکا را می‌پردازند. بخش عربی شبکه آرتی نیز با انتشار ویدئویی از سخنان ابراهیم رئیسی نوشت: رئیس‌جمهور ایران گفت کشورش مذاکراتی را می‌پذیرد که نتیجه آن برداشتن تحریم‌های ظالمانه باشد. 
این شبکه همچنین نوشت: رئیس‌جمهور ایران از دیگر طرف‌های برجام خواستار پایبندی به این توافق شد. پایگاه خبری العهد نیز نوشت: سیدابراهیم رئیسی بار دیگر خواستار برداشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد و تاکید کرد گفت‌وگو تنها راه بازگشت به برجام است. شبکه المنار لبنان نیز با پوشش سخنرانی رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهارات وی در رابطه با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را برجسته کرد. 

Page Generated in 0/0065 sec