printlogo


کد خبر: 238459تاریخ: 1400/7/1 00:00
رژه بزرگ شناوری بسیج دریایی با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد
پاسداری از ساحل با بسیج 40 هزار نفری

گروه سیاسی: بزر‌گ‌ترین رزمایش اقتدار رژه انبوه شناورهای مردمی بسیج دریایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق پنجگانه ندسا در سواحل نیلگون خلیج‌فارس، دریای عمان از اروند تا تنگه استراتژیک هرمز در بندرعباس و از هرمز تا پسابندر در چابهار و سواحل شمالی با ظرفیت بیش از 1000 شناور سبک و نیمه‌سنگین، صبح روز گذشته در نخستین روز هفته دفاع‌مقدس با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری و سایر فرماندهان و مسؤولان لشکری و کشوری برگزار شد. 
در این رزمایش اقتدارآمیز رژه بسیج دریایی با شعار «ما مقتدریم»، نمایشی از عزت ملی، عظمت وحدت شیعه و سنی با بصیرت دینی و روحیه ولایت‌مداری برگزار شد و دریادلان بسیجی برای دفاع جانانه از میهن اسلامی و آب‌های سرزمینی با شناورهای مردمی، در راستای ایجاد ثبات و امنیت پایدار منطقه‌ای و «سیادت» و «صیانت» دریایی، با پیمودن راه شهدا به نمایش رژه اقتدار‌آمیز در عرصه آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، دریای عمان و دریای خزر پرداختند. دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در این رژه گفت: نیروی دریایی سپاه از زمان تشکیل بسیج دریایی در سال ۱۳۹۷ توانسته تاکنون با همراهی و همیاری بسیجیان عزیز جان برکف، با وحدت بر محور ولایت و استفاده از توان و ظرفیت‌های عظیم مردمی، ۵۴۰ ناوگروه دریایی با استعداد بیش از ۴۰ هزار نفر در سواحل جنوبی و شمالی سازماندهی و در مواقع لزوم و ضروری از ظرفیت بالای آنان در زمینه‌های مختلف عمران و آبادی، امنیتی، اقتصاد مقاومتی و خدمات‌رسانی مردمی بهره‌گیری کند. وی افزود: بسیج دریایی همان نیروی با عظمتی است که توانست در دفاع‌مقدس، پوزه دشمنان را به خاک بمالد و امروز منسجم‌تر، در عرصه‌های مختلف برای نظام اسلامی در هر جایی که لازم باشد نقش‌آفرینی می‌کند و مایه عزت و افتخار برای ملت عزیزمان است. فرمانده نیروی دریایی سپاه ابراز داشت: برگزاری این رژه مقتدر دریایی که مشاهده می‌کنید نمایشی از اقتدار و عزت نظام ولایتمدار مردمی جمهوری اسلامی ایران است که پیامش صلح، دوستی و برادری برای کشورهای دوست و همسایه است که بر اساس ایثار، ولایت‌مداری و برای ایجاد امنیت پایدار در سواحل دریای خلیج‌فارس و دریای عمان بنا شده است. 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اینکه دشمنان با شکست در عرصه نبرد نظامی از جمله جنگ‌های نیابتی و تروریسم تکفیری به نبرد در عرصه امید روی آورده و امید مردم و جوانان را هدف قرار داده‌اند‌، گفت: ما راه را بر دشمنان بسته‌ایم و محاسبات آنها با هدف فتنه‌افکنی راه به جایی نمی‌برد و با دیدن تصاویر بسیجیان مضطرب می‌شوند. وی با بیان اینکه دشمنان خدا می‌دانند این سرزمین شکست‌ناپذیر است، گفت: وقتی مردانی این چنین مصمم داریم، ملت ما و امت اسلام سرافراز می‌ماند و کسی نمی‌تواند به جامعه و جوامع اسلامی و مسلمانان تعرض کند. دریادار تنگسیری با تأکید بر اینکه شما بسیجیان نمایندگان ملت ایران هستید و ملت پشتیبان شماست، گفت: شرف، کرامت، جوانمردی، غیرت، ایثار و محبت، خصیصه بسیجیان است. بسیج و بسیجیان امروز، هم جمال الهی و هم جلال الهی دارند و در مقابل دشمن از شوکت الهی برخوردارند؛ آنها در مقابل مستکبران عظمت الهی دارند و در مقابل ستمکاران، قلب‌های‌شان به ذکر الهی آرام است. 
***
    سرلشکر سلامی: دشمن اگر بماند هزینه می‌دهد و اگر برود فرار کرده است   
فرمانده کل سپاه پاسداران در سومین همایش «نام‌ها و یادها» با بیان اینکه ما باید نخستین گام‌ها را مستحکم برمی‌داشتیم، گفت: دفاع‌مقدس این ظرفیت و استعداد را برای جوانان ایرانی فراهم کرد که بدانند دشمنان بزرگ شکست‌پذیرند. سرلشکر حسین سلامی ‌افزود: این تازه اول ماجراست. جوانان ما در مقابل دشمن کرنش نکردند و متوجه شدند دشمن در عالم مجاز زندگی می‌کند. دشمنان ما فقط ظاهر دنیا را می‌بینند، امروز دشمن ابهام راهبردی دارد و دچار زوال عقل سیاسی شده است.  فرمانده کل سپاه گفت: دشمن بین ۲ شر، مخیر مانده است. انقلاب اینگونه دشمن را مدیریت کرده است که دشمن اگر بماند هزینه می‌دهد و اگر برود فرار کرده است. دشمن اگر در یمن بماند می‌شکند و اگر برود فرار کرده است. سرلشکر سلامی تصریح کرد: ولایت ستاره‌ای است که می‌توان با کمک آن راه مستقیم را یافت. امروز ایران، دشمن را در حصر اقتصادی ناکام گذاشته است، در جهاد سیاسی می‌درخشد و در عملیات روانی بر دشمن غلبه کرده است. هر چه دشمن تلاش می‌کند دامنه‌های این قدرت را محدود کند نمی‌تواند. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها حتی در تاکتیک هم شکست خورده‌اند، گفت: ارتشی که مدرن‌ترین ارتش جهان است چقدر سرافکنده از افغانستان عقب‌نشینی کرد که اکثر سلاح‌هایش باقی ماند. حالا ما در میدان مرکزی یک جبهه وسیع هستیم و بی‌واهمه از هر ارعاب و تهدیدی راه‌مان را پیش می‌بریم و به اراده الهی بر مشکلات غلبه می‌کنیم.

 


Page Generated in 0/0072 sec