printlogo


کد خبر: 238473تاریخ: 1400/7/3 00:00
روایت ناگفته‌های جنگ در مجموعه «فاتحان تاریخ»

مجموعه 7 قسمتی «فاتحان تاریخ» به مناسبت هفته دفاع‌مقدس در شبکه ۲ سیما تهیه و تولید شده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه فاتحان تاریخ به کارگردانی سعید چاری، در ۷ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای به مناسبت هفته دفاع‌مقدس برای گروه دانش و اقتصاد شبکه ۲ تهیه و تولید شده است. در این مجموعه سعی شده برخی از ناگفته‌های جنگ از زبان فرماندهان و رزمندگان و کارشناسان جنگ به تصویر کشیده شود. 
هر قسمت این مجموعه دارای یک موضوع است و موضوعاتی نظیر حوادث و اتفاقات قبل از آغاز رسمی جنگ در شهریور ۵۹، عملیات کمان ۹۹، چگونگی تشکیل قرارگاه فوق سری نصرت، سقوط، پس‌گیری خرمشهر، نقش منافقین و ستون پنجم دشمن در زمان جنگ تحمیلی، بمباران شیمیایی حلبچه و وقایع و حوادث مطرح می‌شود. 
انتخاب موضوعات، کاملا زیر نظر و با مشورت مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه 2 رضا ابراهیمی و تهیه‌کننده برنامه اکبر چراغی بوده است. 
راویان از فرماندهان رده‌بالای جنگ تا چهره‌های ورزشی معروف مانند امیر قلعه‌نویی، پرویز مظلومی و چهره‌های هنری حاضر در جبهه و جنگ انتخاب شده‌اند. از نکات جذاب این برنامه حضور وینفرد شفر، سرمربی سابق استقلال در قسمت مربوط به بمباران شیمیایی حلبچه است. این برنامه در هفته دفاع‌مقدس پخش می‌شود. 
عوامل آن عبارتند از: کارگردان: سعید چاری. تهیه‌کننده: اکبر چراغی. نویسنده متن و گوینده: ثنا صادقی. برنامه‌ریز و مدیر تولید: سیاوش چاوشی. مجری طرح: محمد ازادی‌مهربانی. تصویربردار: علی توفیقی. عکاس: محمد اسدی.

Page Generated in 0/0064 sec