printlogo


کد خبر: 238474تاریخ: 1400/7/3 00:00
جزئیات برگزاری جشنواره سی‌و‌چهارم فیلم کودک
۱۰ فیلم در بخش ملی اکران می‌شود

دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان جزئیات برگزاری این دوره از جشنواره را که ۱۶ تا ۲۱ مهر در اصفهان برگزار خواهد شد، شرح داد. به گزارش «وطن‌امروز»، علیرضا تابش در نشست خبری سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ضمن ادای احترام به شهدای سلامت، اظهار داشت: امیدوارم با پایان بحران کرونا بار دیگر سالن‌های سینما و رویدادهای هنری، مرکز توجه و تجمع اهالی فرهنگ و هنر شود. 
وی گفت: امسال بیش از ۵۵۰ اثر ملی و بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. کل آثار متقاضی در بخش ملی ۴۳۸ اثر بود که ۳۹۲ اثر سینمایی با مقررات جشنواره منطبق بود و مورد انتخاب قرار گرفت. در بخش وب سری ۱۲ اثر، بخش پویانمایی کوتاه ۱۲۰ اثر، بخش فیلم کوتاه داستانی ۲۱۵ اثر، بخش فیلم‌های بلند ایرانی ۴۵ اثر و ۱۶ اثر هم در بخش ویژه کرونا «کرونا روایت» متقاضی جشنواره بودند که انتخاب شدند. 
تابش افزود: ۱۰ فیلم خارجی به همراه ۲ فیلم ایرانی در بخش بین‌المللی به نمایش درخواهند آمد همچنین ۱۰ فیلم کوتاه خارجی و ۳ فیلم کوتاه ایرانی نیز در بخش بین‌المللی حضور خواهد داشت. از کشورهای سوییس، آلمان، مکزیک، پرو، هند، اسپانیا، کرواسی، اسلواکی، بوسنی، استونی و بسیاری دیگر از کشورها آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند. ۳ داور سیفژ نیز که یکی از آنها فریال بهزاد از ایران است، در بخش سیفژ داوری خواهند کرد. دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اسامی فیلم‌های بلند سینمایی که در جشنواره به نمایش درمی‌آیند را به این شرح اعلام کرد: «بلوط» به کارگردانی مرتضی رحیمی، «بام بالا» به کارگردانی سیدجواد سیدحاتمی، «برزنگی» به کارگردانی حسین قاسمی‌جامی، «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی حسین قاسمی‌جامی، «ترانه‌های پدرانه» به کارگردانی محمد بصیری، «داستان‌های هزار و یک روز» به کارگردانی حبیب احمدزاده، «زندگی و زندگی» به کارگردانی علی قوی‌تن، «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی، «لیپار» به کارگردانی حسین ریگی، «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری. 
وی درباره اعضا هیات داوران توضیح داد: در بخش ملی مهین جواهریان، گلاره عباسی، بهروز شعیبی، حامد موفق، رضا درستکار و بهرام دهقان ‌یار داوری آثار را برعهده دارند. در بخش بین‌المللی ۴ داور از کشورهای فرانسه، آلمان، چین و سوئد به صورت آنلاین همراه جشنواره خواهند بود و آثار را داوری می‌کنند. همچنین در بخش انیمیشن‌های بلند و کوتاه ۲ داور از ترکیه و افغانستان داوری را برعهده دارند. در مجموع داورهایی از پاکستان، بنگلادش، هند، ژاپن، اوکراین، گرجستان و دیگر کشورها در جشنواره هستند. 
تابش درباره چگونگی اکران و نمایش فیلم‌ها توضیح داد: این دوره از جشنواره به صورت ترکیبی آنلاین و فیزیکی، میزبان مخاطبان است. در بخش آنلاین «هاشور»، «فیلیمو» و «تیوا» پلترفرم‌های میزبان جشنواره هستند و مخاطبان آنلاین می‌توانند از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ مهرماه براساس جدول اکران به تماشای فیلم‌های جشنواره بپردازند. همچنین تیوا به عنوان تلویزیون اینترنتی جشنواره، رویدادهای مختلف جشنواره در تهران و اصفهان را به صورت زنده پوشش خواهد داد. کارگاه‌های جشنواره نیز به صورت آنلاین از هاشور پخش می‌شود و این پلتفرم میزبان بخش کتابخانه ویدئویی هم است. 
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی افزود: در خانه جشنواره در اصفهان میزبان داوران کودک و نوجوان خواهیم بود که به سالن‌های نمایش دعوت می‌شوند و می‌توانند آثار را از نزدیک دنبال و داوری کنند. امیدواریم با همت شهرداری اصفهان، حوزه هنری و کانون پرورش فکری بتوانیم شاهد اکران فیلم‌ها در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر اصفهان هم باشیم؛ در این سال‌ها تعلق‌خاطر به بخش‌های حاشیه‌ای هم وجود داشته و همه کودکان هم باید بتوانند آثار را ببینند. 
تابش در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آثار مجوز «ساترا» برای پخش آنلاین را دارند، گفت: فیلم‌های به نمایش درآمده در سامانه نمایش فیلم، پیش‌تر پروانه نمایش خود را از سازمان سینمایی گرفته‌اند و تیوا نیز تعاملات خود را با ساترا و سازمان سینمایی دارد؛ از این بابت مشکلی وجود نخواهد داشت. 

Page Generated in 0/0061 sec