printlogo


کد خبر: 238491تاریخ: 1400/7/3 00:00
آمار جان باختگان کرونا به ۲۸۴ نفر در شبانه روز رسید

چند روز است مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری «کووید-19» و همچنین تعداد مبتلایان به این بیماری روند نزولی را می‌پیماید. روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۱۵ هزار و ۲۹۴ بیمار مبتلا به «کووید-19» شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۸۴ بیمار کرونا نیز جان خود را از دست دادند. بر این اساس از ظهر روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه ۲ مهرماه براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند که ۲۱۶۱ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۲۸۴ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۸۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۶ هزار و ۵۰۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۳۱ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۳۷ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. گفتنی است روند بستری در استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان همچنان افزایشی و وضعیت پرخطر است. مردم در شهرهای آبی، زرد و نارنجی حتی پس از دریافت واکسن باید کماکان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند. عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود. 
 
* ایرانی‌ها تاکنون ۴۹ میلیون دوز واکسن کرونا زده‌اند
آمارهای روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد تا روز گذشته بیش از ۴۹ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: تاکنون ۳۴ میلیون و ۷ هزار و ۳۸۰ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. همچنین، ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۹۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ دوز رسید. 
 
* دریافت خدمات منوط به داشتن کارت واکسیناسیون
داشتن کارت واکسیناسیون برای دریافت خدمات الزامی می‌شود. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از الزام ارائه خدمات با کارت واکسن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حدود ۲ تا ۳ هفته فرصت داده‌ایم تا مردم واکسن تزریق کنند و بعد از این مهلت، همه خدمات در اماکن تجمعی و برای استفاده از بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و... براساس ارائه کارت واکسن انجام می‌شود. دکتر علیرضا رئیسی گفت: با افزایش تزریق واکسن‌ها می‌توانیم بسیاری از مشاغل که تعطیل بودند را بازگشایی کنیم. الان نزدیک ۲ سال است که رستوران‌ها، تالارها، باشگاه‌های ورزشی و... به خاطر کرونا در شهرهای قرمز تعطیل هستند. اکنون اگر افراد ۲ دوز واکسن تزریق کنند به شرط رعایت پروتکل‌ها می‌توانیم این اماکن را هم بازگشایی کنیم. 
 
* واکسن فایزر برای تزریق مادران باردار وارد می‌شود
«واکسن فایزر به تعداد بسیار محدود برای تزریق به مادران باردار وارد کشور می‌شود و این واکسن به دیگر افراد نمی‌رسد. از مردم می‌خواهیم سریعا واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت که معتبر هستند را تزریق کنند تا سیستم ایمنی بدن آنها مقاوم شود». این گفته وزیر بهداشت است که دیروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای دهلران مطرح کرد. دکتر بهرام عین‌اللهی اظهار داشت: واکسن فایزر به تعداد بسیار محدود و برای تزریق مادران باردار وارد کشور می‌شود و به دیگر افراد نمی‌رسد، از مردم می‌خواهیم سریعا واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت که معتبر هستند را تزریق کنند تا سیستم ایمنی بدن آنها مقاوم شود. بیشتر افرادی که امروز در دنیا مبتلا به «کووید-19» می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و تقاضای بنده از مردم این است که سریعا واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت را تزریق کنند.
 

Page Generated in 0/0118 sec