printlogo


کد خبر: 238493تاریخ: 1400/7/3 00:00
اخبار

برپایی موکب اتوبوسرانی به مناسبت اربعین از امروز
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در آستانه اربعین حسینی از اجرای برنامه‌های این شرکت در سوگ اربعین حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) از جمله برپایی موکب به مناسبت اربعین خبر داد. محمود ترفع با اعلام اینکه شرکت واحد در سال‌های اخیر توفیق خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین و جابه‌جایی آنها را برعهده داشته است، افزود: امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونا، توفیق خدمت به جمعیت عظیم راهپیمایان کربلا را نداریم. وی با اشاره به اینکه به همین دلیل سعی کرده‌ایم تا ارادت خود را به سالار و سرور شهیدان ابراز و ارتباط خود را با دلدادگان آن حضرت حفظ کنیم، اظهار کرد: به این منظور، شرکت واحد امسال برای نخستین‌بار، نسبت به برپایی موکب حسینی برای حضور شهروندان عزادار از جمله جاماندگان کربلا اقدام کرده است. ترفع با بیان اینکه موکب شرکت واحد در قالب فضایی آیینی و تلفیقی در مجاورت نمایشگاهی به مناسبت سالگرد دفاع‌مقدس تدارک دیده شده است، تصریح کرد: این موکب روز شنبه سوم مهرماه آغاز به کار می‌کند و به مدت ۱۰ شب به فعالیت خود ادامه خواهد داد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی و اجرای ماموریت‌های فرهنگی این مجموعه برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: در این فضا که به منظور تعظیم و تکریم ارزش‌های انقلابی و شعائر دینی از سوی شرکت واحد تدارک دیده شده است، آرمان‌های حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در نهضت عاشورا بازخوانی و تبیین می‌شود. 
***
«شاد» از امروز در دسترس است
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره احراز هویت و نحوه ورود دانش‌آموزان به شبکه شاد توضیح داد و گفت: پلتفرم شاد از روز سوم مهرماه -امروز- در دسترس است. محمود حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: دانش‌آموزان همانند سال گذشته با کدملی و تاریخ تولد احراز هویت می‌شوند. وی افزود: اطلاعات کلاس‌اولی‌ها همه به شاد منتقل شده و جای نگرانی درباره ورود به شبکه شاد برای این پایه تحصیلی وجود ندارد؛ فقط از سوم مهرماه احراز هویت انجام می‌دهند و وارد شاد می‌شوند. حبیبی با بیان اینکه سعی کردیم با آسیب‌شناسی سال گذشته این اختیار را به معلم و مدیر مدرسه بدهیم که بتوانند کلاس‌های‌شان را مدیریت کنند، گفت: اگر به هر دلیلی اطلاعات از سیدا در شاد نیامده بود یا هنوز کلاس‌بندی‌ها از سوی ما کامل نشده بود که منتقل بشود، مدیر مدرسه می‌تواند کل فضای مدرسه را مدیریت کند و کلاس درس ایجاد کند و معلم و دانش‌آموز به کلاس اختصاص دهد. وی ادامه داد: حتی معلم هم می‌تواند کلاس ایجاد کند و دانش‌آموز اختصاص دهد. سعی کردیم ساده‌ترین و کم‌چالش‌ترین مسیرها را برای همکاران ایجاد کنیم که کمترین دغدغه را داشته باشند. شاد از سوم مهرماه در دسترس است. 
***
کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای تا اواسط هفته در برخی نقاط کشور
 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شنبه و یکشنبه (۳ و ۴ مهر) در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و دوشنبه و سه‌شنبه (۵ و ۶ مهر) در شمال شرق کشور کاهش دما بین ۹ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، جمعه و شنبه در برخی نقاط شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، جنوب سیستان‌و‌بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و افزایش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.  وی افزود: همین شرایط روز یکشنبه (۴ مهر) در گیلان، مازندران و گلستان و روز دوشنبه (۵ مهر) در شرق اردبیل، گیلان و مازندران رخ خواهد داد. سه‌شنبه (۶ مهر) در برخی نقاط شمال غرب و سواحل دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. وی درباره وضعیت جوی پایتخت طی ۲ روز آینده، اظهار کرد: آسمان استان تهران شنبه صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز یکشنبه(۴ مهرماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود. 
***
دستگیری دعانویس میلیاردر در نیاوران
رمال و دعانویسی که با وعده بخت‌گشایی اقدام به کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی از ۲ زن جوان کرده بود، دستگیر شد. چندی پیش ۲ زن جوان با مراجعه به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کردند از سوی زنی به نام ساناز مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و این زن که خود را دارای قدرت ماورایی و توان بخت‌گشایی معرفی کرده بود، ۲ میلیارد تومان از آنان اخذ کرده است.
۲ شاکی که از سال ۱۳۹۷ با این زن آشنا شده بودند، به ماموران گفتند طی حدود ۲ سال و نیم هر بار به بهانه‌های مختلف مبالغی را برای باز شدن بخت‌شان به این زن دعانویس پرداخت کرده‌اند و اخیرا پس از آنکه با او به اختلاف برخورده و نتیجه کارهای او را ندیده‌اند، تصمیم به شکایت گرفتند. با کسب این اطلاعات، گروهی از ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و متوجه شدند این زن، محل زندگی خود را تغییر داده است. با این وجود تحقیقات ادامه پیدا کرد و سرانجام ماموران با شناسایی هویت واقعی این فرد، او را در مخفیگاه جدیدش در محله نیاوران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

Page Generated in 0/0150 sec