printlogo


کد خبر: 238502تاریخ: 1400/7/3 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته دفاع‌مقدس
ملت ایران یادگار ارجمند دفاع‌مقدس را هرگز از خاطر نخواهد برد
پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به‌ مناسبت‌ روز تجلیل‌ از شهیدان‌ و ایثارگران‌ دفاع‌مقدس‌که بعدازظهر پنجشنبه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، درگلزار شهدای بهشت‌زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
هفته دفاع‌مقدس، مزین به نام و یاد شهیدان عالی‌مقام است. فداکاری مخلصانه‌ آنان و دیگر ایثارگران، پیروزی را به ملت ایران هدیه کرد و خون مطهر آنان حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد. این درس بزرگ آن اسوه‌های ایثار است؛ هر جا تلاش مخلصانه باشد، پیروزی و سربلندی نیز هست و ملت ایران این یادگار ارجمند را هرگز از خاطر نخواهد برد ان‌شاءالله. سلام خدا بر شهیدان و بر شهیددادگان و بر همه‌ ایثارگران و بر پیشوای آنان امام روح‌الله. 
 
* تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حاج‌هاشم امانی
 حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با صدور پیامی درگذشت مبارز پیشکسوت مؤمن و با اخلاص آقای حاج‌هاشم امانی را تسلیت گفتند. 
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت مبارز پیشکسوت مؤمن و با اخلاص مرحوم آقای حاج هاشم امانی رحمه‌‌الله‌علیه را به خانواده محترم و دیگر منسوبان و دوستان و همگامان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و رضوان الهی را برای وی مسألت می‌نمایم. 
***
در ۵ سال می‌توانیم ثبات را به اقتصاد کشور برگردانیم
رئیس مجلس با اشاره به اینکه اقتدار امروز کشور مرهون رشادت شهدا و ایثارگران است، گفت: امروز باور جاری در دفاع‌مقدس در میان مدیران متزلزل شده است. محمدباقر قالیباف در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید شهرستان صومعه‌سرا و ۲۳ شهید مدافع حرم استان گیلان با اشاره به کمبودهای دوران دفاع‌مقدس، گفت: دلیل و عذر منطقی برای آنکه در جنگ مبارزه نکنیم، داشتیم اما طبق سنت‌های الهی ایستادگی کردیم و این عوامل باعث شد امروز توان نظامی ما جزء ۱۰ کشور اول دنیا شود که به برکت حضور مردم در صحنه و باور داشتن به سنت‌های الهی بود. 
وی با بیان اینکه اگر در بعد سیاسی و جهانی ابهت ۲ ابرقدرت آن زمان را شکستیم به خاطر دفاع‌مقدس است، بیان کرد: اگر رفتار به ظاهر دموکراتیک آمریکا را شکستیم و یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم، به برکت فرهنگ دفاع‌مقدس بود. رئیس قوه مقننه در ادامه ضعف مدیریت را از مشکلات کنونی کشور دانست و تصریح کرد: در بخش‌هایی کارنامه قابل قبولی نداریم و به عنوان نماینده مجلس می‌پذیرم که بخشی از قصور گردن بنده است و ما مسؤولان باید در پی جبران باشیم و حرف کسانی که می‌گویند این مشکلات از اختیارات آنها خارج است را باور نکنید. 
قالیباف با تاکید بر اینکه امکانات مادی و ظرفیت‌های اقتصادی کشور بسیار بالاست، ادامه داد: یک کشور برای حل مشکلات خود به منابع انسانی و مادی نیاز دارد که ما هر دو را داریم اما باور جاری در دوران دفاع‌مقدس، در مدیران ما متزلزل شده و باور ما درباره سنت‌های الهی اشکال دارد. وی با بیان اینکه مسؤولان باید باورمندانه و دردمندانه به مردم خدمت کنند، عنوان کرد: در یک دوره ۵ ساله می‌توانیم ثبات را به اقتصاد کشور برگردانیم به شرط آنکه جوانان در میدان باشند. 
***
عضو کمیسیون امنیت ملی:
دولت آذربایجان دست از اقدامات شک‌برانگیز بردارد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که مانور ۳ کشور آذربایجان، پاکستان و ترکیه را رصد کرد، همه تحرکاتی که در آن‌سوی مرزها صورت می‌گیرد را رصد می‌کند و به برخی تحرکات شک‌برانگیز هشدار می‌دهد. 
فداحسین مالکی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اقدامات ضدایرانی اخیر دولت آذربایجان نظیر ایجاد مانع در مسیر حمل‌و‌نقل کالا به ارمنستان، گفت: مانوری که دولت‌های آذربایجان، پاکستان و ترکیه انجام داده‌اند نگران‌کننده است و ایران از کشور دوست و برادر، آذربایجان توقع بیشتری داشت. وی با بیان اینکه مانور ۳ کشور آذربایجان، پاکستان و ترکیه تحت هر عنوانی انجام شده باشد، محافل امنیتی و نظامی جهان، تصور دیگری از آن خواهند داشت، اظهار داشت: باکو باید نسبت به برخی حرکت‌ها مراقب باشد چرا که معاندانی مثل رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که معادلات منطقه را بهم بزنند. 
نماینده زاهدان ادامه داد: از کشورهایی مثل پاکستان و ترکیه هم انتطار داریم اگر حرکتی می‌خواهند انجام دهند باید با نظر جمهوری اسلامی ایران باشد. مالکی با بیان اینکه مسدود کردن مسیر تبادلات تجاری ایران به ارمنستان اقدام درستی نیست، گفت: ارمنستان کشوری مستقل است و جمهوری اسلامی هم با کشورهای منطقه تبادلات تجاری دارد و باکو باید نسبت به اقدامات اخیر تجدید نظر کند تا بهانه دست کشورهایی که به دنبال ایجاد مشکل در منطقه هستند ندهد چرا که دردسرش برای خود باکو بیشتر است. 

Page Generated in 0/0077 sec