printlogo


کد خبر: 238520تاریخ: 1400/7/4 00:00
اخبار

پاسداشت غیرت و ایثار قهرمان نوجوان ملی در جشنواره فیلم کودک
دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عنوان کرد این رویداد غیرت و ایثار «علی لندی» قهرمان ملی را پاس خواهد داشت. به گزارش «وطن‌امروز»، علیرضا تابش، دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پیامی به مناسبت درگذشت علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای عنوان کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان و پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، غیرت و ایثار این قهرمان ملی را پاس خواهد داشت. در متن پیام علیرضا تابش چنین آمده است: «نوجوانان پرشور این مرز و بوم، در عرصه علم و عمل، همواره نگاه منتظر تاریخ را خیره خود ساخته‌اند. در ایامی که مردم ایران‌زمین از یک سو در اربعین سالار شهیدان به سوگ نشسته‌اند و از دیگر سو، یاد و خاطره سلحشوران ۸ سال دفاع‌مقدس را احیا می‌کنند، شاهد خلق حماسه دیگری از سوی نوجوان آسمانی شده هستیم، علی لندی، متولد دهه ۸۰، فرزند برومند ایذه‌ای که ایثارگرانه، دل به آتش زد و در قامتی پهلوانانه، خود را به کاروان مردان و زنان زلال این سرزمین رساند. امسال هنرمندان در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان غیرت و ایثار این قهرمان ملی را پاس خواهند داشت».
***
نویسنده «اغما» سریال می‌سازد
تصویربرداری سریال «تب‌ و تاب» به نویسندگی و کارگردانی داریوش مختاری در تهران ادامه دارد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی سیمافیلم، تصویربرداری سریال «تب‌ و‌ تاب» به کارگردانی داریوش مختاری و تهیه‌کنندگی مهدی شفیعی که چندی پیش در تهران آغاز شد، با ضبط صحنه‌های داخلی و خارجی ادامه دارد. تاکنون فرشته سرابندی، حدیث نیکرو، مهری آل‌آقا، ریحانه رضی، فهیمه مومنی، خیام وقار و عطا عمرانی جلوی دوربین رفته‌اند و در روزهای آتی نیز بازیگران جدید به گروه بازیگران اضافه خواهند شد. تصویربرداری سریال «تب و تاب» از ۲۱ شهریورماه آغاز شد. این سریال با موضوع خانواده ایرانی و توجه به سبک زندگی در ۲۵ قسمت آماده می‌شود. در این سریال بازیگرانی همچون محمود پاک‌نیت، فرشته سرابندی، حدیث نیکرو، خیام وقار، عطا عمرانی، نسرین مرادی، فهیمه مومنی، ریحانه رضی، افسانه ناصری و... به ایفای نقش می‌پردازند. سریال «تب و تاب» در گروه فیلم و سریال شبکه ۲ سیما تولید می‌شود. نویسندگی سریال پرمخاطب «اغما» و کارگردانی فیلم تلویزیونی «دل شوره» از آثار مهم داریوش مختاری، کارگردان مجموعه «تب و تاب» است. 
***
«درخت گردو» بهترین فیلم جشنواره بایکال شد
جشنواره بایکال روسیه «درخت گردو» را به عنوان بهترین فیلم بلند داستانی خود برگزید. به گزارش «وطن امروز»، جشنواره بین‌المللی فیلم بایکال ۲۰۲۱، «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان را به عنوان بهترین فیلم بلند داستانی خود برگزید. این فیلم که یکی از ۳ فیلم رقیب در بخش بهترین فیلم بلند داستانی بود، موفق شد جایزه موسوم به «لئونید گایدی» را از آن خود کند. در این دوره «آخرین نفس‌ها» ساخته فراز فداییان نیز یکی از ۷ فیلم بخش آثار مستند بود که جایزه را به مستند «جزیره بورومسکی» ساخته اولگا استفانووا محصول ۲۰۲۰ واگذار کرد. در بخش انیمیشن نیز فیلم «کلمات روی تپه» محصول روسیه ساخته والنتین تلگین به عنوان بهترین انیمیشن انتخاب شد. امسال در فهرست نهایی بخش رقابتی این جشنواره در مجموع ۳۹ فیلم مستند، علمی، بلند داستانی، انیمیشن و فولدوم (فیلم‌هایی با زاویه دید نیمکره) حضور داشتند که از ۱۱ کشور مختلف انتخاب شده بودند. روسیه، سوئد، آلمان، کانادا، ایران، آرژانتین، استرالیا، لستو، آفریقای جنوبی و ایتالیا از جمله شرکت‌کنندگان در این دوره بودند. این فیلم‌ها از میان ۱۸۶ فیلم انتخاب شدند که ۷ مستند، ۵ فیلم علمی، ۳ فیلم بلند و ۱۲ فیلم انیمیشن را دربرگرفته بودند. در بخش غیررقابتی نیز ۱۲ فیلم به نمایش درآمد. امسال بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بایکال با تمرکز بر موضوع «مردم و محیط زیست» از ۸ تا ۱۲ سپتامبر برگزار شد. «درخت گردو» با بازی پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و مهران مدیری، تصویرگر داستانی واقعی از فاجعه بمباران شیمیایی سردشت است. 
***
شبیه‌سازی سه‌بعدی رشادت‌های حضرت عباس(ع) در «سقا»
در شب‌های منتهی به اربعین حسینی، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان علاقه‌مندان به نمایش شبیه‌سازی سه‌ بعدی «سقا» است. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایش شبیه‌سازی سه‌بعدی حضرت عباس‌(ع) تهیه‌شده در سازمان فضای مجازی سراج، از یکشنبه چهارم (امروز) لغایت پنجشنبه هشتم مهرماه هر شب از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برگزار می‌شود. این نمایش، سفری به 1400 سال پیش را فراهم می‌کند تا با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، قدم در نخلستان‌های اطراف فرات نهاده و شاهد ایثارگری حضرت عباس(علیه‌السلام) باشیم. گفتنی است در واقعیت مجازی سقا، تلاش بر این بوده تا تنها گوشه‌ای از رشادت‌های علمدار کربلا در برابر هزاران سرباز کفر به نمایش درآید. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این اکران، به ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مراجعه کنند. 

Page Generated in 0/0067 sec