printlogo


کد خبر: 238527تاریخ: 1400/7/4 00:00
با تعیین اعضای جدید هیأت‌مدیره و همچنین انتخاب آجورلو به عنوان مدیرعامل انجام شد
تقویت مجدد آبی‌ها

طاهره صفری: مدیرعامل باشگاه استقلال با اعلام حمایت از سرمربی فعلی این تیم تصمیم دارد برای لیگ بیست و یکم تیمی مدعی را روانه مسابقه لیگ برتر کند. مصطفی آجورلو جمعه‌شب طی حکمی از سوی سیدحمید سجادی به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال معرفی شد تا باشگاه پرطرفدار پایتخت بعد از چند سال پرتنش، این بار مدیری را در راس کار خود ببیند که نه با حکم سرپرستی، بلکه با حکم مدیرعاملی کار خود را آغاز می‌کند؛ اتفاقی که در زمان مدیرانی چون فتحی، سعادتمند و مددی شاهد آن نبودیم. در این میان هیات‌مدیره جدید در نخستین اقدام به حمایت از کادر فنی پرداخت و آجورلو نیز اعلام کرد فرهاد مجیدی به کار خود ادامه خواهد داد. همین موضوع شایعه حضور مربیان دیگر در استقلال را به اتمام رساند تا تکلیف سرمربی آبی‌پوشان در لیگ بیست‌و‌یکم مشخص شود. 
تاکتیک مدیرعامل جدید باشگاه استقلال در بدو ورود مشخص شده اما این تمام ماجرا نیست.  ظاهرا مدیرعامل و اعضای جدید هیات‌مدیره استقلال در صدد تقویت این تیم برای فصل پیش رو هستند و از حالا تمام برنامه‌های آبی‌پوشان روی حضور پرقدرت در فصل بیست‌‌و‌یکم لیگ برتر است. قرار است خواسته‌های کادر فنی برای جذب بازیکن اجابت و در نخستین اقدام هم نظر فرهاد مجیدی برای جذب بازیکنان خارجی گرفته شود؛ اتفاقی که مددی بارها قولش را به سرمربی این تیم داد اما به آن عمل نکرد. جذب بازیکنان داخلی هم دیگر برنامه مدیریت جدید استقلال برای تقویت این تیم است و اگر بازیکنی مدنظر سرمربی این تیم باشد، نسبت به جذب آن اقدام خواهد شد. از سوی دیگر شایعه تغییر سرپرست تیم استقلال هم مطرح شده و این احتمال وجود دارد بهرام امیری جای خود را به فرد دیگری بدهد؛ موضوعی که مدنظر مدیران پیشین این باشگاه نبود و آنها روی حضور امیری تاکید داشتند اما حالا اوضاع کمی تغییر کرده و ممکن است سرپرست جدید آبی‌پوشان جای خود را به فرد دیگری بدهد. با این شرایط پیش‌بینی می‌شود استقلال با حضور مدیران جدید برای فصل بیست‌و‌یکم از نظر شاکله تقویت شود تا برای فصل پیش رو در قالب یک مدعی پا به عرصه مسابقات بگذارد. 
 
* مصطفی آجورلو: فرهاد مجیدی فرزند استقلال و سرمایه این باشگاه است
مصطفی آجورلو که رسما به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال معرفی شد، بیانیه‌‌ای را در بدو کارش صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: قصد من بررسی چند روزه شرایط و رسیدگی فوری به مشکلات تیم فوتبال استقلال خواهد بود و سپس در کمترین زمان، گزارشی مفصل و شفاف درباره وضعیت موجود به هواداران گرانقدر این باشگاه و رسانه‌ها تقدیم خواهم کرد اما در شروع کار لازم است چند نکته را خدمت شما عزیزان عرض کنم؛ استقلال به تمرکز بر «متن» نیاز دارد و نه پرداختن به «حاشیه‌».  بدون تردید، دلسوزان استقلال، از هواداران عزیز و پیشکسوتان محترم گرفته تا رسانه‌ها، در این مسیر به ما کمک خواهند کرد تا با سرعت و قدرت به سمت ساختن «استقلال قوی، قدرتمند و ثروتمند» پیش برویم و استقلال را به شرایط ایده‌آل‌ برسانیم. در این میان عهد ما با هواداران عزیز، کار جدی و تمرکز بر متن و موضوعات اساسی است تا با سرعت و شتاب بیشتر زمینه‌های پیشرفت باشگاه و رسیدن به اهداف مهیا شود. هیچ اراده‌ای ما را از حرکت در مسیر پیشرفت باشگاه دور نخواهد کرد. وضعیت موجود باشگاه استقلال که همگان از آن آگاه هستند، حاصل فقدان مدیریت کارآمد در سطح کلان ورزش ایران در دوره گذشته بوده اما در دوره جدید، این عزم جدی وجود دارد که شرایط بهبود یابد.  در وضعیت جدید و با حمایت دولت محترم و وزیر محترم ورزش و جوانان، با انسجام خانواده بزرگ استقلال و ایده‌های جدید و نو و سامان دادن به امور باشگاه و کار جدی و هدفمند، با همدلی و همراهی اعضای محترم هیات‌مدیره باشگاه، فاصله خود با اهداف را کم و کمتر خواهیم کرد. به امید خداوند و با حمایت شما عزیزان، نشانه‌های بهبود اوضاع بزودی مشاهده و پس از مدتی این نشانه‌ها تبدیل به روند صعودی و یک رویه خواهد شد. 
با یادی از بزرگان باشگاه استقلال، مرحومان علی دانایی‌فرد، منصور پورحیدری، ناصر حجازی، غلامحسین مظلومی و بسیاری از ستاره‌های ارزشمند تاریخ این باشگاه؛ لازم به تاکید است فرهاد مجیدی فرزند استقلال و سرمایه این باشگاه است. این سرمایه برای باشگاه، یک فرصت خواهد بود.  بدین وسیله از او می‌خواهم با قدرت و انگیزه بیشتر به کار خود ادامه دهد و مجموعه مدیریتی را کنار خود بداند. ما تلاش خواهیم کرد به اتفاق تیم را هر چه سریع‌تر تقویت کنیم تا با قدرت بیشتر در فصل پیش رو حاضر شویم. هواداران استقلال از شعارها و وعده‌های انجام نشده، از دل بستن و ناامید شدن، از جدایی نابهنگام ستاره‌ها و تضعیف هر ساله تیم و نبود امکانات مناسب خسته شده‌اند. معتقدم استقلال باید در 4 حوزه ورزشی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی ارتقا یابد که مفصل درباره ایده‌های تحول در این 3 حوزه سخن خواهم گفت. با تلاش شبانه‌روزی در جهت رفع معایب و پیشرفت این باشگاه حرکت خواهیم کرد تا هواداران احساس غرور و افتخار کنند و بزودی خبرهای خوب جای خبرهای بد را بگیرد. کارهای زیادی برای انجام شدن وجود دارد و ما با یکدیگر و کنار هم پیش می‌رویم. برای آغاز یک دوره جدید در استقلال به تغییرات کامل در سطح مدیریتی باشگاه نیاز است. طی چند روز آینده و با بررسی شرایط باشگاه در این باره اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.
***
 آشنایی با اعضای هیأت‌مدیره استقلال
پس از جلسه وزیر ورزش با هیات‌مدیره باشگاه استقلال، نام نفرات جدیدی برای حضور در اتاق مدیریت این باشگاه منتشر شد. در شرایطی که مصطفی آجورلو مدیرعامل آینده استقلال شد و امور را در دست گرفت، اعضای جدید هیات‌مدیره استقلال نیز انتخاب شدند. در ادامه با هیات‌مدیره جدید آشنا می‌شوید. 
مصطفی آجورلو (مدیرعامل سابق باشگاه‌های پاس، استیل‌آذین و تراکتور): آجورلو که سابقه ریاست سازمان ورزش شهرداری تهران و اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران با مدرک دکترای مدیریت را در کارنامه دارد، به عنوان جدیدترین مدیرعامل استقلال معرفی شد. او سابقه سال‌ها فعالیت در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، سابقه یک دوره قهرمانی و 2 دوره نایب‌قهرمانی لیگ همچنین ۲ دوره حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را داشته و از این نظر یکی از مدیران باسابقه فوتبال کشور به شمار می‌رود. 
محمد مومنی (آقای گل سابق فوتبال ایران و عضو باشگاه استقلال): پیشکسوت آبی‌ها که سابقه آقای گلی در لیگ ایران و بازی در لیگ ترکیه را نیز داشته، از چهره‌های تحصیلکرده فوتبال کشور در حوزه مدیریت ورزشی به شمار می‌رود که یکی از مدیران ارشد سازمان ورزش شهرداری تهران در سال‌های گذشته بوده و در مقطعی نیز به عنوان مدیر آکادمی باشگاه استقلال فعالیت کرده است. 
پرویز مظلومی (عضو فعلی هیات‌مدیره، سرمربی و بازیکن سابق استقلال): پیشکسوت سابق استقلال که سال‌ها پیراهن این تیم را بر تن کرده و سابقه نشستن روی نیمکت این تیم را نیز در کارنامه دارد، تنها عضو هیات‌مدیره قبلی است که در پست خود ابقا شد. 
 مجتبی عبداللهی (معاون سابق اجتماعی و خدمات شهرداری تهران و کاندیدای شهرداری تهران): او دارای مدرک دکترای علوم سیاسی و مدیرکل فعلی اوقاف و امور خیریه استان تهران است. او یکی از گزینه‌های شهرداری پایتخت در این دوره نیز به شمار می‌رفت. عبداللهی همچنین رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های ارم و عضو شورای عالی اجتماعی و فرهنگی کشور است. 
 مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی): او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم سیاسی و از مدیران باسابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. رئیس هیات‌مدیره بنیاد مد و لباس اسلامی و عضو هیات‌مدیره صندوق حمایت از نویسندگان و خبرنگاران است. افضلی همچنین مدیرعامل مؤسسه توسعه هنرهای معاصر و رئیس هیات‌مدیره بنیاد نیاوران بوده است. 

Page Generated in 0/0067 sec