printlogo


کد خبر: 238528تاریخ: 1400/7/4 00:00
طارمی با گل از میانه زمین باز هم شگفتی آفرید
سوپر گل از مهدی

توپ‌ربایی سریع و شوتی دقیق، یک گل استثنایی را به همراه داشت و زننده گل کسی نبود جز ستاره ایرانی، مهدی طارمی. در ادامه مسابقات لیگ فوتبال پرتغال، پرتو به مصاف ژیل‌ویسنته رفت که با گلزنی طارمی ۲ بر یک به پیروزی رسید. در دقیقه 9 بازی، پاس کم‌جان پدرینیو کافی بود تا جرقه یک حرکت تند و تیز را در ذهن مهاجم پورتو بزند. پس او استارتی سریع زد و با یک نوک‌پا توپ را از مدافع ژیل‌ویسنته رد کرد و از طرف دیگر سراغ توپ رفت و در شرایطی که فاصله‌ 40 متری با دروازه داشت، شوتش را روانه دروازه «زیگا فرلیه» گلر بدشانس و جلو کشیده حریف کرد؛ کسی که قرار بود بهترین گل هفته را از مهدی طارمی دریافت کند. شوت شجاعانه مهدی طارمی آسمان زمین ژیل ویسنته را طی کرد و از بالای سر دروازه‌بان اسلوونیایی گذشت و در کمال ناباوری از خط دروازه عبور کرد و تبدیل به گل شد. گل در شرایطی به ثمر رسید که کسی باور نمی‌کرد یک پاس آرام در میانه زمین، زمینه‌ساز چنین گلی شود اما طارمی با ذکاوت، هوشمندی و البته آمادگی فوق‌العاده‌اش گلی را به ثمر رساند که احتمالا مدت‌ها سوژه رسانه‌های پرتغالی خواهد شد و هیچ بعید نیست نامزد گل برتر سال در پرتغال یا فراتر از آن شود. طارمی در حالی در دومین بازی متوالی موفق به گلزنی شد که بازی بعدی پورتو مقابل لیورپول است و قطعا یورگن کلوپ و شاگردانش بازی پورتو و هنرنمایی او را تماشا کرده یا خواهند کرد و این یک خط‌و‌نشان تمام‌ عیار در آستانه دیداری حساس است. این چهارمین گل فصل مهدی طارمی محسوب می‌شود که او را در یک‌قدمی صدر جدول گلزنان لیگ پرتغال و لوییز دیاز قرار می‌دهد. طارمی در بازی هفته گذشته تیمش پس از ۲ هفته ناکامی توانست دبل کند و روی یک ضربه پنالتی و یک موقعیت ریباند ۲ گل برای تیمش بزند و حالا خود را ۴ گله کرده است. 
 
* واکنش رسانه‌های اروپایی به گل طارمی
رسانه‌های اروپایی به گل زیبای ستاره کشورمان به ژیل ویسنته در مسابقه جمعه‌شب واکنش جالبی نشان دادند. مهدی طارمی از وسط زمین یک گل زیبا و دیدنی مقابل ژیل ویسنته به ثمر رساند که تحسین رسانه‌های‌ اروپایی و آسیایی را به همراه داشت. 
سایت یونانی protothema به بازی پورتو و گل طارمی واکنش نشان داد و نوشت ستاره ایرانی چه گل دیوانه‌واری به ثمر رساند. مهدی طارمی پس از اینکه سال گذشته با یک ضربه قیچی برگردان زیبا مقابل چلسی همه ما را متحیر کرد، دوباره شعبده‌بازی کرد و یک گل زیبا از میانه میدان به ثمر رساند. 
سایت jornal de naticios نیز نوشت پورتو با گل دیدنی و فوق‌العاده طارمی و ضربه آزاد بی‌نقص اولیویرا به پیروزی رسید تا پورتو به 3 امتیاز مهم دست یابد. 
سایت فرانسوی RMC هم گل طارمی را بی‌نظیر و استثنایی خطاب کرد و نوشت: ستاره ایرانی روز جمعه یک گل شاهکار به ثمر رساند و از فاصله بیش از 40 متر دروازه ژیل ویسنته را باز کرد. 
سایت معتبر اوجوگوی پرتغال نیز به تمجید از ستاره کشورمان پرداخت و گل طارمی را منحصربه‌فرد خواند. 
همچنین صفحه اصلی توئیتر جام ملت‌های آسیا به درخشش طارمی در مسابقات فوتبال اروپا واکنش نشان داد و نوشت: عجب گلی زد مهدی طارمی! او یک گل فوق‌العاده از میانه زمین به ثمر رساند و باعث شد پورتو به برتری دست یابد. 
صفحه Asiancup2023 هم نوشت آیا گل طارمی نامزد بهترین گل فصل پورتو نیست؟
شبکه تلویزیونی اسپورت‌ تی‌وی نیز به گل طارمی واکنش نشان داد و نوشت طارمی از وسط زمین هم گل زد!
همچنین ساشا پیسانی، خبرنگار سایت اوپتا به گل طارمی واکنش نشان داد و نوشت می‌خواهید طعمی از یک گل زیبا را بچشید؟
زاچ لوی، خبرنگار اروپایی نیز نوشت: وقتش نشده مهدی طارمی را یکی از 5 بازیکن برتر پرتغال بدانیم؟ هنوز به این موضوع فکر نکرده‌اید؟ 

Page Generated in 0/0059 sec