printlogo


کد خبر: 238531تاریخ: 1400/7/4 00:00
اخبار

تجلیل از ورزشکاران حامی فلسطین و مروجین اخلاق
مراسم تجلیل از ورزشکاران حامی مردم فلسطین و مروجین اخلاق با حضور وزیر ورزش‌و‌جوانان برگزار شد. 
مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد حامی مردم مظلوم فلسطین و مروجین اخلاق و منش پهلوانی، صبح شنبه برگزار شد. در این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش‌و‌جوانان، سردار قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش‌وجوانان، تعدادی از رؤسای فدراسیون‌ها و همچنین تعدادی از ورزشکاران و مدال‌آوران المپیکی و پاراالمپیکی حضور داشتند. میرجلیلی، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در این مراسم اظهار داشت:
۵ هزار شهید ورزشکار به خاطر آرمان‌های خود، از مدال‌های‌شان گذشتند و پلاک آنها، مدال‌شان شد. امروز هم قصد تجلیل از ورزشکارانی را داریم که مقابل نمایندگان رژیم صهیونسیتی قرار نگرفتند و همچنین با اقدامات خیرخواهانه، به کمک مردم در حوادث مختلف برخاستند. همچنین سجادی، وزیر ورزش‌و‌جوانان در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم عنوان کرد: ما هم مثل همه جای دنیا پروتکل‌هایی داریم و قوانینی را رعایت می‌کنیم. انتخاباتی در ایران برگزار شده و به بیرون منعکس شده است. قبل از من سنگردار وزارت ورزش‌و‌جوانان کشور هم یکی از ما بوده است و باید دفاع کنم. این جوانمردی نیست. خارجی‌ها برای ما تعیین‌تکلیف می‌کنند تا رئیس یک فدراسیون مجبور به استعفا شود. از همین داخل پیام می‌دهند و می‌گویند با سرپرستی که انتخاب کرده‌ایم باز هم ما را تعلیق می‌کنند. من کمترین ترسی از این مسائل ندارم و به‌ عنوان خادم دولت و ملت، مواضع‌مان مشخص است. وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان همچنان می‌تواند عزت‌آفرین باشد، عنوان کرد: ما می‌بینیم که در خارج از کشور دسیسه می‌کنند و به ورزشکار ما «در باغ سبز» نشان می‌دهند تا اینگونه ضربه بزنند. در بخش پایانی مراسم نیز از تعدادی از ورزشکاران تجلیل شد. 
***
اعضای هیأت‌مدیره استقلال تا اطلاع ثانوی از مصاحبه منع شدند
اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند مصاحبه کنند. طبق اطلاعات به دست آمده، اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال به علت شرایطی که در ابتدای کار برای آنها به وجود آمده است، فعلا تا اطلاع ثانوی از انجام مصاحبه منع شده‌اند.
بعد از ظهر شنبه، جلسه‌ای میان اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال برگزار شد تا درباره چگونگی اداره باشگاه و نحوه عملکرد هیات‌مدیره جدید تصمیم‌گیری شود. 
***
جانمایی VAR در استادیوم آزادی تغییر کرد
فدراسیون فوتبال در تلاش برای استفاده از VAR برای دیدار با کره‌جنوبی است اما هنوز در مرحله فراهم کردن شرایط و آماده‌سازی زیرساخت‌ها قرار دارد. هر طور شده، فدراسیون فوتبال باید برای بازی 20 مهرماه مقابل کره‌جنوبی شرایط استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) را فراهم کند. بر همین اساس کارگروه تشکیل شده در تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌هاست و مهلت زیادی هم برای انجام این کار باقی نیست. پیش از این جانمایی‌ها برای اتاق VAR در ورزشگاه آزادی انجام شده بود. اتاق قدیمی کنترل دوپینگ در تونل استادیوم و زیر ورودی شرقی برای حضور کمک داوران ویدئویی در نظر گرفته شده بود اما حالا قرار است اتاقی که در اختیار صداوسیما و مقابل میکسدزون قدیمی ورزشگاه آزادی قرار داشت، به این کار اختصاص یابد. همچنین رختکن داوران نیز به همین اتاق انتقال خواهد یافت تا همه استانداردها در این زمینه رعایت شود. تغییر اتاق کمک داوران ویدئویی از این جهت بود که کابل‌کشی، فراهم کردن زیرساخت‌های اینترنتی و دیگر موارد مربوط به این کار در جانمایی قبلی دشوار بود و حالا این تغییر می‌تواند کار را تسریع کند، البته به شرطی که تمام شرایط، امکانات و تغییرات فنی، عمرانی و تاسیساتی در ورزشگاه آزادی نیز به سرعت انجام شود تا همه چیز در موقع مقرر به پایان رسیده باشد. تیم ملی فوتبال کشورمان 15 مهر در امارات باید به مصاف تیم ‌ملی این کشور برود و 20 مهر در ورزشگاه آزادی میزبان کره‌جنوبی است. با این حال برای ورود VAR و نصب آن، گرفتن تاییدیه‌ها، تست‌های لازم و سایر موارد لازم باید تا 15 مهر شرایط فراهم شده باشد تا استفاده از این تجهیزات در دیدار با کره‌جنوبی بدون مشکل انجام شود. از همین ‌رو آنچه اهمیت دارد، زمان است که نباید در شرایط فعلی از دست برود و تمام دست‌اندرکاران باید هر چه سریع‌تر موانع را از سر راه بردارند. از آنجایی هم که فدراسیون اشاره دارد میزبانی دیدار با کره‌جنوبی به مساله VAR گره خورده، نباید این موضوع عاملی برای به خطر افتادن میزبانی باشد. 
***
بسته مالی مسافرتی به داد پرسپولیس رسید
کاروان تیم فوتبال پرسپولیس با کمک‌هزینه سفر کنفدراسیون فوتبال آسیا به عربستان سفر می‌کند. تیم فوتبال پرسپولیس برای بازی با الهلال عربستان به این کشور سفر می‌کند تا دیدار یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را همچون بازی‌های دور گروهی و یک‌هشتم به عنوان میهمان برگزار کند. قهرمان 5 دوره متوالی لیگ برتر ایران در فاصله کمتر از یک ماه تا بازی با نماینده عربستان با مشکلات فراوان مالی روبه‌رو شده است. پرسپولیس با وجود این مشکلات قرار است به عربستان رفته تا با الهلال بازی کند. کاروان این تیم با توجه به یارانه سفر کنفدراسیون فوتبال آسیا با هزینه‌های این نهاد بین‌المللی به کشور میزبان بازی‌های یک‌چهارم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا سفر می‌کند تا سرخ‌ها بابت سفر به این کشور خیال‌شان راحت شود. کاروان تیم فوتبال پرسپولیس قرار است با پرواز اختصاصی راهی کشور عربستان شود تا تنها نماینده فوتبال باشگاهی ایران در یک‌چهارم نهایی ACL۲۰۲۱ در سفر خود از امکانات کافی برخوردار باشد. باشگاه پرسپولیس برای تهیه بلیت هواپیما و اسکان در یکی از بهترین هتل‌های ریاض هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کند و تمام این مبلغ از سوی AFC در اختیار باشگاه‌های صعود‌کننده به یک‌چهارم نهایی قرار می‌گیرد. 

Page Generated in 0/0062 sec