printlogo


کد خبر: 238540تاریخ: 1400/7/4 00:00
اخبار

خدمات رایگان مترو به جاماندگان اربعین در پایتخت
نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اعلام کرد‌ شهروندان و مسافرانی که در راهپیمایی اربعین در تهران شرکت می‌کنند می‌توانند از ابتدا تا پایان مراسم از تمام ایستگاه‌های خط یک به صورت رایگان استفاده کنند. علی عبدالله‌پور با بیان تسلیت فرارسیدن اربعین گفت: مترو طبق سنوات گذشته آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شرکت‌کنندگان در مراسم دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت است. وی تصریح کرد:‌ ایستگاه‌هایی که در مسیر این مراسم قرار دارند، بویژه ایستگاه‌های امام حسین(ع) واقع در خطوط ۲ و ۶ و ایستگاه شهر ری واقع در خط یک آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شهروندان در این روز هستند. عبدالله‌پور افزود: در روز دوشنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۰ با کاهش فاصله حرکت قطارها در این خط، خدمات‌دهی به مسافران در ساعات پرتردد با حداکثر توان انجام می‌شود و در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین‌حسینی از میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شود و عزاداران پس از طی مسیر ۱۷ کیلومتری هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می‌رسند، خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم نیز ایستگاه متروی شهر ری واقع در خط یک تا جابه‌جایی کامل شرکت‌کنندگان، آماده ارائه خدمات به عزاداران و مسافران است. 
***
 امکان ثبت‌نام حضوری در مدارس برای جاماندگان از تحصیل
 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به آخرین روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس گفت: امکان ثبت‌نام حضوری را برای خانواده‌هایی که به هر دلیلی جامانده‌اند فراهم کرده‌ایم. رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه روند ثبت‌نام‌ها بخوبی جلو رفته است. بر اساس آمار دریافتی تا ۳۰ شهریور، در پایه اول ابتدایی نسبت به آمار پیش‌بینی ما، 75/96 درصد از کل دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند اما نسبت به موالید اعلامی از سوی ثبت احوال، آمار ما از ۱۰۰ درصد عبور کرده که نرخ ثبت‌نام ناخالص است. وی افزود: در بقیه پایه‌ها بالای ۹۶ درصد ثبت‌نام داریم. در دوره اول و دوم متوسطه نیز در مجموع ۹۰ درصد ثبت‌نام‌ها انجام شده است، البته در متوسطه دوم ثبت‌نام‌ها در پایه دهم هنوز تکمیل نشده است. در مجموع ثبت‌نام حدود ۹۳ درصد دانش‌آموزان به اتمام رسیده است. حکیم‌زاده در پاسخ به اینکه ثبت‌نام تا چه زمانی ادامه دارد و آیا سامانه «پادا» بسته می‌شود؟ اظهار کرد: تا زمانی که تشخیص دهیم دانش‌آموزانی هستند که به هر دلیلی ثبت‌نام نکرده‌اند این امکان را فراهم می‌کنیم. احیانا اگر نتوانند فعالیت‌های ثبت‌نام را در سامانه انجام دهند، امکان ثبت‌نام حضوری را برای خانواده‌هایی که به هردلیلی جامانده‌اند فراهم کرده‌ایم اما در حال حاضر همچنان سامانه فعال است، چون مدیران هم باید آنها را که ثبت‌نام اولیه انجام داده‌اند تایید کنند. 
***
 رشد ۴۱ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط ایران در سال ۲۰۲۰
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشست روسای پلیس و آژانس‌های مبارزه با مواد مخدر آسیا و اقیانوسیه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌رغم وجود محدودیت‌های پاندمی ویروس کرونا و نیز اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی برخی کشورها، با تلاش و مجاهدت‌های خالصانه نیروهای مقابله‌ای، موفق به ثبت رکورد بی‌سابقه کشف بیش از ۱۱۴۰ تن انواع مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ میلادی شد که این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نشان‌دهنده رشد ۴۱ درصدی کشفیات است. سردار مجید کریمی، ضمن تشریح اقدامات مقابله‌ای جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به بررسی پیامد این بلای خانمان‌سوز در سطح جهان پرداخت و گفت: از آنجایی که تولید و قاچاق مواد مخدر در سراسر جهان به تجارتی پرسود تبدیل شده و حاکمیت دولت‌ها را در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... خدشه‌دار کرده، لازم است به پدیده شوم قاچاق مواد مخدر به عنوان تهدیدی فرا ملی و بین‌المللی پرداخته شود و همه‌جانبه با آن مقابله شود. وی تصریح کرد: تلاش جمهوری اسلامی همواره بر این است که از ورود مواد مخدر از مرزهای شرقی و قاچاق آن به سایر کشورها جلوگیری کند و در این راه، متحمل هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری شده است. 
***
سارقان مسلح تحت تعقیب دستگیر شدند
سارقان مسلحی که چندی پیش در بزرگراه شهید همت با شلیک گلوله، مامور پلیس و یک عابر پیاده خانم را مجروح کرده و سپس با سرقت یک دستگاه پژو از محل گریخته بودند با تلاش ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش فارس، 18 شهریورماه سال جاری باندی از سارقان مسلح با تعدادی از ماموران پلیس درگیر شده و با شلیک تیر به سمت آنان یکی از ماموران پلیس را مصدوم کردند و در ادامه با زورگیری یک دستگاه سواری پژو در بزرگراه همت، سراسیمه با به جا گذاشتن خودروی خود پا به فرار گذاشتند که با انجام کار گسترده اطلاعاتی و میدانی، توسط پلیس آگاهی فاتب شناسایی شده و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند. در آخرین عملیات نیز روز گذشته ۳ نفر از سرکردگان و اعضای اصلی این باند دستگیر شدند، ضمن اینکه پیش از این 8 عضو دیگر این باند در عملیات‌های مختلف پلیسی دستگیر شده بودند. گفتنی است سارقان علاوه بر تهران در استان‌های فارس، اصفهان، قم و غرب استان تهران نیز تحت تعقیب بودند و عمده سرقت‌های خود را در مناطق شمالی و مرفه‌نشین شهر تهران انجام می‌دادند. 

Page Generated in 0/0046 sec