printlogo


کد خبر: 238544تاریخ: 1400/7/4 00:00
اخبار

بورس سبزپوش شد
بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن ۲ هفته نزولی، دیروز روند صعودی به خود گرفت و شاخص کل بورس بیش از ۳۵ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل بورس در معاملات دیروز بازار سرمایه با ۳۵ هزار و ۶۵۲ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷۴۴۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۲۲ هزار و ۹۴۱ واحد رسید. معامله‌گران این بازار دیروز یک میلیون معامله به ارزش ۶۰ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال انجام دادند. 
***
 ورود رئیس‌جمهور به ماجرای تداوم گرانفروشی در پروازهای اربعین
در شرایطی که فروش بلیت پروازهای اربعین همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تخلفات بسیاری در این زمینه مانند گرانفروشی و کمبود بلیت‌های دوطرفه به چشم می‌خورد، خبری از مسؤولان ایرلاین‌ها و پاسخگویی آنها در این زمینه نیست، تا جایی که این موضوع صدای رئیس‌جمهور را هم درآورد. 
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمعه‌شب در پایان سفر خود به استان ایلام گفت: مبادا شرکت‌های هواپیمایی نسبت به زائران اجحاف کنند. به هیچ عنوان اجحاف در این موضوع پذیرفتنی نیست و هیچ شرکت هواپیمایی اجازه ندارد در قیمت‌ها تخلف کند. 
***
نوسان شدید قیمت جوجه یک‌روزه در بازار
دبیر کانون مرغداران گوشتی از نوسانات قیمتی جوجه یک‌روزه در بازار خبر داد. پرویز فروغی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت جوجه یک‌روزه کاهش یافته است یا خیر؟ گفت: در هفته‌های گذشته وزارت جهاد کشاورزی دستورالعملی صادر کرد که بر اساس آن فاصله بین ۲ جوجه‌ریزی به ۹۰ روز افزایش یافت و مرغداران نیز با ۸۰ درصد ظرفیت خود جوجه‌ریزی کردند. این دستورالعمل باعث شد قیمت جوجه یک‌روزه از ۱۱ هزار تومان به ۷ هزار تومان کاهش یابد. وی ادامه داد: اما این کاهش قیمت پایدار نبود، زیرا برخی استان‌ها از این دستورالعمل مستثنا شدند و همین موضوع اختلافات بسیاری ایجاد کرد و در نهایت مجددا قیمت جوجه یک‌روزه افزایش یافت و از ۷۰۰۰ تومان به ۹۰۰۰ تومان رسید. دبیر کانون مرغداران گوشتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: همچنان در ارسال و بارگیری نهاده‌های دامی تأخیر وجود دارد و مرغدارانی هستند که هنوز بعد از ۴۰ روز نهاده‌های‌شان را دریافت نکرده‌اند. وی تصریح کرد: همچنین حدود یک ماهی می‌شود ذرت و سویا در سامانه بازارگاه شارژ نشده است و مرغداران مجبورند نهاده‌های دامی مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کنند. قیمت ذرت در بازار آزاد حدود ۵۰۰۰ تومان و سویا نیز۹۰۰۰ تومان است. فروغی در پایان گفت: قیمت تمام‌شده مرغ زنده برای تولیدکننده با وجود این وضعیت نهاده‌ها و نوسانات قیمتی جوجه یک‌روزه بیش از ۲۰ هزار تومان است. 
***
رشد قیمت دلار در برابر کاهش نرخ یورو در صرافی‌های بانکی
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی دیروز در مقایسه با آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه یکم مهر‌) ۲۰۴ تومان افزایش یافت و ۲۶ هزار و ۸۳۴ تومان معامله شد. قیمت فروش یورو نیز در مقایسه با پنجشنبه گذشته ۱۵۴ تومان کاهش یافت و ۳۱ هزار و ۴۳۶ تومان تعیین شد. همچنین دیروز قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۳۰۳ تومان و نرخ خرید هر یورو ۳۰ هزار و ۸۱۳ تومان بود. علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۲۳۹ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۴۷۸ تومان اعلام شد. نرخ خرید یورو در این بازار هم ۳۰ هزار و ۷۴۰ تومان و نرخ فروش آن ۳۱ هزار و ۱۹ تومان اعلام شد. 
***
سازمان هواپیمایی:
دلیل ازدحام در فرودگاه امام مراجعه بدون‌ ویزای تعدادی از زائران‌ است
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری دلیل ازدحام در فرودگاه امام را مراجعه بدون‌ ویزای تعدادی از زائران‌ اعلام کرد و گفت: از این زائران خواهش می‌کنیم فرودگاه را ترک کنند. سیاوش امیرمکری با یادآوری اینکه ثبت‌نام زائران در سامانه سماح انجام شده و در صورت مراجعه زائران نسبت به صدور بلیت برای آنها اقدام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه نخستین ویزاهای صادر شده توسط سفارت عراق از طریق سازمان حج و‌ زیارت 28 شهریور به دست عده‌ای از زائران رسید و بازه زمانی سفر اربعین بر اساس توافقاتی که شده از 28 شهریور تا 10 مهر است، برای اینکه بتوانیم توزیع برنامه‌ریزی سفر را در سطح کشور انجام دهیم، نیاز به آمار افرادی داشتیم که در استان‌های کشور موفق به اخذ ویزا می‌شدند و این آمار 30 شهریور به ما اعلام و بر اساس آن توزیع پروازها در 10 استان کشور برنامه‌ریزی شد. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه 13 ایرلاین داخلی برای انجام عملیات پروازی اعلام آمادگی کردند، افزود: شرکت العراقیه و یک شرکت دیگر عراقی نیز طبق برنامه خودشان اقدام به همکاری خواهند کرد. در یک بازه زمانی 8 روزه 60 هزار زائر اربعین باید منتقل شوند و باید روزانه 50 پرواز را اعزام کنیم. با توجه به تأخیری که در روزهای اول این اقدام رخ داد، به جای اینکه روزانه 7هزار زائر را انتقال دهیم، روزانه 3 تا 4 هزار مسافر منتقل کردیم. 

Page Generated in 0/0068 sec