printlogo


کد خبر: 238548تاریخ: 1400/7/4 00:00
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص):
ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق و افغانستان فروپاشید

گروه سیاسی: سرلشکر غلامعلی رشید در مراسم گرامیداشت چهل‌و‌یکمین سالگرد دفاع‌مقدس که در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به دلایل آغاز جنگ تحمیلی و اقدامات انجام‌شده برای تغییر شرایط گفت: ما فقدان پیمان‌های دفاعی- امنیتی با دیگر دولت‌ها و کشورها در دهه ۶۰ را اکنون با پیوند زدن با ملت‌ها و بعضا دولت‌ها و ایجاد قدرت‌های منطقه‌ای و قدرت‌های اعتقادی و مردمی جبران کرده‌ایم. 
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: آزادسازی سرزمین‌های اشغالی در سال دوم جنگ تحمیلی و برقراری ثبات سیاسی در کشور حاصل تحولاتی بود که با دفاع مقابل تجاوز در سال اول جنگ شکل گرفته بود و شاکله قدرت دفاعی- تهاجمی نیرو‌های مسلح را متفاوت با تجربه قبل از انقلاب پایه‌گذاری کرد که همچنان ادامه دارد. وی گفت: گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس در حقیقت تجلیل از تولد قدرت دفاعی - تهاجمی جدید نیرو‌های مسلح است. فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) افزود: نگرانی، فشار و بهانه‌جویی دشمن برای قدرت موشکی ما، شامل موشک‎‌های نقطه‌زن و دقیق و ناوزن جمهوری اسلامی ایران به این دلیل است که می‌بیند ایران به صورت مستقل صاحب قدرت موشکی شده است. وی به قدرت موشکی ایران اشاره کرد و گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب غرب آسیا تنها قدرتی است که سیاست‌های دفاعی خود را مستقل از منافع و قدرت‌های بیگانه و سلطه‌گر تعریف کرده است و در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران حرکت می‌کند.  
سرلشکر رشید با بیان اینکه نیرو‌های مسلح پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ذیل تفکر و روش آمریکایی‌ها قرار داشتند، گفت: سال‌های اخیر در عراق و افغانستان شاهد زوال و انحطاط این نوع تفکر در شکل‌دهی ارتش‌های این ۲ کشور از سوی قدرت‌های استکباری بودیم. 
وی افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید، زیرا ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فروپاشید. 
فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) با تأکید بر اینکه ارتش مستقل از تفکر استکباری، قادر به پاسخگویی به هر نوع و هر سطحی از تهدید است، ادامه داد: روش و تفکر سازماندهی که امروز نیرو‌های مسلح ما در ارتش و سپاه از آن برخوردارند و همچنین روش آموزش و تجهیز نیرو‌های نظامی و امنیتی و سیاست‌گذاری صحیح دفاعی که در مجموعه نیرو‌های مسلح دیده می‌شود، امروز قادر به مقابله با تهدید، جنگ و بحران است. سرلشکر رشید گفت: خدا را شکر می‌کنیم که سیاست‌های دفاعی و دکترین ما و روش تفکر فرماندهی ما در حوزه‌های مختلف آموزشی، تجهیزاتی، تاکتیکی و راهبردی همگی بومی هستند و بخش اعظم این داشته‌ها برگرفته از تجارب دوران دفاع‌مقدس است. 
وی ادامه داد: آسیب‌پذیری مردم این سرزمین در برابر تهاجم هوایی و موشکی دشمن در شهر‌ها را که مردم بی‌دفاع طی آن مورد هجمه قرار می‌گرفتند، به قدرت موشکی و پدافند هوایی تبدیل کردیم. 
سرلشکر رشید به تلاش مذبوحانه دشمن در راستای تضعیف قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: نگرانی، فشار و بهانه‌تراشی دشمن در حوزه قدرت موشکی ما از جمله «موشک‌های نقطه‌زن، دقیق‌زن و ناوزن» به این دلیل است که می‌بیند ایران اسلامی به طور مستقل صاحب قدرت موشکی شده است. فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد: امروز با برخورداری از قدرت دریایی، ضعف در برابر حملات دشمن به نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری در ۸ سال دفاع‌مقدس را به برتری ایران و ضعف تحقیرآمیز دشمن تبدیل کرده‌ایم. وی در ادامه گفت: فقدان پیمان‌های دفاعی- امنیتی با دیگر دولت‌ها و کشور‌ها در دهه ۶۰ را اکنون با پیوند زدن با ملت‌ها و بعضا دولت‌ها و ایجاد قدرت‌های منطقه‌ای و قدرت‌های اعتقادی و مردمی جبران کرده‌ایم. 

Page Generated in 0/0042 sec