printlogo


کد خبر: 238549تاریخ: 1400/7/4 00:00
اخبار

سرلشکر باقری:
سربازان نقش مؤثری در ایجاد قدرت بازدارندگی دارند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی ضمن گرامیداشت «روز سرباز»، نوشت: حضور مؤثر جوانان عزیز سرباز موجب ارتقای قدرت دفاعی، امنیتی و انتظامی کشور و ایجاد قدرت بازدارندگی شده است. 
در بخشی از پیام سرلشکر محمد باقری آمده است: «خدمت مقدس سربازی همواره تبلور مشارکت جوانان ذکور کشور در ایجاد امنیت پایدار و دفاع از عزت، استقلال و تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که در این راستا جوانان سرافراز ایران، با هدف انجام وظیفه ملی و قانونی خود در کنار سایر رزمندگان نیروهای مسلح و بسیج مردمی از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و جان و مال و ناموس مردم دفاع کرده و با ایثار جان و سلامتی خود، امنیت و آرامش را برای ملت سرافراز کشور به ارمغان آوردند. اوج این ایثار در 8 سال دفاع‌مقدس است که حدود ۳ میلیون نفر از جوانان در کسوت سربازی دوشادوش سایر رزمندگان پایور و نیروهای مردمی بسیج شجاعانه جنگیدند و با تقدیم حدود ۶۰ هزار شهید و ۱۴۰ هزار جانباز، از اسلام، آرمان‌های انقلاب اسلامی و وجب به وجب خاک ایران عزیز دفاع کردند و پس از آن دوران نیز همیشه پشتوانه‌ای قوی برای نیروهای مسلح در تمامی عرصه‌های مأموریتی بوده‌اند. در شرایط فعلی کشور نیز که استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای آنان آرزوی تضعیف نیروهای دفاعی و امنیتی کشور را دارند، حضور مؤثر جوانان عزیز سرباز موجب ارتقای قدرت دفاعی، امنیتی و انتظامی کشور و ایجاد قدرت بازدارندگی شده است که درود خدا و درود ملت ایران بر این جوانان باد».
***
باید با حمایت‌ دیپلماتیک مانع تضییع حقوق ورزشکاران شویم
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید با حمایت‌های حقوقی و دیپلماتیکی که از ورزشکاران‌مان در میدان‌های بین‌المللی به عمل می‌آوریم مانع تضییع حقوق آنها شویم. 
اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در بحث حمایت حقوقی و دیپلماتیک از ورزشکاران‌مان در میدان‌های بین‌المللی گفت: ورزشکاران ما برای کسب مقام قهرمانی و مدال در میادینی همچون المپیک و نیز مسابقات جهانی تلاش‌ها و تمرینات سنگینی داشته‌اند اما در قرعه‌کشی‌ها بعضا با ورزشکاران رژیم صهیونیستی رودررو می‌شوند. وی ادامه داد:‌ از آنجا که ما رژیم صهیونیستی را یک رژیم کودک‌کش و نامشروع می‌دانیم، ورزشکاران ما از رویارویی با ورزشکاران این رژیم در میادین مختلف خودداری می‌کنند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما نباید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که ورزشکاران ما به خاطر این رفتار انسانی خود از حقوق‌شان محروم شوند و باید حمایت‌های حقوقی و دیپلماتیک لازم از آنها در سطح بین‌المللی داشته باشیم. 
کوثری خاطرنشان کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب در بحث حمایت حقوقی و دیپلماتیک از ورزشکاران صرفا محدود به دولت و دستگاه‌های اجرایی نیست و مجلس هم باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد. وی افزود: قطعا مجلس  بویژه کمیسیون فرهنگی به بحث حمایت حقوقی و دیپلماتیک از ورزشکاران ورود جدی خواهد داشت و در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد. کوثری در پایان گفت: اگر این موضوع نیاز به مصوبه‌ای دارد، ما در مجلس با جدیت پای کار هستیم و اگر دولت هم در این زمینه لایحه ندهد، ما خودمان در مجلس طرحی را تهیه و به تصویب خواهیم رساند. 
***
واردات گازوئیل از ایران باعث سردرگمی آمریکا شد
معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای گفت: واردات گازوئیل از ایران باعث سردرگمی آمریکا و عجله آنها برای یافتن راه‌حلی برای بحران انرژی لبنان شد. 
«شیخ نعیم قاسم» در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار درباره واردات مازوت ایران از طریق سوریه به وسیله حزب‌الله گفت: این اقدام برای نخستین‌بار مهم‌ترین محاصره علیه لبنان را شکست. وی اضافه کرد: گازوئیل ایران باعث سردرگمی آمریکا و عجله آنها برای یافتن راه‌حلی برای بحران انرژی لبنان شده است. معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: تصمیمی در حزب‌الله وجود دارد که هرگونه تجاوز اسرائیل به لبنان با واکنش حزب‌الله مواجه می‌شود حتی اگر به جنگ منتهی شود.  وی ادامه داد: انبارهای تسلیحات حزب‌الله پر شده و گاهی اوقات مجبور می‌شویم انبارهای جدید احداث کنیم و ما راه‌های خود را برای وارد کردن سلاح به لبنان داریم. 
***
رسانه‌های سوئد مدعی شدند
بازداشت یک فرد به اتهام جاسوسی برای ایران
رسانه‌های سوئد گزارش دادند پلیس سوئد یکی از مدیران سابق سازمان اطلاعات این کشور را به اتهام آنچه جاسوسی برای ایران عنوان شده است، بازداشت کرده‌ است. ادعا می‌شود فرد بازداشت شده، یک مرد ٤٠ ساله ایرانی‌الاصل است و در گذشته به عنوان مدیر امنیت غذایی سازمان اطلاعات سوئد فعالیت می‌کرده است. خبرگزاری رویترز نیز هفته گذشته از بازداشت یک فرد در سوئد به دلیل اتهامات جاسوسی خبر داده و گزارش داده بود وی برای انجام تحقیقات اولیه پلیس در استکهلم دستگیر شده است.  

Page Generated in 0/0065 sec