printlogo


کد خبر: 238555تاریخ: 1400/7/4 00:00
پیکر علی‌لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای با حضور گسترده مردم در زادگاهش به خاک سپرده شد
وداع با نوجوان فداکار
موافقت رهبر انقلاب با درخواست رئیس بنیاد شهید برای در حکم شهید تلقی ‌شدن علی لندی

گروه اجتماعی: پیکر نوجوان فداکار ۱۵ ساله ایذه‌ای که برای نجات جان ۲ نفر، شجاعانه به دل آتش زد و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد، در میان استقبال پرشور مردم، عصر دیروز در زادگاهش تشییع و در گلزار شهدای روستای بلوطک لندی ایذه به خاک سپرده شد. حضور گسترده مردم ایذه برای بدرقه این قهرمان ملی به سوی منزل ابدی از نکات برجسته این مراسم بود. به گزارش «وطن‌امروز»، علی لندی، قهرمان شجاع و فداکار ۱۵ ساله که چندی پیش برای نجات ۲ تن از همسایگانش به آتش ‌زده بود، روز جمعه بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی آسمانی شد و نام خود را در تاریخ جاودانه کرد. 18 شهریور آتش‌سوزی در خانه‌ای در یکی از محلات شهر ایذه منجر به گرفتاری ۲ خانم میانسال و مسن در خانه شد. در این میان علی 15 ساله تا پیش از رسیدن نیروهای امداد و آتش‌نشانی به محل، به کمک ۲ بانوی گرفتار در آتش رفت و برای خاموش کردن آتش به یاری آنها شتافت؛ اقدام شجاعانه‌ای که به قیمت جان این نوجوان قهرمان تمام شد. 
این نوجوان پس از کمک به این ۲ زن، خود گرفتار آتش شد و پس از 2 هفته بستری در بیمارستان با 91 درصد سوختگی، روز جمعه شربت ایثار و از خودگذشتگی را سر کشید و آسمانی شد. علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای برای نجات مادر و دختری به میان آتش رفت که مادر۴۰ سال پیش فرزندش را برای حفظ اقتدار و استقلال کشورمان راهی جبهه‌ و تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده بود. با اینکه بزرگمرد کوچک‌مان او را از آتش نجات داد اما او خواهان پایان دوری و دلتنگی فرزندش بود و به علت میزان سوختگی بالا به فرزند شهیدش پیوست. علی آن روز سربلند از حادثه بیرون آمد اما خودش زخم خورده آتش شد. 
عموی علی لندی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: علی بسیار مشتاق زیارت امام حسین(ع) بود و سال‌ها پیش که به همراه برادرانم به زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین می‌رفتیم، درخواست ‌کرد که همراه ما بیاید.علی مشق ایثار و فداکاری را با زیبایی تمام به تصویر کشید و با تمام کردن درس انسانیت به دنبال آرزویش، زیارت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین دوید. علی‌جان درس افتخار‌آفرینی و رشادت تو را از همین روزهای نخستین کلاس و مدرسه با عشق می‌خوانیم اما تو نقطه پایان خط نگذار تا ما هم راه پرافتخار تو را از یاد نبریم. با آسمانی شدن علی فداکار، سرپرست فرمانداری ایذه به مناسبت درگذشت این نوجوان از خود گذشته، دیروز شنبه سوم مهرماه را در ایذه عزای عمومی اعلام کرد. شکوه ایثار، رشادت و از خودگذشتگی این نوجوان فداکار تا جایی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی عروج شهادت‌گونه وی به خانواده او تسلیت گفتند. 
 
* تسلیت رهبر انقلاب به خانواده علی لندی قهرمان نوجوان ایذه‌ای
در تماسی از دفتر رهبر انقلاب اسلامی با خانواده علی لندی، نوجوان غیور ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ابلاغ و با این خانواده داغ‌دیده همدردی شد. در تماسی از دفتر رهبر انقلاب اسلامی با خانواده علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ و با این خانواده داغ‌دیده همدردی شد. 
 
* «علی لندی» نشان داد روح شجاعت همچنان جاری است
فرمانده کل سپاه گفت: عروج آسمانی علی لندی، نوجوان غیرتمند و شجاع ایذه‌ای در میدان ایثار و فداکاری برای نجات هموطنان عزیز خود نشان داد روح شجاعت همچنان جاری و حیات‌بخش است. در پی درگذشت نوجوان فداکار و شجاع ایذه‌ای، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در پیامی با تسلیت این ضایعه با خانواده وی ابراز همدردی کرد. متن پیام او به این شرح است: 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
عروج آسمانی علی لندی، شیرمرد خوزستانی و نوجوان غیرتمند و شجاع ایذه‌ای در میدان ایثار و فداکاری برای نجات هموطنان عزیز خود که یادآور جاودانگی حماسه شهیدان افتخارآمیز میهن اسلامی محمدحسین فهمیده و بهنام محمدی در دفاع‌مقدس است، نشان داد روح شجاعت و پیشتازی در خطرپذیری‌های شکوهمند در جامعه ایمانی و اسلامی ایران همچنان جاری و حیات‌بخش است. ضایعه فقدان این قهرمان جاودانه ایران زمین در موسم اربعین حسینی را به خانواده عالیقدر و داغ‌دیده وی و مردمان شریف استان خوزستان تسلیت عرض نموده و از درگاه خدای کریم و نعیم برای آن ابرمرد کوچک، رحمت و رضوان الهی و همنشینی با حماسه‌ساز کربلا حضرت علی‌اکبر(ع) و برای مصیبت‌دیدگان گرانقدر صبر و شکیبایی توأم با پاداش صابرین‌ طلب می‌کنم. 
 
* موافقت رهبر انقلاب با درخواست رئیس بنیاد شهید برای در حکم شهید تلقی ‌شدن علی لندی
رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر «در حکم شهید» تلقی شدن علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای موافقت کردند. آقای قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فداکاری علی لندی که با ایثار و ازخودگذشتگی برای نجات جان ۲ نفر از هموطنان به دل آتش زد و روز گذشته بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی جان باخت، درخواست کرد این نوجوان غیور در حکم شهید تلقی شود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با این درخواست موافقت کردند.
***
    پیشنهاد ثبت اقدام شجاعانه «علی لندی» در کتب درسی   
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان خوزستان گفت: با هماهنگی با سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش بنا بر این شد که با هماهنگی اداره‌ کل نوسازی مدارس خوزستان یک بنای آموزشی به نام «علی لندی» نام‌گذاری شود و پیشنهاد بدهیم در صفحات مربوط به اقدامات مهم شخصیت‌ها در کتب درسی از این دانش‌آموز یاد شود. کورش مودت در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰1-۱۴۰0 که دیروز در دبیرستان «بقیه‌الله عین‌دو» اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع‌مقدس، مدافع حرم، امنیت، ۳۰۵ شهید فرهنگی و ۲هزار و ۸۳۴ شهید دانش‌آموز، اظهار کرد: یاد و خاطره دانش‌آموز شجاع خوزستانی علی لندی که اقدامی شجاعانه انجام داد را گرامی می‌داریم. با هماهنگی با سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش بنا بر این شد که با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان یک بنای آموزشی به نام «علی لندی» نامگذاری شود و پیشنهاد بدهیم در صفحات مربوط به اقدامات مهم شخصیت‌ها در کتب درسی از این دانش‌آموز یاد شود. 

 


Page Generated in 0/0062 sec