printlogo


کد خبر: 238798تاریخ: 1400/7/12 00:00
۲ کتاب انتشارات «راه یار» رونمایی شد
روایتی متفاوت از ۲ شهید مدافع حرم

مراسم رونمایی ۲ کتاب «کشکول میرزا جواد آقا»؛ روایتی از زندگی شهید مدافع حرم جواد کوهساری و «پاتک علیه پیتوک»؛ روایت مردانگی‌های شهید مدافع حرم سیدهادی سلطان‌زاده با حضور خانواده این شهدا و دست‌اندرکاران 2کتاب‌ در شهرک سینمایی مشهد مقدس برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در ابتدای این مراسم محمدمهدی احمدیان، محقق و تدوینگر کتاب «کشکول میرزا جواد آقا» در سخنانی گفت: واقعیت این است که من خودم را در حد و اندازه الفاظی مانند تدوینگر و نویسنده این کتاب نمی‌دانم. کتاب شهید جواد کوهساری جزو توفیقاتی بود که نصیب بنده شد. قصه از جایی شروع شد که سال ۱۳۹۶ در حاشیه جشنواره مردمی فیلم عمار بنا بود از خانواده شهید «ابوسجاد» تقدیر کنیم. با خودمان فکر می‌کردیم چه کسی همسنگ خانواده شهید پیدا می‌شود که تقدیر را به ایشان بسپاریم. به ذهن‌مان رسید که چه کسی بهتر و لایق‌تر از یک خانواده شهید دیگر هست که بتواند این کار را بکند. فردای آن روز قرار شد مادر شهید کوهساری برای تقدیر تشریف بیاورند. فکر می‌کردم این درد فرزند برای مادر، چقدر سنگین و کمرشکن است. منتظر بودم الان با چه صحنه‌ای موقع ورود مادر شهید جواد مواجه می‌شوم اما مادر شهید کوهساری با یک ابهت خاصی وارد سالن برنامه شدند که اصلا این استقامت برایم قابل درک و هضم نبود. نخستین برخوردم با شهید کوهساری و خانواده شهید این اتفاق بود. بعد از آن به واسطه اینکه در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب کارگروه پژوهش‌های مربوط به شهدای مدافع حرم شکل گرفته بود کم‌کم بیشتر با دوستان آشنا شدیم. 
وی افزود: مطالعه مصاحبه‌های مادر شهید موجب شد من به شخصیت شهید کوهساری بیشتر از قبل علاقه‌مند شوم و کم‌کم مزاحم برادر و رفقای شهید شدیم. هر چه که جلوتر می‌رفتم این سوژه برایم جذاب‌تر، جالب‌تر، قشنگ‌تر و عجیب‎‌وغریب‌تر می‌شد که این شهید، در واقع جمع اضداد است یعنی هم شوخ‌طبعی او در اوج است و هم جدی بودنش. تقریبا با 40 نفر از دوستان شهید ارتباط گرفتیم که بعضی‌‎های‌شان به لحاظ موقعیتی که داشتند حاضر به مصاحبه نشدند و بعضی موارد را هم نتوانستیم در کتاب بیاوریم؛ فکر کردیم الان به صلاح نیست و باید در فرصت و کتاب دیگری کار بشود. 
در بخش پایانی این مراسم با حضور خانواده شهدای مدافع حرم جواد کوهساری و سیدهادی سلطان‌زاده، آیین رونمایی از ۲ کتاب «کشکول میرزا جواد آقا» و «پاتک علیه پیتوک» که توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده، برگزار شد. 

Page Generated in 0/0057 sec