printlogo


کد خبر: 238802تاریخ: 1400/7/12 00:00
اخبار

انفجار در مراسم طالبان در کابل
انفجار دیروز بعدازظهر در میانه مراسم ترحیم مادر یکی از سران اصلی طالبان، چندین کشته و زخمی در میان سران حکومت فعلی کابل و همچنین غیرنظامیان بر جا گذاشت. به گزارش تسنیم به نقل از «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان، این انفجار در نزدیکی ورودی مسجد عیدگاه کابل رخ داد. به گفته مجاهد که در عین حال معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز هست، مراسم فاتحه‌خوانی برای مادر متوفی او در این محل در جریان بوده است. شاهدان محلی می‌گویند پس از برخاستن صدای انفجار، صدای تیراندازی نیز در این محل شنیده شده ولی تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت حمله را به عهده نگرفته است. 
***
هراس صهیونیست‌ها از زیرساخت‌های مقاومت در کرانه باختری
یک روزنامه صهیونیستی در واکنش به درگیری‌های مسلحانه اخیر در کرانه باختری مدعی شد جنبش حماس در کنار تحرکات نظامی در غزه، مدت‌هاست به دستور مقامات ارشد خود «زیرساخت‌های سازمان‌یافته‌ای در کرانه باختری» ایجاد کرده است. در درگیری‌های مسلحانه اخیر میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی‌ها در جنین و قدس چند فلسطینی به شهادت رسیدند که برخی از آنها وابسته به شاخه نظامی حماس(کتائب القسام) بودند. 
«رون بن‌یشای» تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارانوت در یادداشتی به همین موضوع پرداخت و مدعی شد ضربه به زیرساخت‌های افراد مسلح در کرانه باختری به معنای نابودی کامل آن نیست. حماس در کنار تحرکات نظامی در غزه، مدت‌هاست به دستور مقامات ارشد خود «زیرساخت‌های سازمان‌یافته‌ای در کرانه باختری» ایجاد کرده است. بن‌‌یشای سپس ادعا کرد آموزش اعضا و تلاش برای تولید مواد منفجره در داخل منازل انجام شده است. اعضای «هسته» مذکور روستایی‌هایی از رام‌الله و جنین هستند. حماس عملا یک زیرساخت قدرتمند در کرانه باختری دارد و تشکیلات خودگردان و نیروهای امنیتی‌اش در اقدام علیه این زیرساخت با مشکل روبه‌رو شده‌اند، زیرا از آن آگاه نبودند یا اینکه از ورود به روستاها و شهرهایی که عناصر حماس آنجا هستند، می‌ترسیدند اما این زیرساخت به تدریج و حین عملیات‌های روتین دستگاه‌های امنیتی کشف شد. 

Page Generated in 0/0056 sec