printlogo


کد خبر: 238807تاریخ: 1400/7/12 00:00
همه داشته‌های استقلال در لیگ ۲۱
تیمی با تفکرات مجیدی

تیم فوتبال استقلال در حالی برای حضور در لیگ بیست‌و‌یکم آماده می‌شود که ۱۰ تغییر نسبت به فصل گذشته داشته است. استقلال فصل گذشته را با قرار گرفتن در جایگاه سوم لیگ برتر، شکست در فینال جام حذفی مقابل فولاد و حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان به پایان رساند تا فرهاد مجیدی در کسوت مربی همچنان دستش از دریافت جام کوتاه باشد. مجیدی برای نخستین بار فرصت حضور در نقل و انتقالات تابستانی را با آبی‌پوشان پیدا کرد تا سرانجام با تیمی که خودش متولی بستن آن است، راهی یک دوره از مسابقات شود. او حالا ناچار است استقلال را با تغییرات نسبتاً زیاد نسبت به فصل گذشته راهی میدان کند. از جمع نفرات فصل گذشته استقلال 7 بازیکن جدا شدند که این را نمی‌توان تعداد اندکی دانست و براحتی از کنار آن عبور کرد. این در حالی است که حداقل چند نفر از این 7 بازیکن را نفراتی تشکیل می‌دهند که می‌توان آنها را در زمره نفرات اصلی تیم دانست. 
 
* بازیکنانی که از استقلال جدا شدند
محمد نادری و هرویه میلیچ ۲ مدافع و وینگر چپ، آرش داجیلری مدافع و وینگر راست، مسعود ریگی هافبک میانی، مهدی قائدی وینگر و ستاره فصل گذشته این تیم و شیخ دیاباته مهاجم باتجربه‌ای که آقای گلی در لیگ برتر را هم تجربه کرد، 6 بازیکنی بودند که می‌توان آنها را جزو نفرات اصلی این تیم دانست و البته داریوش شجاعیان که به جدا شده‌های استقلال اضافه می‌شود. هرچند فرشید اسماعیلی هنوز قراردادش را با آبی‌پوشان به صورت رسمی تمدید نکرده اما می‌توان او را هم جزو نفراتی دانست که فصل آینده را با پیراهن استقلال به میدان می‌رود. 
مجیدی در مقابل بازیکنانی که از دست داد اقدام به جذب نفراتی چون علیرضا رضایی درون دروازه، امیرحسین حسین‌زاده، امیرعلی صادقی، امین قاسمی‌نژاد، زبیر نیک‌نفس، سیدابوالفضل جلالی، عارف آقاسی و محمدرضا آزادی کرد و گفته می‌شود روزبه چشمی هم بزودی به این تیم اضافه می‌شود. 
 
* ۴ بازیکن جوان و کم‌تجربه
در بین بازیکنانی که مجیدی اقدام به جذب آنها کرده، نفرات مختلفی دیده می‌شوند اما بزرگ‌ترین جمع آنها را بازیکنان جوان، کم‌تجربه و کم‌نام و نشانی تشکیل می‌دهند که عمدتاً از ۲ تیم خودرو‌ساز پیکان و سایپا به پیراهن آبی رسیده‌اند؛ علیرضا رضایی، دروازه‌بان جوان و سابق پیکان به همراه ۳ بازیکن جوان به نام‌های امیرحسین حسین‌زاده، امیرعلی صادقی و ابوالفضل جلالی که از سایپای سقوط کرده به این تیم پیوستند. باید دید این ۴ بازیکن جوان در طول فصل چقدر فرصت حضور در زمین را پیدا می‌کنند. 
 
* ۲ لژیونر
۲ بازیکن جدید استقلال هم از لیگ‌های خارج از کشور به این تیم پیوسته‌اند؛ جعفر سلمانی، مدافع ملی‌پوشی که از لیگ پرتغال به جمع شاگردان مجیدی ملحق شد و گفته می‌شود احتمال اینکه شرح وظایف قائدی برای او تعریف شود زیاد است به همراه محمدرضا آزادی مهاجم ۲۳ ساله‌ای که از لیگ یونان به تهران آمد. 
 
* فولادی‌های سابق
حضور همزمان ۲ بازیکن ملی‌پوش فولاد در استقلال هم قابل توجه است؛ عارف آقاسی مدافع میانی و زبیر نیک‌نفس هافبک میانی که همزمان از فولاد به استقلال پیوستند و با توجه به حضور نام‌شان در لیست کلی تیم ملی، انتظارات هم از آنها بالاست، بویژه زبیر نیک‌نفس که قطعا هواداران و رسانه‌ها او را با مسعود ریگی مقایسه کرده و این، انتظار را از او بالاتر هم خواهد برد. 
 
* یک مهاجم کهنه‌کار و باتجربه
امین قاسمی‌نژاد مهاجم باتجربه‌ای که سرانجام موفق به پیوستن به جمع آبی‌پوشان شد، وظیفه دشواری بر دوش داشته و باید جای شیخ دیاباته باتجربه را در این تیم پر کند. قاسمی‌نژاد یکی از امیدهای گلزنی تیم استقلال در فصل بیست‌و‌‌یکم است که پروسه استقلالی شدنش ماه‌ها طول کشید و سرانجام پیش از بازی با الهلال رسما آبی‌پوش شد. 
 
* تیمی با تفکرات مجیدی
مجیدی در سومین تجربه حضورش روی نیمکت استقلال در نقش سرمربی، برای نخستین‌بار این فرصت را پیدا کرد که با حضور در بازار نقل و انتقالات تابستانی، تیمی با سلیقه و تفکر خودش را آماده حضور در مسابقات کند و این موضوع باعث بالا رفتن انتظارات و توقع از سرمربی آبی‌پوشان می‌شود. استقلالی‌ها نزدیک به یک دهه است عنوان قهرمانی لیگ را به دست نیاورده‌اند و این موضوع هم مزید بر علت است تا انتظار آنها از سرمربی جوان‌شان بالا برود، بویژه که او تیمی بر پایه تفکرات خود آماده حضور در میدان کرده است.
***
روزبه جانشین ریگی می‌شود؟
با جدی شدن بازگشت روزبه چشمی به جمع آبی‌پوشان، این سوال پیش می‌آید که این بازیکن باتجربه و دو پسته قرار است در کدام پست برای استقلال بازی کند. بازگشت روزبه چشمی پس از یک فصل حضور در لیگ ستارگان قطر به جمع آبی‌پوشان قطعی شده و حالا مسؤولان این باشگاه به منظور نهایی کردن توافق با این بازیکن باتجربه، مترصد حضور وی در تهران هستند. با توجه به ترافیک بالا در قلب دفاعی آبی‌پوشان با حضور بازیکنانی مثل سیاوش یزدانی، محمد‌حسین مرادمند، محمد دانشگر و عارف آقاسی که بعد از چند هفته عارف غلامی هم به این جمع اضافه می‌شود، بعید به نظر می‌رسد فرهاد برای استفاده در قلب دفاعی قصد به خدمت گرفتن چشمی را داشته باشد. پس از جدایی مسعود ریگی که یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان استقلال بود، با اینکه آنها بازیکنانی را هم در این منطقه از زمین جذب کردند اما باز هم به نظر می‌رسد خلأ حضور این بازیکن باتجربه در بین آبی‌ها احساس شود، لذا احتمال اینکه قرار باشد روزبه چشمی در فصل جدید برای آبی‌پوشان در مرکز خط میانی به میدان برود تا کمتر جای خالی ریگی احساس شود، وجود دارد. در تیم تحت رهبری مجیدی بازیکنانی مثل زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری و حتی آرش رضاوند نفراتی هستند که می‌توانند در پست هافبک دفاعی به میدان روند و قطعا حضور چشمی می‌تواند بر استحکام خط میانی این تیم در فصل بیست‌و‌یکم لیگ برتر بیفزاید. 

Page Generated in 0/0058 sec