printlogo


کد خبر: 238816تاریخ: 1400/7/12 00:00
50 طرح بیمارستانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم کشور با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد
چتر برکت برای محرومان

گروه اجتماعی: 50 طرح سلامت‌محور برکت، دیروز در حالی به بهره‌برداری رسید که بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام، سال‌هاست در مسیر کمک به تامین سلامت جامعه با ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، ساخت مسکن، مدرسه، اماکن ورزشی و فرهنگی و ایجاد اشتغال سراسری بویژه در مناطق محروم با جدیت گام برمی‌دارد. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، آیین بهره‌برداری از ۵٠ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و با مشارکت وزارت بهداشت برگزار شد. این مراسم با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و هیات همراه، علی عسگری معاون اجتماعی و سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مدیرعامل بنیاد برکت در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، 50 طرح بیمارستانی و درمانی در مناطق محروم کشور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد. 
افتتاح این طرح‌های بهداشتی و درمانی درحالی است که با شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد اجرای فرمان حضرت امام از همان روزهای اول اقدامات خود را در جهت مقابله با این بیماری با راه‌اندازی کارخانه تولید ماسک، توزیع مواد ضد‌عفونی کننده در مناطق محروم، ایجاد بیمارستان صحرایی و از همه مهم‌تر ورود به ساخت واکسن کرونا به کار گرفت؛ اقداماتی که توانست با ساخت واکسن «کوو ایران برکت» توانمندی نخبگان و دانشمندان ایرانی را در این عرصه به جهان بشناساند و دنیا را شگفت‌زده کند به طوری که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در آیین بهره‌برداری از 50 طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور با بیان اینکه واکسن «کوو ایران برکت» به عنوان خاطره‌ای خوش در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد، گفت: این واکسن از موفق‌ترین واکسن‌های کشور و حتی دنیاست. 
بهرام عین‌اللهی در این مراسم تصریح کرد: بهره‌برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در کشور، نمایانگر توزیع عادلانه مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم بوده که یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم نیز تحقق عدالت و محرومیت‌زدایی است. وی ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام یکی از برکات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با شعار تلاش با برکت برای رفع محرومیت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم، اقدامات ارزنده‌ای انجام داده و از اهداف این بنیاد، زدودن محرومیت از چهره ایران بزرگ و ارتقای سلامت مردم است. 
وی اظهار داشت: در مجموعه ستاد اجرایی حضرت امام باید از مدیریت ۱۴ ساله مدیر جهادی و انقلابی این ستاد یعنی دکتر مخبر تشکر کنیم که مدیریت بسیار خوبی داشت و امروز بخشی از تلاش‌های او در کشور به نتیجه رسیده است. 
وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در حوزه ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی، تولید دارو، پروژه‌های اشتغال‌زایی، رفع محرومیت و حمایت از گروه‌های جهادی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بنیاد برکت، تولید واکسن «کوو ایران برکت» است که امروز همه مشتاق تزریق این واکسن هستند و این واکسن، یکی از موفق‌ترین واکسن‌های کشور و حتی دنیاست. 
 عین‌اللهی ادامه داد: علت موفقیت ساخت واکسن «کوو ایران برکت» تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانشمندان ارزشمند ایرانی بود، آن هم در شرایطی که سلامت با سیاست گره خورده بود و امکانات زیادی در کشور نداشتیم اما دانشمندان مجاهد کاری را که باید در ۵ تا ۶ سال انجام می‌شد در مدت کوتاهی به ثمر رساندند که به عنوان وزیر بهداشت از آنها تشکر می‌کنم، البته نجات بیماران، اجر الهی دارد. وی خاطرنشان کرد: اکنون در سراسر کشور از ما واکسن «کوو ایران برکت» می‌خواهند و امیدواریم با راه‌اندازی خطوط جدید تولید واکسن، خواسته مردم مبنی بر تزریق این واکسن را اجابت کنیم. مردم قدردان تلاش‌های بنیاد برکت هستند. مردم در واکسیناسیون حرکت انقلابی کرده و به ما کمک‌های زیادی کردند. هر حرکت انقلابی و مردمی به نتیجه می‌رسد و واکسن «کوو ایران برکت» نیز یک حرکت جهادی، انقلابی و مردمی بوده که به عنوان خاطره‌ای خوش در تاریخ کشور ماندگار می‌شود. 
وزیر بهداشت یادآور شد: تلاش‌های بنیاد برکت برای رفع محرومیت در سراسر کشور ارزنده بوده است. وزارت بهداشت نیز طرح‌های زیادی در کشور برای دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بویژه در مناطق محروم دارد که نیازمند کمک‌های بنیاد برکت است. 
به گفته عین‌اللهی مساله جمعیت، از مهم‌ترین اولویت‌های کشور است که برای رشد جمعیت، نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و بنیاد برکت وجود دارد تا خطر سالمندی جمعیت را برطرف کنیم و با جمعیتی جوان و پویا به سمت توسعه و پیشرفت ایران اسلامی حرکت کنیم. وی گفت: در حوزه دارو به ‌رغم تولید ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل، نیازمند کمک بنیاد برکت هستیم. 
عین‌اللهی ادامه داد: یکی از بحث‌های مهم، «ما می‌توانیم» است و این شعار و خودباوری، از جمله مهم‌ترین شعارهای دولت سیزدهم است. تولید واکسن «کوو ایران برکت» نیز یکی از موارد تحقق این شعار بوده و در حالی که گام دوم انقلاب ابلاغ شده، با جوانان پرشور و دانشمند ایرانی با «ما می‌توانیم»، کارهای بزرگی قابل انجام است. 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در شرایطی اقدام به تولید ماسک در کشور کرد که ماسک به ایران نمی‌دادند و این بنیاد با تولید گسترده ماسک و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، نقش مهم و ویژه‌ای در کنترل بیماری و کمک به بیماران «کووید-۱۹» کرد. امروز نیاز است در مناطق محروم کشور، هزینه‌های درمانی کاهش یابد و بنیاد برکت در این زمینه و همچنین ماندگاری نیروهای حوزه سلامت در مناطق محروم می‌تواند به ما کمک کند. 
به گفته عین‌اللهی، بهره‌برداری از ۵۰ طرح حوزه سلامت در سراسر کشور کمک می‌کند مردم با کمترین دغدغه به امکانات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند و عدالت در سلامت محقق شود.
همچنین در این مراسم سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: حوزه سلامت از شاخص‌های توسعه کشور است و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به طور ویژه در این باره اقدامات مفصلی داشته و دارد که از احداث و تجهیز بیمارستان گرفته تا راه‌اندازی شهرک دارویی و تولید دارو و واکسن و انواع تجهیزات بیمارستانی و ماسک از جمله آنهاست. وی با بیان اینکه راه‌اندازی ١٧ بیمارستان در دستور کار بنیاد برکت بوده که ١٢ مورد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده، افزود: امروز نیز بیش از 50 طرح درمانی و بیمارستانی و تجهیز بیمارستان و اورژانس با هزینه 120 میلیارد تومان درمناطق کم‌برخوردار افتتاح و تحویل وزارت بهداشت شد که با توجه به شرایط کرونایی کشور، اغلب این مراکز به طور ویژه به بیماران کرونایی خدمت‌رسانی می‌کنند. سیدهاشمی افزود: احداث و ساخت ٢۵۶ مرکز بهداشتی در کشور را در دستور کار داشتیم که تا امروز ١٨١ مورد افتتاح شده و این افتتاح‌ها ادامه خواهند داشت.
***
    رئیس کل دیوان محاسبات خطاب به وزیر بهداشت: برای مبارزه با فساد اقدام کنید   
دوازدهمین نامه رئیس کل دیوان محاسبات به دولتمردان سیزدهم در راستای تحقق اهداف شعار سال، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قوانین هفتگانه مرتبط با تولید و یادآوری احکام تحقق نیافته و تکالیف قانونی وزراتخانه‌های نوزدهگانه، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد. مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای خطاب به بهرام عین‌اللهی تاکید کرد: نسبت به اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم اهتمام داشته باشید. در نامه رئیس کل دیوان محاسبات کشور به وزیر بهداشت، بر نظارت کامل نسبت به ورود محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی و تجهیزات پزشکی که با سلامت و بهداشت عمومی دام، گیاه و انسان مرتبط است، تاکید شده است و پیگیری مستمر جهت اخذ مجوز، تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید (مواد اولیه و کالا) به عنوان یک ضرورت مطرح شده است. بذرپاش طی این نامه خواستار برنامه‌ریزی جهت فراهم شدن تسهیلات لازم برای برخورداری همگانی از خدمات درمانی در حدود امکانات از طریق ایجاد و گسترش مراکز درمانی دولتی و بهبود استاندارد آنها شده است. در پایان این نامه، با اعلام اینکه مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موضوعات قانونی مندرج در نامه خواهد بود، از عین‌اللهی خواسته شده است نسبت به اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم اهتمام ورزد. 

Page Generated in 0/0056 sec