printlogo


کد خبر: 238817تاریخ: 1400/7/12 00:00
بیش از 1000 پایگاه تزریق واکسن به منظور تسریع عملیات واکسیناسیون در تهران مشغول فعالیت هستند
۲۲۹ نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان‌ باختند

طی روزهای گذشته آمار مرگ‌و‌میرهای کرونایی در کشور همچنان بیش از 200 نفر در روز است. این در حالی است که به گفته مسؤولان وزارت بهداشت در حال نزدیک شدن به آمار 70 درصدی واکسیناسیون در کشور هستیم. 
آمار و ارقام حکایت از آن دارد همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی باید مورد توجه جدی باشد و در غیر این صورت نمی‌توان توقع داشت به این زودی‌ها آمار مرگ‌ ناشی از کرونا به پایین‌‌تر از 200 نفر در روز برسد. 
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۴۲۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و یکهزار و ۶۶۷ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۵ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۲۸ نفر رسید. 
طبق این گزارش متاسفانه در طول ۲۴ ساعت، ۲۲۹ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۱ هزار و ۱۰۹ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون ۹۵ هزار و ۶۲۷ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 
 
* فعالیت بیش از هزار پایگاه واکسیناسیون در تهران
طبق گفته مدیرعامل بهشت‌زهرا 40 درصد فوتی‌های کرونا متعلق به تهران است، بر همین اساس تمرکز بر افزایش ضریب واکسیناسیون در این کلانشهر امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. در همین ارتباط فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از فعالیت بیش از هزار پایگاه واکسیناسیون در استان تهران خبر داده است. 
علیرضا زالی گفت: در حال حاضر بیش از هزار پایگاه واکسیناسیون در استان تهران فعال است و در طول روز در این مراکز بین ۱۸۰ هزار تا ۲۷۰ هزار دوز واکسن به مراجعان تزریق می‌شود. 
زالی افزود: تعداد پایگاه‌های ما از میزان تقاضاها فزون‌‌تر است و این آمادگی را داریم که در صورت استقبال عمومی، خدمات خود را به چند برابر افزایش دهیم. 
وی به نقش پررنگ و موثر دانشجویان در روند واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در استان تهران تاکنون نزدیک به ۲۵ درصد واکسیناسیون توسط دانشجویان داوطلب انجام شده و این مشارکت رو به افزایش است. 
زالی با بیان اینکه در چند هفته اخیر ظرفیت مرکز واکسیناسیون باغ موزه دفاع مقدس به ۲ برابر افزایش یافته است، این مرکز را یکی از مراکز فعال و پرتراکم دانست. وی با یادآوری اینکه دانشجویان در این مرکز نقش پررنگی ایفا می‌کنند، تاکید کرد: تمام بدنه مدیریتی و اجرایی این مرکز را دانشجویان داوطلب تشکیل می‌دهند که عمده آنان از دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی هستند. 
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی همچنین گفت دانشجویان نه تنها در این مرکز بلکه در بسیاری از مراکز واکسیناسیون پایتخت حضوری موثر دارند. 
زالی ادامه داد: در استان تهران تاکنون نزدیک به ۲۵ درصد واکسیناسیون توسط دانشجویان داوطلب انجام شده و این رقم در حال افزایش است. 
وی با تاکید بر توجه دانشجویان به عمل بر مسؤولیت اجتماعی گفت: قرار گرفتن دانشجویان در متن مردم کمک می‌کند آنان از نزدیک با فرآیند‌های اجتماعی آشنا شده و تجربه بیشتری کسب کنند و این مراکز به نوعی سنگ محکی برای دانشجویان حوزه سلامت خواهد بود. 
 
* ورود 350 هزار دوز واکسن آسترازنکا
روند واردات واکسن به کشور ادامه دارد. بر اساس گفته معاون فنی گمرک تا روز یکشنبه 62 محموله واکسن کرونا وارد کشور شد که در آخرین پارت ۳۵۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا از کشور اتریش وارد شد. 
به گفته مهرداد جمال‌ارونقی محموله واکسن وارده، از گمرک به صورت حمل یکسره ترخیص و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. با ترخیص این محموله واکسن از گمرک، تعداد واکسن‌های کرونای وارداتی به کشور طی ۶۲ محموله به تقریبا 80 میلیون دوز رسید. 
 
* تزریق واکسن کرونا در ایستگاه‌های منتخب مترو
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از اجرای طرح پایش تزریق ۳۰۰ هزار دوز واکسن توسط شهردار تهران در ایستگاه‌های متروی منتخب خبر داد. علی عبدالله‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره آغاز واکسیناسیون کرونا در ایستگاه‌های منتخب مترو اظهار کرد: در حال حاضر ۲ ایستگاه فعال به نام‌های دروازه دولت و امام خمینی داریم که مسافران می‌توانند به این ۲ ایستگاه مراجعه و تزریق واکسن را انجام دهند. همچنین سالن ولایت شرکت بهره‌برداری مترو و ایستگاه پالایشگاه به صورت خودرویی، پذیرای همه مسافران برای تزریق واکسن خواهد بود. 
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: طرح پایش تزریق ۳۰۰ هزار دوز واکسن توسط شهرداری تهران کلید خورده و تمام سنینی که وزارت بهداشت تایید کرده می‌توانند در ایستگاه‌های مترو واکسن تزریق کنند. خواهش ما این است مسافرانی که در ایستگاه مترو یا خارج از آن تزریق واکسن را انجام داده‌اند، همچنان شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی را در اماکن عمومی مانند واگن‌ها رعایت کنند. وی افزود: ما همچنین از ورود مسافران بدون ماسک به مترو خودداری می‌کنیم و ماموران ما چه در ایستگاه‌ها و چه در واگن‌ها در صورت مشاهده برخورد جدی می‌کنند و ما کماکان مانند گذشته ضدعفونی واگن‌ها و ایستگاه‌ها را در دستور کار خود داریم. 
 

Page Generated in 0/0057 sec